Toyota Land Cruiser – רכב שטח גדול בהנעה כפולה מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. נמצא בייצור משנת 1951. לנד קרוזר האגדי הוכרז כרכב האמין ביותר והטוב ביותר בדרכי שטח. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של לנד קרוזר לאחר מתיחת פנים שנת 2017, וצפויה יציאה של מתיחת פנים הבאה.
טויוטה לנד קרוזר. דור 4 לאחר מתיחת פנים. בייצור משנת 2017.
AUTOBOOM

פנאי-שטח טויוטה לנד קרוזר. דור 4, מתיחת פנים שנת 2017

טויוטה לנד קרוזר. דור 4 לאחר מתיחת פנים. בייצור משנת 2017.

Toyota Land Cruiser – רכב שטח גדול בהנעה כפולה מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. נמצא בייצור משנת 1951. לנד קרוזר האגדי הוכרז כרכב האמין ביותר והטוב ביותר בדרכי שטח. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של לנד קרוזר לאחר מתיחת פנים שנת 2017, וצפויה יציאה של מתיחת פנים הבאה.

לטויוטה לנד קרוזר 2017/2018 מימדים לא קטנים – 4840 מ"מ לאורך, 1855 מ"מ לרוחב, 2790 מ"מ – בסיס גלגלים. נפח תא מטען מרשים למדי – 621 ליטר. מיובא בתצורת 5 או 7 מקומות.

מבחוץ ומבפנים

לנד קרוזר 2017/2018 המעודכן קיבל חזית מחודשת – השינויים נגעו במכסה המנוע, בכנפיים הקדמיות, בפגושים, בגריל, בפנסי LED מלפנים ובפנסים מאחור. נקודות הקיצון של הכנפיים הקדמיות ממוקמות יותר גבוה בכדי שהנהג יוכל להרגיש יותר טוב את מימדי הרכב. השבכה והפנסים כמו כן הוזזו מעלה בכדי להיות מוגנים בשטח. כעת ללנד קרוזר זווית גישה של 31°, וזווית נטישה – 25°. חל עדכון גם בתא הנוסעים. הופיעה קונסולה מרכזית חדשה בעלת הסדר שונה – הנקודה העליונה של הפאנל הוזזה מטה בכדי לספק ראות טובה יותר. ידית הילוכים והגה חדשים. בלוח המחוונים מותקן צג 4,2 אינץ', ובקונסולה הראשית – צג 8 אינץ' של מערכת המולטימדיה.

גרסאות

לנד קרוזר 2019 מוצע בישראל בגרסה בעלת הנעה כפולה ומנוע טורבו דיזל בהספק 177 כ"ס, המאפשר להשיג מהירות מרבית של 175 קמ"ש. תצרוכת דלק ממוצעת נעה בין 7,8-8,3 ליטר, תלוי ברמת הגימור ובמשקל עצמי.

רמות גימור

עבור רוכשים בישראל זמינות רמות גימור הבאות: TS, Select, Limited, Limited Sahara ו- Luxury בתצורת 5 או 7 מקומות. כולן כוללות חבילת כריות אוויר כמעט מלאה, מלבד צדדיות מאחור, חיישן לחץ בצמיגים, אימובילייזר, נעילה מרכזית, מצלמה היקפית ומצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית (מלבד TS), בורר מצבי נהיגה, וכמעט סט שלם של מערכות עזר אלקטרוניות. בכל רמת גימור תמצאו חיישן עייפות נהג, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים ומערכת למניעת התנגשויות. נוסף על כך – סיוע בזינוק בעליה ובירידיה במדרון.

בכל דגם נוכחת מערכת מולטימדיה מודרנית בעלת אפשרות שליטה דרך סמארטפון + מערכת ניווט. בכולן נכלל גג נפתח (מלבד TS) ובקרת אקלים תלת-אזורית (ב- TS דו-אזורית). וגלגל רזרבי, שלא פחות חשוב! רמות גימור Limited ו- Limited Sahara מעט יותר נוחות ונראות יותר יוקרתי, למשל, נוכחים חיישני חנייה קדמיים ואחוריים.