הטנדר החשמלי Telo Truck: קטן כמו מיני קופר עם מרווח של טויוטה טאקומה
ביוני 2023 הסטארט-אפ האמריקאי Telo מעמק הסיליקון הציג את המוצר הראשון שלו – הטנדר החשמלי Telo Truck: קטן כמו מיני קופר עם מרווח של טויוטה טאקומה. מבחינת פונקציונליות הרכב החשמלי אפילו עולה על ה"מתחרה" היפני שלו. הטנדר מצויד ביחידת כוח חשמלית בהספק 500 כ"ס ובסוללה בקיבולת 106 קוט"ש. טווח הנסיעה בין טעינות הוא כ-560 ק"מ.
המייסדים הם ג'ייסון מרקס (מומחה לנהיגה אוטונומית), המנכ"ל, ופורסט נורט (יזם, חדשן, חבר בצוות המוקדם של טסלה), המנהל הטכני הראשי. ראש מחלקת העיצוב בסטארט-אפ הוא איב בהר שעבד בעבר עם מותגים גדולים כמו סמסונג, לוריאל, פומה ופראדה.
לצורך השוואה, נזכיר לכם את המידות של מיני קופר אלקטריק: אורך 3,8 מ', רוחב 1,7 מ', גובה 1,4 מ'. דמיינתם? ועכשיו תנסו להכניס טנדר למידות כאלו…
Telo Truck החדש הוא טנדר ללא מכסה מנוע בתצורת דו-קבינה עם סרחי עודף קצרים במיוחד. מימדי המרכב: אורך 3,861 מ"מ, רוחב 1,854 מ"מ, גובה 1,676 מ"מ, בסיס גלגלים – 2,832 מ"מ, מרווח גחון – 254 מ"מ.
Telo Truck מבוסס על פלטפורמת סקייטבורד. למרות התצורה נטולת המנוע המפוקפקת מבחינת בטיחות, היוצרים מבטיחים שהרכב יוכל לעבור את כל מבחני הריסוק הנדרשים. לשם כך יש לו אזורי דפורמציה יעודיים המכוונים את אנרגית ההתנגשות נמוך ככל האפשר מתחת לנהג. על הולכי הרגל ורוכבי אופניים יגנו חבילת חיישנים הממזערים את הסיכוי של התנגשות עוד לפני שהיא מתרחשת. Telo מבטיחה לצייד את הטנדר שלה בכריות אוויר ובמערכות עזר מודרניות, כלומר, מדובר ברכב לשימוש יומיומי.
אבל יותר מהכל, את הקונים צריכים למשוך לא המימדים הקומפקטיים, אלא הפונקציונליות. הטנדר החשמלי החדש יקבל תא נוסעים בעל 5 מקומות ואפשרות להתקין מושבים נוספים מאחור. ארגז המטען לא מפסיד לטויוטה טאקומה מבחינת הגודל: שטח יעיל – 1524×1524 מ"מ.
הטונל לפני הסרן האחורי יכול לשמש בתור תא מטען או בתור משענת רגליים. הודות למחיצה המתקפלת ניתן להכניס לבידים וגלשנים באורך 2 מטר. דלת הארגז במצב פתוח מאפשרת להרחיב עוד יותר את אפשרויות ההובלה של הטנדר, אבל במקרה כזה המטען יצטרך להיות מאובטח היטב. המשקל הכולל של הטנדר הוא 2 טון, כושר ההעמסה – 750 ק"ג, כושר גרירה מרבי – 3 טון.
הטנדר הקטנטן Telo Truck יקבל הנעה כפולה אמיתית, יחידת כוח דו-מנועית בהספק 500 כ"ס וסוללה בקיבולת 106 קוט"ש שתאפשר לעבור עד 560 ק"מ על טעינה בודדת. הטנדר מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4 שניות, המהירות המרבית שלו – 201 קמ"ש.
את האצווה הניסיונית יכינו בשנת 2025, הייצור ההמוני יתחיל ב-2026. הגרסה הראשונה של Telo Truck תהיה מאובזרת היטב ותעלה 49,999 דולר, אבל בהמשך הסטארט-אפ מתכנן להוציא לשוק דגמים זולים יותר. כבר היום ניתן להגיש הזמנה: יש לבצע הפקדה בסכום של 152 דולר.
וכמובן, אי-אפשר שלא להיזכר בטסלה סייברטראק המיוחל, שהייצור שלו כבר חייב להתחיל עד סוף שנת 2023. אך תחילת ההרכבה ההמונית מתוכננת רק לשנה הבאה.
להזכירכם: לסייברטראק אין שלדה, טסלה מכנה את המרכב האחוד שלו "שלד חיצוני" ("Exoskeleton") ואת הארגז – The Vault ("הכספת"). שלד המבנה ולוחות המרכב מיוצרים מנירוסטה משוכה בקור, החלונות – מקומפוזיט פולימרי. הסייברטראק יוצע עם מתלי אוויר המסתגלים לעומס, הנעה אחורית או כפולה ומאחד עד שלושה מנועים חשמליים. סוללות בקיבולת שונה יאפשרו לעבור 402 – 805 ק"מ בין טעינות. מרווח הגחון המרבי של הטנדר עומד על 406 מ"מ, זוויות גישה ונטישה – 35 ו-28 מעלות בהתאם.