מאז שקארל בנץ רשם פטנט על המכונית הראשונה עם מנוע בעירה פנימית ב-1886 עברה יותר ממאה שנה. בתקופה זו התרחשה מהפכה אמיתית: העגלה התלת-גלגלית הפשוטה שנראתה כמו משהו פלאי בזמנה, הפכה למכונה מורכבת במיוחד עם שלל פונקציות.
המכוניות הכי מדהימות מהעתיד: קונספטים מטורפים או המציאות של מחר
AUTOBOOM

המכוניות הכי מדהימות מהעתיד: קונספטים מטורפים או המציאות של מחר

המכוניות הכי מדהימות מהעתיד: קונספטים מטורפים או המציאות של מחר

מאז שקארל בנץ רשם פטנט על המכונית הראשונה עם מנוע בעירה פנימית ב-1886 עברה יותר ממאה שנה. בתקופה זו התרחשה מהפכה אמיתית: העגלה התלת-גלגלית הפשוטה שנראתה כמו משהו פלאי בזמנה, הפכה למכונה מורכבת במיוחד עם שלל פונקציות.

מכוניות קונספט מהעתיד.

אבל הקדמה לא עומדת במקום. היצרניות ממש נאבקות אחת בשנייה ומציגות קונספטים מטורפים שנועדו להפתיע. אבל מה שנראה היום כמו פנטסטיקה, יכול להפוך למציאות השגרתית של המחר. היום נראה לכם את המכוניות הכי מדהימות שעליהן ייתכן ינסעו ילדינו ונכדינו. אבל העתיד הזה הוא כבר לא רחוק!

BMW i Vision Circular

מכונית התערוכה נועדה להראות כיצד תיראה מכונית חשמלית עירונית קומפקטית של ב.מ.וו בשנת 2040. המרכב בתצורת קופסה אחת באורך כארבעה מטרים מיישב ארבעה אנשים. דלתות הצד נפתחות לצדדים שונים ולחלונות האחוריים העניקו את העיקול האופייני שנקרא "הופמייסטר קינק". ה"נחיריים" המוכרות נמתחתות לכל רוחב החרטום ובהם משולבת תאורת לד.

ברכב אפשר לשלוט באמצעות מסך משולש, ובמרכז ממוקמת כורסא על רגלית דקה. נוצרת תחושה שהנהג והנוסעים לא יושבים, אלא מרחפים.

הקונספט מבוסס על העיקרון "מחזור החומרים בעולם", כלומר, נעשה שימוש רחב בחומרים ממוחזרים. 30% מהחלקים מיוצרים ממש מאשפה, כולל פאנלי האלומיניום של המרכב והפלסטיק בתא הנוסעים. המבנה יתמוך באפשרות של מחזור מחדש. ואת הסוללה כבר עכשיו ניתן למחזר ב-100%. לגבי הקונספט i Vision Circular עצמו לא בונים תוכניות לעתיד, אבל דברים מסוימים שיושמו בו עלולים להגיע לרכבים החשמליים העתידיים של ב.מ.וו.

Renault EZ-ULTIMO

דגם התערוכה רנו EZ-ULTIMO הינו מעבורת אוטונומית להובלות VIP. הרכב הענקי באורך 5,7 מ' וברוחב 2,2 מ' מיועד לשלושה נוסעים בלבד: ספה לשניים בחלק האחורי וכסא מסתובב בחלק הקדמי. הכניסה לתא הנוסעים מתבצעת דרך פתח ענקי בדופן הימני.

תא הנוסעים נראה כמו סלון מפואר המצופה בעור, עץ ואפילו שיש! הכורסאות בריפוד בד קטיפה ומערכת המדיה המתקדמת המציע ללקוחות ה-VIP מגוון של אופציות בידור ופונקציונליות של משרד נייד, מאפשרות לנוע בעיר ברמת נוחות מרבית.

רנו EZ-ULTIMO הוא רכב חשמלי אוטונומי לחלוטין. לדברי המפתחים מדובר ברמת אוטונומיות רביעית מתוך חמש: זה אומר שבמקרים מסוימים בכל זאת תידרש התערבות של הנהג.

Audi Skysphere

ייתכן שהעתיד של ניידות אינדיבידואלית הוא רובוטריק אוטונומי בעל מרחב פנימי המשתנה בהתאם לצרכי הבעלים.

הרודסטר הקונספטואלי המפואר אאודי Skysphere מסוגל "להתכווץ" לנגד עיניכם. המאפיין הראשי של מכונית הקונספט הוא המרחק המשתנה בין הסרנים התלוי במצב הנהיגה הנבחר. כדי לבצע טרנספורמציה של המרכב הקונספט מסוגל לפתוח ולסגור את הקטע בין הדלתות הקדמיות והכנפיים (הנפתחות נגד כיוון התנועה, דרך אגב) ללא עזרת אדם.

למרות שאורכו של אאודי Skysphere הוא 4,94 מ', לטענת היוצרים זה לא ייצור קושי בתמרון הודות למערכת ההיגוי הכפול. בעת מעבר למצב Grand Touring בסיס הגלגלים מתארך ב-250 מ"מ ואורך המרכב הכולל מגיע ל-5,19 מ'. כתוצאה מכך, הנהג והנוסע זוכים לתוספת של מרווח רגליים המאפשר לנוח בזמן דרך ארוכה.

אאודי. מושבים אחוריים.

במצב ספורט GT הדוושות, ההגה והמסך באורך 1,5 מ' (משלב את לוח המחוונים הוירטואלי ואת המולטימדיה) מוסתרים בחלק הקדמי של תא הנוסעים ואת השליטה ברכב לוקח על עצמו האוטופיילוט. בנוסף לבסיס הגלגלים, משתנה גם מרווח הגחון בטווח של 10 מ"מ.

