פולקסווגן מפתחת פלטפורמה חדשה לרכבים חשמליים זולים, אך תשתמש בה רק בשוק הסיני. לכל הפחות, בינתיים. כבר החל משנת 2026, על בסיס פלטפורמה זו יתחילו להוציא רכבים חשמליים במחיר בין 19,000 ל-22,200 יורו. הם יורכבו במיזמים המשותפים של פולקסווגן, SAIC ו-FAW.
פולקסווגן מפתחת פלטפורמה חדשה לרכבים חשמליים זולים במחיר של 19,000 יורו
AUTOBOOM

פולקסווגן מפתחת פלטפורמה חדשה לרכבים חשמליים זולים במחיר של 19,000 יורו

פולקסווגן מפתחת פלטפורמה חדשה לרכבים חשמליים זולים במחיר של 19,000 יורו

פולקסווגן מפתחת פלטפורמה חדשה לרכבים חשמליים זולים, אך תשתמש בה רק בשוק הסיני. לכל הפחות, בינתיים. כבר החל משנת 2026, על בסיס פלטפורמה זו יתחילו להוציא רכבים חשמליים במחיר בין 19,000 ל-22,200 יורו. הם יורכבו במיזמים המשותפים של פולקסווגן, SAIC ו-FAW.

SAIC logo
SAIC Motor. חברת רכב סינית בבעלות ממשלתית, יצרנית ויצואנית הרכב הגדולה במדינה.

הפלטפורמה החדשה עבור הרכבים החשמליים במחיר נגיש נקראה Main Platform. אמנם היא מבוססת על רצפת MEB הנוכחית, אך מתוכנן לפשט אותה משמעותית. התאגיד הגרמני נקט בצעד זה לאחר שהבין כי שוק הרכב החשמלי בסין הוא "רגיש מאוד למחירים", כך ניסח זאת ראש VW China, ראלף ברנדשטטר.

FAW logo
תאגיד FAW – יצרנית הרכב הסינית הוותיקה ביותר. נוסדה ב-15 ביולי 1953. כיום תאגיד FAW הוא בין המובילים בתעשיית הרכב הסינית.

פולקסווגן מקשרת את הצורך להוזיל את הדגמים המקומיים לירידה בדירוגים בשוק הסיני עקב התחרות הגוברת מצד היצרניות המקומיות. במקביל, הגרמנים כבר הצליחו להשיג תוצאות חיוביות ממניפולציית המחירים תוך שינוי מחיר הדגם החשמלי הפופולרי ביותר שלהם בסין, ההאצ'בק פולקסווגן ID.3.

פולקסווגן ID.3 שנת 2023. האצ'בק 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

בשנת 2022 בשוק הסיני נמכרו בממוצע כ-2,2 אלף יחידות של פולקסווגן ID.3 בחודש. ההנחות המשמעותיות אפשרו להגדיל את המכירות ל-10 אלף בחודש באוקטובר 2023

נתונים
תא נוסעים. פולקסווגן ID.3 שנת 2023. האצ'בק 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

ה-Main Platform מכוונת לצרכנים הסיניים ולהעדפותיהם מבחינת הסוללה, מערכת ההנעה והמנוע. על מנת לצמצם עלויות יגויסו ספקים מקומיים. לדוגמה, העלות של צג המחוונים עלולה לרדת ב-37%.

באופן כזה, הרכבים החשמליים של פולקסווגן עבור השוק הסיני, המבוססים על הפלטפורמה החדשה, יהיו זולים משמעותית מהאירופאים. טווח המחירים המוצהר (19–22 אלף יורו) אמור לאפשר להתחרות בהצלחה לא רק בדגמים החשמליים של מותגים מקומיים, אלא גם ברכבים מסוימים עם מנועי בעירה פנימית מסורתיים.

פולקסווגן ID.7. מרכב, צורה.
הרכבים החשמליים של פולקסווגן עבור השוק הסיני, המבוססים על הפלטפורמה החדשה, יהיו זולים משמעותית מהאירופאים.

הפלטפורמה החדשה תאפשר לא רק לייצר רכבים חשמליים זולים יותר עבור השוק הסיני, אלא גם תקצר את זמן הפיתוח של דגמים חדשים בכשליש. בעזרתה, פולקסווגן תוכל להשיק דגמים חדשים 2,5 שנים לאחר תחילת התכנון, בעוד שכיום הדרך מהנייר לפס הייצור לוקחת 4 שנים.

Byd logo
פולקסווגן מסרה את תואר המותג הנמכר ביותר בסין ל-BYD.

בתחילת 2023, לאחר זמן רב, פופולקסווגן מסרה את תואר המותג הנמכר ביותר בסין ל-BYD, מכיוון שהשוק מעוניין יותר ויותר במכוניות חשמליות, והדגמים החשמליים הנוכחיים של פולקסווגן אטרקטיביים הרבה פחות מהסיניים: אותו ID.3 תפס את המקום ה-22 בשוק הסיני מבחינת מספר היחידות שנמכרו

מעניין

סין אחראית לכמעט מחצית מהרווחים של פולקסווגן, לכן ברור שהיא צריכה לעשות משהו ומהר. נותר רק לחכות ולקוות שבעתיד אותם שינויים יגיעו גם לשוק האירופי…

מהו מחיר מקובל עבורכם לרכב חשמלי?
14 קולות