לקסוס LM: מיניוואן גדול ומפואר עם מערכת הנעה היברידית וגרסת VIP נחת בישראל
באפריל 2023 התקיימה הופעת הבכורה העולמית של מיניוואן הדגל מבית לקסוס. וכבר בנובמבר לקסוס LM הגדול והמפואר עם מערכת הנעה היברידית נחת בישראל. בארץ תוצע לא רק גרסת 7 המקומות הבסיסית, אלא גם גרסת ה-VIP בעלת 4 מקומות עם "מושבי קפטן" ומסך 48 אינץ'.
זהו כבר הדור השני לדגם שהפך לגלובלי. הדור הראשון יצא בשנת 2020 בסין. האות "M" בשם מייצגת MPV (Multi-Purpose Vehicle). האות "L" מבהירה שהוא גדול ומפואר. עבור מותג הפרימיום, לקסוס LM הוא רכב מסוג חדש לחלוטין המשלב יוקרה מרבית של לימוזינה ופורמט של מיניוואן מרווח.
עיצוב חיצוני
העיצוב של לקסוס LM שנת 2024 הוא מודרני ככל האפשר. הקווים החלקים מודגשים על-ידי קורות קדמיות ואחוריות מושחרות, בעוד שטח הזיגוג הגדול יוצר תחושה של מרחב פתוח. מלפנים ומאחור מותקנים פנסי לד. החצאיות, הג'נטים ומסגור חלונות הצד מצופים בכרום. הגלגלים מוצעים בקוטר מ-R17 עד R19. דלתות ההזזה מספקות גישה קלה לתא הנוסעים. מימדי המרכב של הדגם: 5,125 × 1,890 × 1,945 מ"מ (אורך x רוחב x גובה). אורך בסיס הגלגלים הוא 3 מ'.
תא נוסעים
העיקרון המיוחד של לקסוס הנקרא Omotenashi מפשט את האינטראקציה עם הפונקציות החשובות: האקלים בתא הנוסעים, התאורה, הוילונות ומצבי המושבים נשלטים באמצעות "כפתור אחד" ב"נגיעה אחת". אמצעי התפעול מסודרים לפי עיקרון Tazuna: זוהי מילה יפנית המתארת את אותו סוג השליטה האינטואיטיבית שהרוכב מקבל על סוסו על-ידי כוונון עדין של המושכות. המצלמה הפנורמית ל-360 מעלות מספקת מבט מסביב או מלמעלה כדי לסייע בתמרון מדויק במרחבים צרים.
בגרסת ה-7 מקומות, שורת ה-VIP האמצעית נהנית מעדיפות מבחינת מרווח וכמות הפונקציות. את המושבים בשורה השלישית ניתן להטות לאחור ולקפל, כאשר נדרש יותר מקום למטען. לריפוד השתמשו בעור אנילין עם קווי תפירה קונטרסטיים. הגימור דמוי העץ מוצע עם עיטור "אשוחית" יפני מסורתי, שנוצר באמצעות הדפסה תלת-מימדית. על השקט בתא הנוסעים אחראית מערכת דיכוי רעשים אקטיבית, המסננת רעשים חיצוניים לא רצויים.
גרסת 4 המושבים היא שיא היוקרה: ישנה מחיצת זכוכית בין התא הקדמי והאחורי שניתן להרים/להוריד, בסך הכל 2 מושבים אחוריים רב-פונקציונליים ושפע של פונקציות. המושבים נועדו לצמצם את כל ההשפעות הקינטיות האפשריות, כולל צידיות, ולספק תמיכה מרבית לתנוחה נכונה. ניתן להעביר אותם למצב אופקי, כמו במטוס, וכן ישנן משענות רגליים נשלפות. בנוסף לכוונון חשמלי, חימום ואוורור, יש להם מערכת פנאומטית לתמיכת הגב התחתון בעלת ארבע הגדרות המאפשרת למלא את הרווח בין המושב לגופו של הנוסע ולספוג רעידות.
