סקודה ייטי הוא קרוסאובר קומפקטי שהוצג בתערוכת הרכב בז'נבה ויוצר משנת 2009. ייטי הוא הדגם הראשון בסגמנט בקו הדגמים של Skoda. ניסיון ראשון, שהוכן בקפידה, התגלה כמוצלח במיוחד, כפי שהוכח עם הזמן. המבקרים קיבלו את הרכב בזרועות פתוחות: המגזין טופ ג'יר העניק לו תואר ''מכונית משפחתית של השנה'', צוות השופטים של התחרות "מכוני
סקודה ייטי. הפתיחה המצוינת של Skoda
AUTOBOOM

סקודה ייטי. הפתיחה המצוינת של Skoda

סקודה ייטי. הפתיחה המצוינת של Skoda

סקודה ייטי הוא קרוסאובר קומפקטי שהוצג בתערוכת הרכב בז'נבה ויוצר משנת 2009. ייטי הוא הדגם הראשון בסגמנט בקו הדגמים של Skoda. ניסיון ראשון, שהוכן בקפידה, התגלה כמוצלח במיוחד, כפי שהוכח עם הזמן. המבקרים קיבלו את הרכב בזרועות פתוחות: המגזין טופ ג'יר העניק לו תואר ''מכונית משפחתית של השנה'', צוות השופטים של התחרות "מכונית האירופית לשנת 2010" נתנו לדגם את הקולות שלהם. לא מפתיע, שבשנת 2011 ירד מפס הייצור רכב ה-100,000 של הדגם ובאוקטובר של שנת 2015 התפוצה של הדגם הגיעה לחצי מיליון יחידות. פתיחה מצוינת של Skoda! הייצור של ייטי נמשך עד תחילת שנת 2018, בשנת 2017 הדגם הקומפקטי הוחלף בקרוסאובר גדול יותר בשם קארוק.

Skoda Karoq 2021. SUV 5-door, 1 generation, restyling.

סקודה ייטי דור ראשון הוצגה בישראל בגרסאות עם מנועי טורבו בנזין. למנוע הבסיס היה נחשב מנוע בנפח 1.2 ליטר עם הספק בסך 105 כ''ס, הבא בתור היה מנוע בנפח 1.4 ליטר עם הספק 122 כ''ס, שניהם אובזרו בתיבת 6 הילוכים ידנית או בתיבת DSG 7 הילוכים רובוטית ובהנעה קדמית. מנוע משוכלל בנפח 1.8 ליטר בעל הספק 152 כ''ס פעל אך ורק בשיתוף עם תיבת הילוכים DSG בלבד והותקן בגרסאות בעלות הנעה כפולה בלבד.

חשוב

עיצוב חיצוני

סקודה ייטי החדש נוצר על בסיס פלטפורמה Volkswagen A5 (PQ35). הדגם הדומה לו ביותר הוא קרוסאובר פולקסווגן טיגואן דור ראשון. החלק הקדמי של הרכב עם 4 פנסים מקוריים נקלט בזיכרון מהרגע הראשון: צורה עגולה של פנסי אורות הניווט ופנסי הערפל, פנסי אור גבוה ונמוך בצורת מלבן. הגריל מעוצב בסגנון האופייני ל-Skoda ומעוטר בפס כרום מבריק. מהצד הרכב נראה מרשים ומתנוסס מעל הכביש. מכסה מנוע מעוגל, משטח זיגוג גדול, גג ישר וגבוה עם בקשתות גלגלים גדולות ועם גלגלי 16 או 17 אינץ'. עיצוב המרכב נוצר תחת הסיסמה ''שימושיות ומעשיות''.

עיצוב פנימי

הרכב זכה לתא נוסעים מרווח, הנוסעים במושבים הקדמיים והאחוריים יהנו מכניסה ויציאה נוחה. יש חלונות גדולים ומרווח גחון גבוה שמבטיחים שדה ראייה מורחב, הצורה המרובעת של המרכב, שהפכה למאפיין המרכזי של הדגם, מאפשרת לגרום אפילו לנהג מתחיל להרגיש את מימדי הרכב מצוין. בין היתרונות של הרכב איכות גבוהה ונוחות מחושבת של תא הנוסעים, האופייניים לדגמים של התאגיד VAG. רק תא המטען של הקרוסאובר הוא קטן יחסית לתקנים של הסגמנט ויכול להכיל עד 405 - 510 ליטר. עם שורת מושבים אחוריים מקופלת מקבלים תא מטען בנפח 1,580 ליטר, ללא הקיפול של שורת המושבים האחורית - 1,760 ליטר נפח שימושי.