Jaguar Future-type

יגואר. מרכב, צורה.

עוד קונספט של מכונית יוקרה קומפקטית – הרכב האוטונומי נועד להפוך את הנהיגה לנוחה ובטיחותית.

יגואר. מרכב, צורה.

הקפסולה התלת-מקומית מהעתיד הרחוק היא, כמובן, חשמלית. פנטזיה משנת 2040, כאשר התנועה האוטונומית תהיה בעיצומה ובעולם ישלטו מוניות ללא נהג. Future-type היא רובו-מונית שאפילו תאפשר ללקוח לנהוג בעצמו. בעוד כדי להשכיר מכונית כזו, מספיק לקנות… הגה!

יגואר. מרכב, צורה.

לפי רעיון היוצרים, לא יהיה צורך להיפרד מההגה לא בבית ולא במשרד, שגן המכשיר מצויד בבינה מלאכותית ו"מבצע מאות משימות": לדברי יגואר, ההגה החכם מסוגל "לקרוא לרכב שלכם, לנגן מוזיקה, להזמין שולחן במסעדה ואפילו לדעת מה נמצא במקרר שלכם".

יגואר. מרכב, צורה.

אבל הפלאים לא נגרמים פה: פריסת המקומות ברכב היא 2+1. מסבירים את זה כך: אם אבא אוסף את בנו מבית הספר ולא רוצה לנהוג במכונית, הוא יכול לשבת במושב הקדמי עם הפנים אל הילד ולנהל שיחה חינוכית.

EdisonFuture EF1-T

הטנדר החשמלי בעל קבינה המכילה שתי שורות ל-6 אנשים משתמש בפאנלים סולאריים המאפשרים להטעין את הסוללה בשעות היום ופחות להיות תלוי בשקעים.

ה-EdisonFuture פותח על-ידי חברת אנרגיה האמריקאית SPI Energy המתמחה בפאנלים סולאריים וביישומם במגוון רחב של תחומים.

Lo Res Car

זוהי כנראה המכונית המוזרה ביותר בעולם – אין בה חלונות ואפילו דלתות. כדי להיכנס לתא הנוסעים צריך להרים את המארז החיצוני כולו. מבפנים ה-Lo Res Car היא שקופה לחלוטין ומוכהת מבחוץ. את המכונית המטורפת יצרה החברה ההולנדית United Nude. השם Lo Res פירושו Low Resolution (רזולוציה נמוכה). הרעיון הוא שניתן לפשט כל אובייקט באופן מרבי: "לדחוס" כמו קובץ.

בתור בסיס בשביל Lo Res Car נלקחה למבורגיני קונטאש האגדית משנת 1973. היצירה המפוארת של גנדיני "פושטה" ככל האפשר: היא איבדה את המרכב המקורי, את ה-V12, את תא הנוסעים – בעצם את הכל.

Lo Res Car

באמצעות סורק תלת-מימדי המעצבים יצרו דגם וירטואלי, מחקו במחשב את כל המיותר ואז הרכיבו את המכונית על בסיס שלדה פשוטה. המעצבים כינו את התוצאה "אבסטרקציה גיאומטרית". המכונית היא דו-מקומית: הנוסע יושב מאחורי הנהג. תא הנוסעים הוא מאוד מינימליסטי, במיוחד מפתיע ההגה המשושה. המרכב מיוצר מתרמופלסטיק שקוף.

מרצדס AVTR

ההשראה ליצירת ה-AVTR הגיעה למעצבים מסרטו של ג'יימס קמרון "אווטאר": על שמו נקראה מכונית התערוכה, המסמלת את הקשר בין האדם, המכונית והטבע. Vision AVTR בעלת 4 המקומות קיבלה מנוע חשמלי בהספק 470 כ"ס, תא נוסעים המכיל חלקים מחומרים ממוחזרים ותאורה פועמת בקצב הדופק של האדם.

על לוח המחוונים מוצגות מעין נקודות-אייקונים, כל אחת מהן משויכת לפונקציה מסוימת. אבל הרבה יותר מעניין דבר אחר – AVTR מסוגלת לקרוא את המחשבות של הנהג באמצעות טכנולוגית BCI (ממשק מוח-מחשב).

מכשיר ה-BCI, המחובר לחלק האחורי של ראשו של הנהג, לאחר כיול קצר מתחיל לתעד פעולות מוחיות ולעקוב אחר הנוירונים בקליפת המוח בזמן אמת. באופן כזה, המכשיר מזהה לאיזה מהאייקונים מופנית תשומת הלב של האדם ומפעיל את הפונקציה הרצויה. אך לא מצוין באילו פונקציות בדיוק ניתן לשלוט באמצעות כוח המחשבה.

Renault Air4

ואיך לדבר על העתיד בלי לציין מכוניות מעופפות! הקונספט של רנו ממריא במהירות של 4 מ'/שנייה לגובה עד 700 מטרים. בקבינה יש את כל מה שנדרש לנהג, אבל עד כה הרכב המריא רק באופן אוטונומי, ללא אדם בפנים. מהירות טיסה אופקית היא כ-85-90 קמ"ש.

מכוניות קונספט מהעתיד.

רנו Air4 הוא רחפן חד-מקומי גדול בעל מרכב עשוי קרבון בסגנון הדגם רנו 4 שהיה פופולרי בשנות ה-60-70. המכונית המעופפת נבנתה אך ורק למטרות פרסום ואינה מתוכננת לייצור סדרתי.

מה לדעתכם לא רק יופיע בעתיד אלא גם יהפוך לשגרה?
15 קולות