סקודה קודיאק RS – הגרסה הספורטיבית של הקרוסאובר הבינוני קודיאק, נמצא בייצור משנת 2018. אינדקס RS מעיד על כך שבעת פיתוח הקרוסאובר נעשה שימוש בכל הישגי התאגיד הצ'כי בספורט מוטורי, והם לא מעטים. פירוש צמד האותיות "RS" הוא "Rally Sport", האותיות הופיעו לראשונה בדגמי המרוצים של סקודה 180 RS ו-200 RS עוד בשנת 1974. בשנ
סקודה קודיאק RS ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

סקודה קודיאק RS. הקרוסאובר העוצמתי ביותר מאת Škoda

סקודה קודיאק RS ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

סקודה קודיאק RS – הגרסה הספורטיבית של הקרוסאובר הבינוני קודיאק, נמצא בייצור משנת 2018. אינדקס RS מעיד על כך שבעת פיתוח הקרוסאובר נעשה שימוש בכל הישגי התאגיד הצ'כי בספורט מוטורי, והם לא מעטים. פירוש צמד האותיות "RS" הוא "Rally Sport", האותיות הופיעו לראשונה בדגמי המרוצים של סקודה 180 RS ו-200 RS עוד בשנת 1974. בשנת 1981 הדגם 130 RS לקח ניצחון מוחלט ב-European Touring Car Championship. הדגם ההמוני הראשון של Rally Sport היה אוקטביה RS שנת 2000.

לפני ההשקה של קודיאק RS, סקודה בחנה אותו בלולאה הצפונית ('נורדשלייפה') של נורבורגרינג. והקרוסאובר הצ'כי, שהוא למעשה, רכב משפחתי, קבע שיא מהירות בקרב רכבי פנאי-שטח בעלי 7 מקומות – עבר את הלולאה ביעף תוך 9 דקות ו-29,84 שניות. נכון להיום ומשנת 2018, מיוצרת רק גרסת הדור הראשון של קודיאק RS, שעברה מתיחת פנים של 2021. הדגם אינו מיובא רשמית לישראל, בניגוד לדגם קודיאק ה"רגיל". ובכל אופן כדאי לספר עליו, שכן מדובר בקרוסאובר הספורטיבי הראשון של המותג הצכ'י שזכה להצלחה מיידית וברכב הדיזל העוצמתי ביותר של סקודה.

Skoda Kodiaq 2021. SUV 5-door, 1 generation, restyling 1.

לבחירת הרוכשים של קודיאק החדש בישראל מוצעת הן גרסת הנעה קדמית, והן גרסת 4×4, לכל המנועים מגדש טורבו. קודיאק עם הנעה קדמית מצויד במנוע 1,5 ליטר בנזין, או 2 ליטר דיזל בהספק 150 כ"ס. קודיאק בהנעה כפולה מצויד גם הוא במנוע בנזין או דיזל 2 ליטר בהספק 190 כ"ס. לכל המנועים משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית.

עובדה מעניינת

חזות

קודיאק RS נראה כמו רכב סקודה טיפוסי, נטול כל פרט מיותר, יומרני או משונה בעיצוב. העיצוב הוא חסר דופי, ולכן קצת משעמם. מספר אלמנטים מדגישים את האופי הספורטיבי של הקרוסאובר – גריל עם סורגים חדים, קו גג מעט מונמך מאחורה, ג'נטים 20 אינץ'.

חלל הפנים

בעיצוב הפנים של קודיאק RS שנת 2021/2022 משולבים סגנון ספורטיבי ופרקטיות האופיינית למותג הצ'כי: תא הנוסעים מרווח, כל האלמנטים נמצאים בדיוק במקום שצריכים להיות. קודיאק מכיל כל האופציות ופונקציות שאמורות להיות בקרוסאובר מתקדם. יש לציין את אפליקציית Škoda Media Command 2.0 שבאמצעותה ניתן לשלוט במערכת האינפוטיינמנט דרך טאבלט. נפח תא המטען של הקרוסאובר הוא 0,6 קוב בגרסת 5 מקומות ו-0,23 קוב בגרסת 7.

מנועים ושאסי

בלב ליבו של הקודיאק העוצמתי ביותר – מנוע 2 ליטר TDI בי-טורבו המפיק 240 כ"ס ומאיץ את ה-SUV ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות. מהירות מרבית – 220 קמ"ש. צריכת הדלק – 6 ליטר של דיזל ל-100 ק"מ – מעידה על היעילות הגבוהה של המונע. פליטות פחמן דו-חמצני – 157 ג'/ק"מ. המנוע מצויד בהזרקה ישירה, מערכת סטארט-סטופ ובמנגנון בלימה רגנרטיבית. ישנו גם התקן מיוחד המייפה את הסאונד הטבעי של מערכת הפליטה והופך אותו לעוצמתי יותר. המנועים מלווים בתיבת 7 הילוכים DSG.

סקודה קודיאק RS החדש – קרוסאובר בהנעה כפולה, בולמי הזעזוע מתכווננים בהתאם להעדפות הנהג ולמאפייני פני השטח. אולם, כל זה לא הופך אותו לרכב שטח במובן של "אופרוד". קודיאק העוצמתי ביותר – הוא, בסופו של דבר, גיבור של רחובות העיר ומרחבים בינעירוניים מתורבתים.

בטיחות

בכל הנוגע לבטיחות, קודיאק הספורטיבי מציע שבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם חיישן תנועת הולכי רגל, מערכת בלימה למניעת התנגשויות נלוות לאחר תאונה. באופן טבעי, הרכב קיבל ציון בטיחות מרבי של חמישה כוכבים מאת Euro NCAP.

באיזה קודיאק תבחרו – רגיל או ראלי-ספורטיבי?
17 קולות