אבזור

רמת הגימור Active הבסיסית ( עם מיזוג אוויר, מושבים קדמיים מחוממים, מראות חיצוניות מחוממות עם כוונון חשמלי וחלונות חשמליים קדמיים) לא שווקה בישראל, קו הגרסאות התחיל ברמת הגימור Ambition. הגרסה מגיעה עם פנסי ערפל, ידיות דלת פנימיות מכרום, לוח מחוונים עם מחשב דרך, משענת ראש אחורית שלישית, שולחן מתקפל בגב המושב האחורי, פתרון עיצובי דו-גוני של תא הנוסעים מרופד בבד או, כאפשרות, בריפוד עור/אלקנטרה/עור מלאכותי או עור/עור מלאכותי. רמת הגימור Elegance, שהוצעה בישראל גם היא, קיבלה חבילת עור (גלגל הגה, ידית תיבת הילוכים וידית בלם-יד), מושבים קדמיים מתכווננים לגובה עם תמיכת מותניים, משענת יד מתכווננת Jumbo Box, חלונות חשמליים קדמיים ואחוריים, תצוגת מידע Maxi DOT, מערכת Climatronic בקרת אקלים דו-אזורית. רמת הגימור Style עשירה עוד יותר כללה בנוסף חיישני חניה קדמיים ואחוריים וכו'.

הנעה כפולה

כיאה לכל כובשי שטח מחוספסים אמיתיים, גם לסקודה ייטי היו גרסאות בעלות הנעה כפולה, שראויות לציון מיוחד. ציר אחורי התחבר באמצעות גרסת הדור הרביעי של מצמד Haldex ובמצמד Haldex V ברכבים שנוצרו לאחר שנת 2014. בזכות שליטה אלקטרונית מלאה ( יחידת שליטת המצמד מקבלת נתונים מיחידת בקרת המנוע, מיחידת בקרת ABS וממספר חיישנים של מערכות בטיחות אקטיביות), המצמד מספק שילוב של ציר אחורי מהיר, אם לא לקחת בחשבון צורך להמתין לסיום החלקה של גלגלים קדמיים.

לגרסאות בעלות הנעה כפולה היה מצב off-road: מערכת חכמה לסיוע בנסיעה במהירות עד 30 קמ''ש ובנסיעה בשטח. למערכת היו פונקציות הבאות: מערכת סיוע בהתנעה, שמגבילה מהירות המנוע ב-2500 סל''ד; מערכת סיוע בירידה, שמונעת נעילת גלגלים בירידה; מצב מיוחד של מערכת ABS, שבבלימה נועלת גלגלים לזמן קצר ומתחפרת בתוך האדמה בצורת טריז לפני הגלגלים, הדבר מסייע להוריד מהירות בצורה יעילה יותר; התאמת מערכות ASR ו-EDS למצב off-road עם החלקת גלגלים חזקה יותר.

מתיחת פנים של שנת 2013

בשנת 2013 הרכב עבר מתיחת פנים. סקודה ייטי החדשה נבדלה מהקודמת בקשת גריל חדשה, בתאורה מעודכנת, בפגושים חדשים ובדלת תא מטען חדשה. לתא הנוסעים גלגל הגה וידית תיבת הילוכים חדשים, בעוד שמצמד הנעה כפולה הוחלף ב-Haldex V. למגוון הגרסאות נוספה הגרסה סקודה ייטי סיטי עם פגושים ומולדינגים צבועים. בישראל הגרסה המחודשת של הקרוסאובר מגיעה עם מנועי בנזין בנפח 1.2 ליטר בעלי הספק 105 או 110 כ''ס ובנפח 1.4 ליטר בעל הספק 125 כ''ס. הרכב יוצר עד שנת 2018 והפך לא רק לצעד הראשון של סקודה לעולם הקרוסאוברים, אלא גם לכרטיס כניסה וי.אי.פי לתוכו.

מהי בחירתך בשוק הרכב יד שנייה?
9 קולות