טויוטה קאמרי – מכונית מסגמנט E-קלאס מאת יצרנית המכוניות היפנית טויוטה. מיוצרת משנת 1982. משנת 2017 בשוק ניתן למצוא כבר שמונה דורות של המכונית הוותיקה. בשנת 2021 יצאה גרסת החידוש של הדור השמיני של סדאן, אותה ניתן לרכוש בשוק הישראלי.
סדאן טויוטה קאמרי. דור 8 שנת 2018
AUTOBOOM

סדאן טויוטה קאמרי. דור 8 שנת 2018

סדאן טויוטה קאמרי. דור 8 שנת 2018

טויוטה קאמרי – מכונית מסגמנט E-קלאס מאת יצרנית המכוניות היפנית טויוטה. מיוצרת משנת 1982. משנת 2017 בשוק ניתן למצוא כבר שמונה דורות של המכונית הוותיקה. בשנת 2021 יצאה גרסת החידוש של הדור השמיני של סדאן, אותה ניתן לרכוש בשוק הישראלי.

גרסת הדור השמיני של קאמרי שנת 2017\2018 השתדרגה בעיצוב מרכב חדש. טויוטה קאמרי החדשה הפכה לארוכה ולרחבה יותר בהשוואה לגרסה הקודמת. העיצוב החדשני העניק למכונית מראה משופר. הסדאן הצטיידה במנועים מתקדמים וחזקים ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית. בדור הזה המהנדסים תכננו ליצור מכונית אחת המיועדת לכל השווקים, בניגוד לקונספט הקודם של יצירת עיצוב שונה עבור ארה"ב, יפן ואירופה המזרחית.

סוג ההנעה של סדאן שנת 2017\2018 החדשה הוא קדמי. מימדיה: 4,885 מ"מ אורך, 1,840 מ"מ רוחב. תא הנוסעים יצא מרווח בזכות בסיס הגלגלים באורך 2,825 מ"מ. גם תא המטען הוא יחסית גדול – 534 ליטר.

מאפיינים ייחודיים

גרסת הדור השמיני של טויוטה קאמרי נוצרה ממש "מדף נקי". סדאן הצטיידה בשלדה מתקדמת עם מרכז כובד נמוך יותר. המרכב החדש נהיה קשיח יותר בזכות סוגי פלדה בעלי יציבות גבוהה. גרסת קאמרי דור שמיני היא ארוכה ורחבה יותר, אך גם נמוכה מהגרסה הקודמת. במקום מתלי מק'פרסון, מאחור מותקנים מתלים רב-זרועיים, מה ששיפר את היחס בין התנועה החלקה לבין השליטה. רמת הרטט ירדה בזכות תושבת 4 התמוכות של יחידת הכוח. תא הנוסעים של הדור השמיני עבר שינוי משמעותי בכל הקשור לעיצוב, צורת ההנחה וארגונומיקה הכללית. הנהג נמצא בתוך מה שנקרא "קוקפיט" - תא הנהג, הכל נמצא בהישג ידו ובקרבה מרבית. הנוסע מלפנים יזכה במרווח מרבי לאורך וגם לגובה.

הגרסה ההיברידית

לישראל קאמרי שנת 2017\2018 מיובאת עם יחידת הכוח ההיברידית עם הספק בסך 178 כ"ס, מה שמאפשר להאיץ עד 180 קמ"ש. הזינוק עד מאה קמ"ש הראשונים, עומד על 5.7 או 5.8 שניות, בהתאם לסוג המנוע. עם זאת, המנוע ההיברידי מספיק חסכוני, עם צריכת הדלק הממוצעת בסך 4.2 ליטר ל-100 ק"מ בלבד. מצוידת בתיבת תמסורת מסוג "וריאטור".

רמות גימור

עבור הרוכשים בישראל מוצעות שתי רמות הגימור של קאמרי לבחירה: LE ו-XLE. שתיהן כוללות סט מלא של כריות בטיחות (מלבד כריות הצד), מד לחץ אוויר בגלגלים, אימובילייזר, נעילה מרכזית, בקרת שיוט אדפטיבית ומגוון כמעט מלא של כל מערכות העזר האלקטרוניות, כולל בורר מצבי הנהיגה, מערכת בקרת הנתיב, מערכת ניטור נקודות עיוורות, מערכת למניעת התנגשויות, מערכת זיהוי סימני הדרך, מערכת סיוע בבלימה, מערכת סיוע לזינוק בעלייה ומערכת סיוע בירידה.

מנקודת המבט של נוחות, טויוטה קאמרי שנת 2019\2020 כוללת כל מה שנדרש, בעוד שקאמרי ברמת הגימור XLE נראית יוקרתית יותר: עם תא נוסעים המרופד בעור, חבילה חשמלית מורחבת, ג'אנטים R18 ופנסי ערפל. בעוד שהדברים החשובים כמו בקרת אקלים דו-אזורית וחיישני חנייה מלפנים ומאחור נמצאים בשתי רמות הגימור.

טויוטה קאמרי השיקה מכונית אחת עבור כל השווקים וויתרה על הקונספט הקודם של עיצוב ייחודי עבור ארה"ב, יפן ואירופה המזרחית. מה דעתך?
3 קולות