טסלה Cybertruck. טנדר מגלקסיה אחרת.
טסלה Cybertrack – לפי תכונונים של חברת Tesla Motors האמריקאית, צפוי לצאת מקו הייצור בשנת 2021. לטנדר עיצוב מקורי בסגנון "סייברפאנק", הנעה אחורית או מלאה. הטנדר יסופק בשלוש גרסאות – עם מנוע חשמלי אחד, שניים או שלושה. אנו מקווים שכבר במהלך שנת 2021 ניתן יהיה לרכוש את הטנדר גם בישראל.
"תא נוסעים שקוף, זכוכית משוריינת, האצה מיידית, גדול וחדשני" – אלה, למעשה, התגובות העיקריות של ברי-המזל הספורים שזכו לקחת סיבוב בטנדר חשמלי מאת טסלה.
Tesla קיבלו כבר מעל חצי מיליון הזמנות עתידיות לטנדר החשמלי שמתוכנן להיכנס לייצור ההמוני לא ייאוחר משנת 2021. אילון מאסק הבטיח "לשדרג מעט" את עיצובו של הטנדר סייברטראק לפני תחילת הייצור.
סיפור ההתחלה
לראשונה, עוד בשנת 2012, חשף אילון מאסק את הקונספט של טנדר חשמלי מחברת טסלה דוגמת FORD F-250. בשנת 2014 הודיע, כי פיתוח הדגם עלול לקחת כ-4-5 שנים. בשנת 2016 מאסק הצהיר כי יהיה מדובר על טנדר עם תכונות חדשות לגמרי. בשנת 2017 נאמר כי הטנדר החשמלי העתידי יוכל להשתוות במימדים ל"Ford F-150" לפחות. במרץ 2019, מיד אחרי השקת Tesla Model Y, אילון מאסק הציג את התמונה של הטנדר העתידי והודיע, כי הדגם יעוצב בסגנון "סייברפאנק" ו"ייתכן שלא כולם יתחברו לעיצוב העתידני שלו ולסגנון הרכב הפרטי המשוריין". בהמשך, במהלך ההכנות לתערוכה ב-2019, נדחה אב הטיפוס של הטנדר. ובסופו של דבר, ב-22 בנובמבר 2019, בוצעה השקת אב טיפוס הדגם הצפויה של הטנדר החשמלי Tesla Cybertruck.
דור ראשון
הטנדר החשמלי החדש מאת טסלה מצויד בשלד חיצוני הנושא את המרכב. השונה ממסגרות בטנדרים הרגילים. המרכב ב-Cybertruck בנוי מפלדה חזקה במיוחד המשמשת לייצור רקטות החלל SpaceX. המרכב של Cybertruck חסין בפני מכות פטיש חזקות ומפני נשק חם. כך, לפחות, טוען אילון מאסק. אולם, באירוע החשיפה קרה מקרה מביך. המעצב הראשי פרנץ פון הולצהאוזן התבקש להשליך כדור מתכת אל עבר החלון של הטנדר, כדי להמחיש את חסינות הזכוכית. והזכוכית... התנפצה. מאסק התעלץ, כי "יש לו על מה לעבוד" ואמר עוד "את זה אנחנו נמחוק מהוידאו".
הטנדר מעוצב בסגנון רכב מסרט "בלייד ראנר". מאסק צדק – החזות של הדגם החדש הפכה למושא חילוקי דעות קשים – יש הרואים את המכונית כפרימיטיבית מדי ויש המתלהבים מהמראה שלה וסבורים כי היא נראית יוצאת מן הכלל ודומה לחללית. כושר העמסה המוצהר של המכונית – כ-1.6 טון. בהתאם לסוג הדגם, טעינה אחת של הטנדר עלולה להספיק ל-400-600 ק"מ. שלוש רמות גימור יהיו נגישות להזמנה: עם מנוע חשמלי אחד, שניים או שלושה.
אילון מאסק טוען, שטנדר החדש Cybertruck מאת טסלה, יהיה מסוגל לעבור מים עמוקים ואף "לצוף פרק זמן מסוים". הטנדר החשמלי צויד במתלי אוויר אדפטיביים. נכון להיום, המידות של אב הטיפוס של Cybertruck הם: אורך 5,855 מ"מ, רוחב – 2,037 מ"מ וגובה – 1,905 מ"מ. מרווח גחון – 40 ס"מ. נפח תא מטען – 2.8 ממ"ר. זווית העלייה – 35 מעלות. זווית הירידה – 28 מעלות.
רמות גימור
הטנדר מגיע בשתי גרסאות הנעה: אחורית ומלאה. Cybertruck נגיש בשלוש רמות גימור לפי כמות המנועים: עם מנוע חשמלי אחד, שניים או שלושה.
- גרסת הבסיס של הטנדר – Single Motor מגיעה עם הנעה אחורית ומצוידת במנוע אחד. הזינוק עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 6.5 שניות. המהירות המרבית – 177 קמ"ש. טעינה אחת מספיקה לכ-400 ק"מ. לגרסת זו של Cybertruck כושר העמסה בסך 1,567 ק"ג והובלת נגרר במשקל עד 3.4 טון. עלות המכונית היא לפחות 39,900 דולר (נכון לשנת 2021).
- רמת גימור הבאה - Dual Motor AWD – זוהי גרסה בעלת שני מנועים חשמליים עם הנעה כפולה. הגרסה מזנקת ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. המהירות המרבית – 193 קמ"ש. לטנדר כושר העמסה בסך 1,587 ק"ג והובלת נגרר של עד 4.5 טון. עלות המכוניות מתחילה ב-49,900 דולר (נכון לשנת 2021).
- רמת גימור המתקדמת ביותר - Tri Motor, מאובזרת בשלושה מנועים חשמליים. מנוע אחד מותקן על הסרן הקדמי ושניים על הסרן האחורי. המכונית מזנקת עד 100 קמ"ש תוך 2.9 שניות בלבד, מה שהופך את הטנדר לבין המהירים בעולם. המהירות המרבית של הגרסה – כ-210 קמ"ש. טעינה אחת מספיקה למעל 800 ק"מ. כושר העמסה של הטנדר – 1,587 ק"ג והובלת נגרר עד 6,350 ק"ג. עלות הגרסה המתקדמת מתחילה מ-69,900 דולר (נכון לשנת 2021).
אבזור
Cybertruck מאופיין בתכונות הבאות: 250 קילווט Supercharge, מתלה קפיצי עלים, שקעי 110 ו-220 וולט. בדומה לכל מכוניות מאת טסלה אחרות, ניתן יהיה להזמין "נהג אוטומטי" בתופסת מחיר של 7,000 דולר.
הדגם הסטנדרטי יאובזר במתלי אוויר מתכוונים כדי לפצות על שינויי העומס. הטנדר יזווד בממירים עבור שקעי 110 ו-220 וולט, המאפשרים לנצל את עוצמת המכונית ללא גנרטור נייד. הדגם מצויד במדחס אוויר הדרוש עבור מתלי אוויר. המצלמות במכונית מאפשרות ביצוע חניה אוטומטית במקביל.
הסוללה מאפשרת לשנות את מרחק הנסיעה בעת טעינה מלאה מ-400 עד 800 ק"מ. נפח הסוללה – כ-100 קווט"ש. מושב הנהג הרחב מאפשר להתמקם בנוחות גם לאדם גדול מאוד. כאופציה ניתן לאטום את תא הנוסעים לחלוטין כדי להשתמש ב-Cybertruck בכדי להפוך אותו לכלי רכב אמפיבי.