טויוטה לנד קרוזר – רכב שטח 4X4 מקורי מאת יצרנית המכוניות היפנים Toyota. מיוצר משנת 1951. רכב השטח האגדי מוכר בכל העולם כאחד הרכבים האמינים ביותר ובעלי הביצועים הגבוהים ביותר בשטח. בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הרביעי של לנד קרוזר, שעברה מתיחת פנים נוספת ב-2020.
טויוטה לנד קרוזר ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור, שדרוג 3
AUTOBOOM

רכב השטח טויוטה לנד קרוזר. דור 4, מתיחת פנים 2020

טויוטה לנד קרוזר ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור, שדרוג 3

טויוטה לנד קרוזר – רכב שטח 4X4 מקורי מאת יצרנית המכוניות היפנים Toyota. מיוצר משנת 1951. רכב השטח האגדי מוכר בכל העולם כאחד הרכבים האמינים ביותר ובעלי הביצועים הגבוהים ביותר בשטח. בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הרביעי של לנד קרוזר, שעברה מתיחת פנים נוספת ב-2020.

חשוב לציין: בנוסף לגרסה המקורית בעלת 5 הדלתות, נכון להיום קיימת גם גרסה בעלת 3 דלתות ו-5 מקומות הישיבה. מימדיה של הגרסה עם 3 דלתות, הם: 4,395 מ"מ אורך, 1,885 מ"מ רוחב, 1,845 מ"מ גובה. אורך בסיס הגלגלים – 2,450 מ"מ. נפח תא המטען – 720 ליטר. מימדי הגרסה בעלת 5 הדלתות, עם 5 או 7 מקומות הישיבה: 4,840 מ"מ אורך, 1,885 מ"מ רוחב, 1,835 מ"מ גובה, בסיס גלגלים – 2,790 מ"מ. נפח תא המטען – עד 1,127 ליטר.

מאפיינים ייחודיים

לנד קרוזר הוא רכב שטח במלוא מובן המילה. המסגרת, הצירים, הבלמים – כל זה הוכחה חיה לכך, אשר קיימת בצורתה המקורית וללא שינויים משמעותיים מזה שנים רבות. אמנם, לאחר מתיחת הפנים של 2020, חברת Toyota הבטיחה להעניק לרכב מראה מתורבת הרבה יותר. מתיחת הפנים הקודמת של שנת 2017, שינתה את עיצוב הרכב לחלוטין והוסיפה ללנד קרוזר קווי דמיון לדגם ה-200, לצד השדרוגים באבזור הפנים. במבדקי השטח, ההבדל בין המכוניות שעברו שדרוג ב-2020 לבין אלו שלפני השדרוג, הוא, ללא ספק, נראה לעין. חווית הנסיעה היא הרבה יותר שקטה, הרעידות פחתו בצורה משמעותית. בשורה התחתונה, הרכב אכן נראה מתורבת יותר.

טויוטה לנד קרוזר 2020 יצאה מעט פחות "מבריקה". העיצוב של רשת הגריל, הפנסים והמולדינגים בדלת האחורית מבוצעים כעת בגימור "כרום כהה". הרשת עצמה, המולדינגים של פנסי הערפל, גופי המראות והמסגור של זכוכיות הצד הם בצבע שחור. גם חישוקי הגלגלים הפכו לשחורים וגופי הפנסים האחוריים משקופים הפכו לאדומים עם תוספות שחורות.

השינוי העיקרי בוצע בעיצוב הפנים והיא מערכת מולטימדיה המתקדמת. גודל המסך שונה ל-9 אינץ', הוחלף עיצוב הלחצנים והמראה החיצוני של הממשק. נוספה אופצית התמיכה ב-Apple CarPlayו ב-Android Auto. כל שאר הדברים נותרו כמעט ללא שינוי.

גרסאות

המאפיין העיקרי של לנד קרוזר 2020\2021 המשודרג הוא מנוע דיזל חדש, ליתר דיוק המחודש בנפח 2,8 ליטר. המנוע צויד במגדש טורבו חזק יותר ובאינטרקולר גדול יותר, ציר איזון מפחית רעשים ורעידות, לחץ מוגבר במווסת הדלק (עד 2,500 אטמוספרות) ותאי בעירת הדלק משודרגים וחסכוניים יותר. כתוצאה מכך, עוצמת המנוע גדלה מ-177 כ"ס ל-204 כ"ס והמומנט הסיבובי המרבי עומד כעת על 510 נ"מ.

לפי לנתונים הרשמיים, לנד קרוזר המחודש מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 9,9 שניות (הדגם הקודם האיץ תוך 12,7 שניות). למעשה אין הבדל משמעותי בין שתי המכוניות בנסיעה בעיר, אמנם בכביש המהיר, בהאצה מ-80, 100 ו-120 קמ"ש, הגרסה המשודרגת היא זריזה הרבה יותר. המנוע משולב בגיר 6 הילוכים אוטומטי. לישראל מיובאת רק גרסת הדיזל של טויוטה לנד קרוזר 2020\2021.

רמות גימור

הרוכשים בישראל יכולים ליהנות מ-6 רמות הגימור של רכב השטח לבחירה. כולן כוללות מושב אחורי מתקפל, סאנרוף (לא כולל Select 7 seats ו- TS 7 seats) ופנסי לד עם שטיפה, ריפוד עור בתא הנוסעים (מלבד ב- TS 7 seats) וחימום המושבים הקדמיים ומראות הצד. רמות הגימור המתקדמות כוללות בנוסף חימום מושב אחורי. בקרת אקלים דו או תלת-אזורית, הגה רב פונקציונלי, גישה ללא מפתח, התנעת מנוע בלחיצת כפתור וגלגל רזרבי.

מערכות הבטיחות כוללות 6 כריות בטיחות, כולל כריות צד, מצלמה אחורית (בגרסת הדגל – מצלמת 360 מעלות), בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אנטי נעילה ומערכת בקרת היציבות, מערכת סיוע בבלימה, מערכת למניעת ההחלקה, מערכת לסיוע בירידה. כל רמות הגימור, חוץ מ- TS 7 seats כוללות מערכת למניעת התנגשויות, מערכת בקרת נתיב ומערכת לזיהוי תמרורי הדרך. גרסת הדגל מגיעה עם מערכת ברירת מצבי הנהיגה.

באת לרכוש טויוטה לנד קרוזר, אבל אין אותו במלאי. מה תיקח\י במקום?
9 קולות