טויוטה מייצרת מספר מכובד של דגמים עבור השוק המיוחד במינו של ארה"ב. אחד מהם הוא טנדר טאקומה, אשר הופיע לראשונה בשנת 1995. מעניין שהדור הראשון לרכב סווג כטנדר קומפקטי. דורות 2 ו-3 צמחו לכדי מימדים בינוניים. הדגם מיוצר בארה"ב ובמקסיקו. בשנת 2005 המגזין Motor Trend הקנה לו את תואר "משאית השנה". השם "טאקומה" נגזר משמם ש
טויוטה טקומה ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טויוטה טאקומה. טנדר נוח

טויוטה טקומה ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 3 דור, שדרוג

טויוטה מייצרת מספר מכובד של דגמים עבור השוק המיוחד במינו של ארה"ב. אחד מהם הוא טנדר טאקומה, אשר הופיע לראשונה בשנת 1995. מעניין שהדור הראשון לרכב סווג כטנדר קומפקטי. דורות 2 ו-3 צמחו לכדי מימדים בינוניים. הדגם מיוצר בארה"ב ובמקסיקו. בשנת 2005 המגזין Motor Trend הקנה לו את תואר "משאית השנה". השם "טאקומה" נגזר משמם של עמי הסאליש – ילידי החוף הצפון-מערבי של האוקיינוס השקט.

לאורך 14 שנים טאקומה היה הטנדר הבינוני הנמכר ביותר בארה"ב. בשנת 2021 הדגם לקח מקום שביעי מבחינת כמות המכירות – 288,663 יחידות המהוות 4,7% מכלל פלח השוק. למרבה הצער, דגם זה אינו מיוצא מעבר לגבולות אמריקה הצפונית ואינו נמכר רשמית בישראל. ובכל זאת כדאי לספר עליו, על מנת להבין מה גורם לאמריקאים לאהוב את הטנדר הנוח.

דור ראשון

טאקומה הראשון היה מחליפו של טויוטה היילקס. הדגם החדש פותח עם דגש על ביצועים טובים על הכביש ועל נוחות, ולא על עמידות וכושר ההעמסה, שכן הוא בראש ובראשונה היה אמור לשמש ככלי תחבורה פרטי. הרכב קיבל היצע של שלושה מנועים: 2,4 ליטר (4 צילינדרים, 142 כ"ס, 217Nm של מומנט), 2,7 ליטר (4 צילינדרים, 150 כ"ס, 240Nm) ומנוע V6 בנפח 3,4 ליטר (בהספק 190 כ"ס ו-298Nm).

הטנדר צויד בתיבה ידנית או אוטומטית, עם הנעה אחורית או כפולה. בהחלט מעניינת הגרסה של סדנת Toyota Racing Development: מנוע 3,4 ליטר V6 טורבו המפיק 254 כ"ס ו-366Nm. בשנת 1998 להיצע התווספה חבילת TRD Off-Road שהכילה נעילת דיפרנציאל אחורי. הרכב נהנה מביקוש יציב ועבר שתי מתיחות פנים: בשנים 1997 ו-2000. החל משנת 2000 בקו הדגמים הופיעה מודיפיקציה במרכב דו-קבינה. מעניין: כבר אז לרוכשים הייתה בחירה בין 26 צבעי מרכב! ביניהם היו גוונים עם שמות מאוד מסקרנים: "נציץ ירקן אימפריאלי", "פנינה אדומה של להבת השמש" או "פנינת החול השחור". כנראה שמעצב פלטת הצבעים היה משורר בנשמתו…

דור שני

חלק ניכר מהפיתוח של טאקומה השנייה בוצע על ידי חברת Hino ביפן. התוצאה נחשפה לעולם בשנת 2004: הטנדר החדש גדל במימדים, עבר שמונה עשרה מודיפיקציות שונות, כולל שלושה סוגי קבינה (חד-קבינה, קבינה וחצי, דו-קבינה), ארבעה סוגי תמסורת (4 היל' אוטומטית, 5 היל' אוטומטית, 5 היל' ידנית ו-6 היל' ידנית), שני מנועים ומרכב בשתי אפשרויות אורך.

במשך 14 שנה טויוטה טאקומה היה הטנדר הבינוני הנמכר ביותר בארה"ב!

מנוע V6 בנפח 4 ליטר 1GR-FE החליף את V6 5VZ-FE המקורי בנפח 3,4 ליטר. הספק של 236 כ"ס ומומנט מרבי של 361Nm אפשרו להגביר את כושר הגרירה עד 2,948 ק"ג, ואת כושר ההעמסה –עד 748 ק"ג. המנוע הבסיסי – 2,7 ליטר 4 צילינדרים חדש 2TR-FE – הפיק 159 כ"ס ו-244Nm של מומנט. הדגם עבר עדכונים בשנות 2006, 2009, 2012 ו-2016.

דור שלישי

הדור השלישי של טאקומה נחשף רשמית בתצוגת הרכב בדטרויט בינואר 2015, בחודש ספטמבר החל השיווק בארה"ב. הרכב צויד במנוע 2,7 ליטר 4 ציל' עם תיבת 5 הילוכים ידנית או 6 היל' אוטומטית, וכן במנוע 3,5 ליטר V6 עם תיבה 6 היל' ידנית או אוטומטית. המנוע המתקדם פעל לפי מחזור אטקינסון מדומה עם שימוש ב-VVT-iW, וצויד במערכת Toyota D-4S שעברה מהזרקה רב-נקודתית להזרקה ישירה בהתאם לתנאי התנועה. מנוע כזה הפיק 278 כ"ס ו-359Nm; המנוע הקטן יותר סיפק 161 כ"ס ו- 246Nm. מעבר לכך, עודכנו המתלים, הדיפרנציאלים והסרן האחורי על מנת לשפר את התנהגות הכביש של הטנדר מבלי לגרוע מכושר העבירות שלו.

טויוטה טאקומה החדשה הוצעה ב-6 רמות גימור, בגרסאות דו-קבינה או קבינה וחצי עם ארגז מטען ארוך או קצר. מרכבי חד-קבינה הוסרו מההיצע בשנת 2015. לעומת זאת, הופיעה גרסה בעלת ריפוד עור, בידוד רעשים משופר ובקרת אקלים מפוצלת. זה אפשר לטויוטה טאקומה להחזיק במעמד הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב במשך 14 שנה!

מתיחת פנים 2019

טאקומה שנת 2021/2022 המעודכנת נבדלת בגריל אחר, בג'נטים בעיצוב חדש ובפנסים אחוריים מוכהים. לרמות הגימור היוקרתיות הוסיפו תאורת LED מקיפה ומצלמות 360°. מבחר הקבינות – כמקודם: קבינה וחצי או דו-קבינה, כושר ההעמסה – 700 ק"ג. בפנים, לשמחתם של הנוסעים, הותקנו מושבים חשמליים ומערכות מדיה חדשות המשתפות פעולה עם Apple CarPlay ועם Android Auto. גודל המסך הוגדל מ-6,1 עד 7,0 אינץ', בגרסאות הבכירות – עד 8 אינץ' (במקום 7). בינואר 2021 הוצגה ערכת TRD – זמינה בתור אופציה לדגמי שנת 2020 ומעלה. בה נכללים גם בולמי הזעזוע Bilstein וכן מרווח גחון מוגבה.

מהי בחירתכם?
24 קולות