טויוטה עדכנה את יאריס קרוס: רק גרסאות היברידיות, מסכים מודרניים גדולים ועוזרים אלקטרוניים חדשים
טויוטה יאריס קרוס הוא לא גרסת שטח של הסופרמיני יאריס, אלא דגם נפרד המבוסס על פלטפורמת GA-B בעל מרכב משלו, שיצא בשנת 2020. הקרוסאובר הקומפקטי הזה הוא מאוד אהוב בישראל. בנובמבר 2023 יאריס קרוס עבר עדכון: נשארו רק גרסאות היברידיות, הופיעו מסכים מודרניים גדולים ועוזרים אלקטרוניים חדשים.
במחצית הראשונה של שנת 2023 יאריס קרוס נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בשוק הישראלי
טויוטה יאריס קרוס הוא הקרוסאובר הקטן ביותר בקו הדגמים הנרחב של טויוטה, הוא מעט דומה ל-RAV4, אך עדיין "צעצועי" במידה, בדומה ליאריס. יחד עם זאת, הקרוסאובר ארוך וגבוה מיאריס הרגילה: אורך 4,180 מ"מ, רוחב 1,765 מ"מ, גובה 1,590 מ"מ. בסיס גלגלים – זהה למכונית העירונית (2,560 מ"מ), ומרווח הגחון הוגדל ל-170 מ"מ.
העיצוב החיצוני של טויוטה יאריס קרוס 2024 המעודכן לא השתנה בשום צורה, אך נוספו אפשרויות צבע מרכב חדשות וכן השתנה עיצוב הג'נטים.
בתא הנוסעים של הגרסאות הבכירות הופיעו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12,3 בעל ארבע אפשרויות תצוגה (Smart, Casual, Sporty, Tough) ומולטימדיה חדשה עם מסך מגע "10,5. יש תפעול קולי, עדכון OTA ותמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. הדגמים הבסיסיים שמרו על אותם המחוונים עם מסך "7 ומסך מולטימדיה בגודל "9.
מערכות העזר האלקטרוניות הכלולות בחבילת Toyota T-Mate פועלות כעת באופן יעיל יותר הודות למצלמות חדשות ומכ"מים בעלי טווח סריקה ארוך יותר. מערכת ניטור מצב הנהג, במידת הצורך, תבצע עצירת חירום ותשחרר את נעילת הדלתות. בנוסף, הורחב טווח המהירות של בקרת השיוט האדפטיבית, והתגובה למכשולים נהייתה מדויקת וחלקה יותר.
יאריס קרוס החדש כעת שקט יותר: משמאל למנוע הותקן דמפר פעיל חדש ובמערכת היניקה הותקן רזונטור המפחית את רמת הרעש. על מכסה המנוע הודבקה שכבת לבד נוספת. בידוד הרעשים החד-שכבתי של הפאנל הקדמי בתא הנוסעים הוחלף לשלוש-שכבתי. השמשה הקדמית וחלונות הצד נעשו עבים יותר.
טויוטה יאריס קרוס 2024 המעודכן מגיע אך ורק עם מערכות הנעה היברידיות. כעת יש שתיים: Hybrid 115 ו-Hybrid 130.
- הבסיסית Hybrid 115: מנוע בנזין אטמוספרי 3 ציל' 1,5 ליטר (92 כ"ס ו-120Nm) וגיר רציף אלקטרומכני שבו משולבים מנוע חשמלי וגנרטור. ההספק הכולל של יחידת הכוח – 116 כ"ס ו-141Nm, האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 11,2 שניות.
- הגרסה המתקדמת Hybrid 130: אותו מנוע בעירה פנימית (1,5 ל' 92 כ"ס) אבל גיר רציף ומערכת ניהול חדשות, הוגברו עוצמת הגנרטור והמומנט של המנוע החשמלי. כתוצאה מכך, יחידת הכוח מפיקה 132 כ"ס ו-185Nm וזמן ההאצה ל-100 קמ"ש התקצר ל-10,7 שניות. המהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 170 קמ"ש.
הגרסה ההיברידית החדשה Hybrid 130 תוצע רק ברמות הגימור הבכירות Premiere Edition ו-GR SPORT, כאשר רמות הגימור האחרות יהיו זמינות בגרסת Hybrid 115
שתי הגרסאות מגיעות עם הנעה קדמית כברירת מחדל, אך בתור אופציה מוצעת הנעה כפולה: את הגלגלים האחוריים מסובב מנוע חשמלי קטן (5,3 כ"ס ו-52Nm) שמסייע לזנק ממקום בבטחה על משטח מחליק וקצת משפר את הביצועים יחד עם התנהגות הכביש. עם הנעה כפולה גרסת 115 מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 11,8 שניות, גרסת 130 – תוך 11,3.
מחירי יאריס קרוס המעודכן טרם פורסמו. לכן, בזמן שאתם ממתינים לדגם החדש, תוכלו לצפות בכל ההצעות של הקרוסאובר הפופולרי הזה בישראל שיש עכשיו באוטובום.