מערכת המדיה בעלת מסך HD רחב בגודל "48 מציעה 3 מצבי תצוגה: גודל מלא, קולנוע ומסכים נפרדים משמאל וימין המציגים תוכן עצמאי (עם אוזניות שמאל/ימין נפרדות). ניתן להקרין תוכן ישירות מהסמארטפון או להתחבר למסך דרך שתי יציאות HDMI.
לדגם בגרסת 7 מושבים יש מסך מולטימדיה אחורי בגודל "14 הנשלט ללא תלות במסך הקדמי. על השמע אחראית מערכת אודיו Mark Levinson 3D Surround Sound יחד עם 26 רמקולים היוצרים תחושה של קולנוע. תאורת האווירה בעלת 14 גוונים מציעה 5 מצבי רוח שונים: "ריפוי", "הרפיה", "ריגוש", "התמקדות" ו"השראה".
פאנל הבקרה הרב-תכליתי מעוצב בסגנון של סמארטפון. בעזרתו ניתן לשלוט במערכת השמע, בבקרת האקלים, בפונקציות של המושבים, בתאורת האווירה ובחלונות. פונקצית הזיהוי הקולי מגיבה לפקודות הנוסעים במושבים האחוריים. בחלק האחורי של תא הנוסעים יש קונסולה נפרדת, הכוללת את השליטה בדלתות, תא אחסון לחפצים קטנים וחיישני בקרת טמפרטורה.
לנוסעים בגרסה היוקרתית מוצעים שולחנות מתקפלים, מטענים אלחוטיים, אחסון לחפצים קטנים, יציאות קישוריות, אורות קריאה ומראות איפור. יש גם תאי כפפות נפרדים מימין ומשמאל למקרר במחיצה המרכזית. ליד דלתות ההזזה יש מחזיק מטרייה נוח.
מערכת הנעה ושאסי
לקסוס LM החדש מבוסס על פלטפורמת GA-K המספקת רמת קשיחות גבוהה ומרכז כובד נמוך יותר. הגרסה הבסיסית מגיעה עם מערכת הנעה כפולה E-Four ומערכת מתלים אדפטיבית AVS. ישנו מצב מיוחד Rear Comfort המספקת תנועה רכב יותר.
בישראל תוצע גרסה אחת: היברידית פלאג-אין LM 350h. יחידת כוח זו מורכבת ממנוע 2,5 ליטר, מנוע חשמלי וגיר רציף אלקטרומכני. ההספק המרבי עומד על 250 כ"ס, בעת מומנט מרבי של 239Nm. ההנעה היא כפולה. מיניוואן כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 8,7 שניות. מהירות מרבית – 190 קמ"ש.
בטיחות
לקסוס LM החדש מצויד במערכת הבטיחות של לקסוס מהדור האחרון: התרעה על התנגשות, היגוי חירום ובקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לנהיגה בתנועה עירונית איטית. מערכת ניטור הנהג עוקבת כל הזמן אחר הערנות שלו, עוצרת את המכונית בצורה עדינה ומפעילה את מערכת ה-eCall להזעקת עזרה.
כל הדלתות, כולל דלתות ההזזה האחוריות, מצוידות במערכת אלקטרונית לפתיחה רכה עם בריח אלקטרוני ומערכת סיוע ביציאה בטוחה, המתריעה מפני רכב שמתקרב מאחור ומונעת פתיחה לא מכוונת.
בין אופציות נוספות: בקרת נתיב אוטומטית (LCA) ופונקצית Front Cross-Traffic Alert, המשתמשת בניטור מכ"ם כדי לזהות ולהזהיר את הנהג על כלי רכב מתקרב מכל צד בעת יציאה מצומת במהירות נמוכה.
לקסוס LM עם 7 מקומות יעלה 889,900 ש"ח, גרסת ה-VIP עם 4 מושבים תעלה 1,049,990 ש"ח (המחירים לא כוללים אגרת רישוי, נכון לנובמבר 2023)