סוזוקי סוויפט הוא hatchback חמש דלתות עם דימוי עירוני מלהיב ותא הנוסעים מרווח, המיוצרת מאז 1983 על ידי החברה היפנית סוזוקי מוטור. בישראל נמכרות גרסאות בנזין והיברידיות. הדור החמישי מאוד שונה מן הרביעי. כמה שינויים הביא איתו עיצוב מחדש בשנת 2020.
סוזוקי סוויפט ‏2020. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 5 דור, שדרוג
AUTOBOOM

האצ'בק סוזוקי סוויפט. דור 5, עיצוב מחדש (2020)

סוזוקי סוויפט ‏2020. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 5 דור, שדרוג

סוזוקי סוויפט הוא hatchback חמש דלתות עם דימוי עירוני מלהיב ותא הנוסעים מרווח, המיוצרת מאז 1983 על ידי החברה היפנית סוזוקי מוטור. בישראל נמכרות גרסאות בנזין והיברידיות. הדור החמישי מאוד שונה מן הרביעי. כמה שינויים הביא איתו עיצוב מחדש בשנת 2020.

מראה חיצוני

ניתן להבחין בדגמים החדשים מקדימה רק הודות לגריל חדש עם פס אופקי מכרום במרכזו, ומהצד רק הגלגלים שונים. שאר המראה לא השתנה: פנסים מעוגלים, צדדים משופעים. נזכיר כי בדור החדש המכונית הפכה לקלה יותר ב- 120 ק"ג, מתוך זה 53 ק"ג הודות מרכב החדש שגם נעשה ב- 10% קשיח יותר. מנוע וגיר הפחיתו 23% ממשקלם, ב -15% - מתלים והיגוי, ואפילו תא הנוסעים ירד במשקלו ב- 18%.

סוזוקי סוויפט החדשה בנויה על פלטפורמת Heartect, עם מרכז כובד נמוך יותר ומשקל קל יותר. הדור החמישי של סוויפט קל יותר מקודמו ב- 120 ק"ג.

תא הנוסעים

שינויים שחלו בתא הנוסעים הם תוצאה של שילובים אחרים בחומרי גימור, מחשב רכב שונה מעט, עכשיו ניתן להציג מד מהירות דיגיטלי. הממדים של תא הנוסעים של סוזוקי סוויפט 2020/2021 הם רק במעט נופלים בהשוואה לדגם בכיר יותר Baleno: אורך 1910 מ"מ, רוחב 1425 מ"מ, גובה 1225 מ"מ. נפח תא המטען הוא 265 ליטר (על פי שיטת VDA), בגרסה HYBRID SL נפח 178 ליטר. גב מושב האחורי מתקפל בחלקים ונפח תא המטען גדל עד ל- 579 ליטר (500 ליטר בהיברידית).

מנועים

בגרסה הבסיסית יש מנוע אטמוספרי 4 צילינדרים 1.2 ליטר (91 כ"ס, 118 ניוטון מטר, מערכת ההזרקה Dualjet - שני מזרקים לכל צילינדר) אשר מחובר לגיר ידני או וריאטור.

גרסה היברידית מלאה שנוספה לקו הדגמים בשנת 2017 נותרה. יש לה את אותו מנוע בנזין 1.2 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי (14 כ"ס, 30 ניוטון מטר) וגיר רובוטי בעל 5 הילוכים AGS עם מצמד אחד. סוללת ליתיום יון בהאצ‘בק היברידית בעלת קיבולת גדולה יותר מאשר בגרסה סטארטר-גנרטור: 4.4 A*h במקום 3 A•h והיא ממוקמת מתחת לרצפת תא המטען. מכונית כזו צורכת רק 3.1 ליטר לכל 100 ק"מ בממוצע. שאסי נותרה ללא שינויים ויש לה מבנה פשוט ביותר: מקדימה מקפירסון, מאחורה מוט בצורת H. הבלמים האחוריים בגרסאות הבסיסיות הם תוף.

אבזור

לאחר עיצוב מחדש סוזוקי סוויפט החדשה קיבלה סט מורחב של מערכות בטיחות מונעת אשר מותקנות בכל הגרסאות. יש מערכת בטיחות מקורית ומתקדמת המבוססת על מצלמה ומכ"ם לייזר, היא כוללת בלימה אוטונומית, אזהרה אקטיבית בעת סטיה מנתיב, סריקות שטחים מתים, אזהרת מפני תנועה לאחור צולבת ואזהרת מפני עייפות נהג.

אבזור נוחות רגיל כולל חימום מושבים, בקרת אקלים, מערכת התנעה ללא מפתח, מראות מתקפלות חשמלית, אורות ליווי «Guide me light», אורות ערפל קדמיים ואחוריים.

על מה עדיף לדלג בעיר?
13 קולות