יונדאי טוסון המעודכן: מראה מאסיבי יותר ותא נוסעים חדש
יונדאי טוסון המעודכן הוצג מבחוץ ומבפנים: אמנם הקרוסאובר ממשיך להיצמד לקונספט העיצובי Parametric Dynamics, אבל הפעם הוא זכה למראה מאסיבי יותר ולתא נוסעים חדש. בפנים הותקן מסך מעוקל יחיד והוגדלה כמות הפקדים הפיזיים. עדיין לא נאמר דבר לגבי מערכות ההנעה.
בשוק דרום קוריאה הקרוסאובר המעודכן יופיע כבר בשבועות הקרובים. אירופה תצטרך להמתין לתחילת שנת 2024. ומתי הדגם יגיע לישראל – לא ידוע. המחירים טרם פורסמו
הדור הרביעי של יונדאי טוסון יצא לפני 3 שנים. הקרוסאובר נהנה מפופולריות קבועה בישראל: ב-9 החודשים הראשונים של 2023 הדגם נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בשוק שלנו. לאחד המובילים בסגמנט הקרוסאוברים הבינוניים יש תדמית היי-טק נועזת וחלל פנימי מודרני, ועל כך הוא מוערך במיוחד.
עיצוב חיצוני
העדכון לא השפיע רבות על העיצוב מבחוץ. לדברי המפתחים, הם ניסו להפוך את טוסון החדש למאסיבי וקשוח יותר מבחינה ויזואלית. נשמר הגריל בעל אורות היום המשולבים בתוכו, אך העיצוב שונה לאגרסיבי יותר. הפגוש הקדמי קיבל צורה זוויתית, ובתחתית הופיע אלמנט מובהק המדמה מיגון, אולם עשוי מפלסטיק כסוף.
מאחור ובצדדים בוצעו שינויים דומים – הפגוש האחורי, החצאיות וקשתות הגלגלים נהיו "גסות" יותר והוגדלה כמות הפלסטיק בגימור מט. כמובן, שינו גם את עיצוב חישוקי הסגסוגת והרוחב מבחר צבעי המרכב: הופיעו שני הגוונים החדשים Pine Green Matte ו-Ultimate Red Metallic.
תא נוסעים
אבל מבפנים הסיפור שונה לחלוטין. תא הנוסעים של יונדאי טוסון 2024 השתנה באופן דרסטי. ראשית, הופיע הגה חדש והפאנל הקדמי עודכן במלואו. במקום לוח מחוונים ומולטימדיה נפרדים הותקן צג מעוקל יחיד. הפאנל ה"פנורמי" הגדול מורכב משני מסכים בגודל "12,3. פתחי האוורור הועברו נמוך יותר והוסוו בשורה אחת.
שנית, יש הרבה יותר פקדים פיזיים, בניגוד לטרנדים. מערכות המולטימדיה ובקרת האקלים כעת מצוידות בכפתורים ובקרים. בלוק בקרת האקלים עצמו השתנה. יונדאי מאמינה כי השילוב של מקשים וכפתורי מגע מספק "נוחות שימוש מאוזנת".
שלישית, בורר תיבת ההילוכים הוסר מהקונסולה המרכזית – הוא היגר לצד ימין של גל ההגה מתחת לידית השליטה במגבים. במקומו הקודם הוצבו מטען אלחוטי לסמארטפון ותא לאחסון חפצים קטנים. הקונסולה המרכזית עצמה קיבלה עיצוב "מרחף".
ולבסוף, נוספה אפשרות עיצוב תלת-גוונית לתא הנוסעים ותאורת האווירה הורחבה.
מערכת הנעה
כרגע אין מידע לגבי שינויים במערכת ההנעה של יונדאי טוסון 2024, אך הם בוודאות יופיעו מאוחר יותר. להזכירכם, הגרסה הנוכחית של הקרוסאובר מצוידת במנועי בנזין אטמוספריים 2,0 ו-2,5 ל', מנועי טורבו 1,5, ו-1,6 ל' ומנועי דיזל טורבו 1,6 ו-2,0 ל' (משתנה בהתאם לשוק). בנוסף לכך, ישנן גרסאות היברידיות HEV ו-PHEV עם הנעה קדמית או כפולה.
את כל ההצעות למכירה של יונדאי טוסון בישראל, לכל טעם ותקציב, תוכלו לראות כאן