וינפאסט VF7 יצא לשוק: פורמט פופולרי ומערכת הנעה חשמלית
וינפאסט VF7 סוף-סוף יצא לשוק – ובהחלט יש לו מה להציע. פורמט הקרוסאובר הפופולרי, מידות קומפקטיות, מערכות הנעה חשמליות, כולל גרסת הנעה כפולה דו-מנועית וטווח מקובל לנהיגה יומיומית.
המסירות לקונים יתחילו בשנת 2024
אנו רוצים להזכיר, שלא מזמן, ביולי 2023, וייטנאם וישראל ציינו 30 שנה ליחסים הדיפלומטיים. לכבוד זאת, נחתם הסכם סחר חופשי והוכרז על תחילת המכירות של שני רכבים חשמליים מאת וינפאסט בישראל – הקרוסאובר במימדים בינוניים וינפאסט VF8 וספינת הדגל של המותג, הקרוסאובר הגדול וינפאסט VF9.
ישראל היא לא המדינה הראשונה שקיבלה את הרכבים החשמליים ממותג וינפאסט: VF8 ו-VF9 כבר משווקים באמריקה, באירופה ובאזורים נוספים. לכן, כמעט הכל ידוע על דגמים אלו. שני הקרוסאוברים כוללים מולטימדיה עם מסך "15,6, תפעול קולי, אפליקציית שליטה מרחוק ומכלול מערכות בטיחות נרחב. שני הדגמים יהיו מכוסים באחריות ל-10 שנים או עד 200,000 ק"מ (לא חל על צמיגים וסוללה). אך יש "אבל" אחד – משלוחים קבועים של הרכבים לא החלו…
אבל לעת עתה, יצרנית הרכב הווייטנאמית הצעירה וינפאסט השיקה בשוק הביתי את הדגם החדש והשישי שלה – הקרוסאובר הקומפקטי VF7. הוא יוצע בשתי גרסאות – Base עם הנעה קדמית ו-Plus עם הנעה כפולה.
וינפאסט VF7
על עיצובו של הדגם החדש אחראי הסטודיו האיטלקי Torino Design. מידות המרכב של VF7: אורך 4,545 מ"מ, רוחב 1,890 מ"מ, גובה 1,636 מ"מ; אורך בסיס גלגלים – 2,840 מ"מ, מרווח גחון – 190 מ"מ.
מפרט האבזור הסטנדרטי הוא עשיר יחסית: 8 כריות אוויר, מערכות עזר לנהג חדישות, כולל מערכת בלימת חירום אוטונומית. טאבלט המולטימדיה המרכזי בגודל "12,9 מופנה לנהג. אין לוח מחוונים נפרד, במקומו יש תצוגה עילית.
הגרסה הבסיסית Base קיבלה מנוע חשמלי יחיד בסרן הקדמי המפיק 177 כ"ס ו-250Nm. קרוסאובר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 10 שניות, המהירות המרבית היא 150 קמ"ש. סוללה בהספק 59,6 קוט"ש מספיקה ל-375 ק"מ בין טעינות (לפי מחזור WLTP).
גרסת ה-Plus עם הנעה כפולה מצוידת ביחידת כוח דו-מנועית המפיקה 354 כ"ס ו-500Nm. קיבולת הסוללה היא 75,3 קוט"ש, טווח הנסיעה על טעינה בודדת הוא 431 ק"מ. הקרוסאובר הדו-מנועי מאיץ ל-100 קמ"ש 5,8 שניות, ומהירותו המרבית היא 175 קמ"ש.
בשוק הביתי, וינפאסט VF7 החדש עולה החל מ-850 מיליון דונג – כ-35,000 דולר ארה"ב. אבל המחיר הזה לא כולל את הסוללה, אותה יש לשכור בנפרד. עם סוללה, הקרוסאובר בגרסת Base יעלה 41,000 דולר, עבור גרסת Plus מבקשים 49,000 דולר.
לא יודעים איך לגבי וייטנאם, אבל בסטנדרטים שלנו רכב חשמלי כזה אמור להשתייך לסגמנט קצת יותר גבוה.