סוס העבודה המועדף על רבים - פורד פוקוס, הפך אחרי מתיחת הפנים בשנת 2021 לפרקטי עוד יותר. הדור הרביעי של הדגם הקומפקטי בהנעה קדמית מסגמנט C-קלאס יצא לאור בשנת 2018 ובדיוק הגיע הזמן לעדכון שלו. הדגם מוצע גם בשוק הישראלי, לכן נלמד עליו בפרטים.
פורד פוקוס ‏2021. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 4 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

פורד פוקוס במרכב סטיישן. דור 4, מתיחת פנים 2021

פורד פוקוס ‏2021. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 4 דור, שדרוג 1

סוס העבודה המועדף על רבים - פורד פוקוס, הפך אחרי מתיחת הפנים בשנת 2021 לפרקטי עוד יותר. הדור הרביעי של הדגם הקומפקטי בהנעה קדמית מסגמנט C-קלאס יצא לאור בשנת 2018 ובדיוק הגיע הזמן לעדכון שלו. הדגם מוצע גם בשוק הישראלי, לכן נלמד עליו בפרטים.

עיצוב חיצוני

לדגמים בתצורת סטיישן של הדור הקודם היה מראה "תמים" למדי. מתיחת הפנים האחרונה תיקנה את המצב והעניקה לרכב מראה חיצוני בטוח ואישי יותר - החל מהפנסים הצרים המפוצלים לאורך ועד הספוילר הקדמי החד. פורד פוקוס בצורת מרכב סטיישן החדש מגיע עם עיצוב חיצוני קפדני יותר. בהשוואה לדגם לפני מתיחת הפנים, יש לו גג משופע שממזג בהדרגה בין החלק הקדמי לבין החלק האחורי ומוסיף ליוקרה של המראה החיצוני של פורד המשפחתי, יותר מאי-פעם. כעת בתור אופציה מגיעה מצלמה קדמית המובנית בתוך פנסי המטריקס ומעבירה מאור גבוה לנמוך כדי לא לסנוור נהגים שבאים ממול, לצד מצלמות שמאפשרות לשפר ראות מלפנים ולהאיר את החלק הפנימי של הכביש בפניות.

מרחב פנימי

הסטיישן המחודש מבוסס על אותה פלטפורמה כמו ההאצ'בק. ההבדל האמיתי היחיד ביניהם הוא במבנה המוארך של החלק האחורי של הסטיישן, שמספק לו מקום נוסף בתא המטען. הפתרון מיועד למשפחות גדולות שכבר לא יכולות להסתפק בהאצ'בק 5 דלתות, אך גם לא מוכנות לרכב שטח שימושי או לקרוסאובר. תא המטען מגומר בריפוד איכותי יותר, בהשוואה לדגם לפני העדכון ויש לו רשת צד נוספת לאחסון של חפצים קטנים. בנוסף הותקנו פנסי לד לתאורה משופרת של תא המטען.

בין השינויים המשמעותיים בתא נוסעים ישנה מערכת מידע ובידור Ford SYNC 4, שכוללת מסך מגע בגודל 13.2 אינץ' עם עדכון אלחוטי ועם התאמה אלחוטית ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. צג גדול החליף את הלחצנים של מערכת בקרת האקלים והסיר אותם מהרכב.

בטיחות

בנוסף למגוון הבסיסי של כריות האוויר, וילונות הבטיחות ומערכות הבטיחות הסטנדרטיות, פורד פוקוס 2021/2022 במרכב סטיישן אובזר במערכת סיוע מיוחדת, שיכולה להפעיל היגוי נגדי כדי למנוע התנגשות ברכב אחר בעת החלפת הנתיב. המערכת פועלת במהירות מ-60 עד 200 קמ''ש וסורקת רכבים שנמצאים במרחק עד 28 מטר. ניטור שטחים מתים יכול לפעול גם במשיכת הנגרר, כשהנהג לא רואה חלק מהכביש מאחור.

מנועים

הגרסאות המעודכנות של פורד מצוידות במנועי טורבו בנזין בנפח 1 ליטר עם 3 צילינדרים עם הספק 125 כ''ס, לצד מנוע EcoBlue דיזל בנפח 1.5 ליטר עם הספק 95 או 120 כ''ס. המנועים מגיעים עם תיבת 6 הילוכים ידנית, אך מנוע חזק יותר יכול אופציאונלית לשתף פעולה עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. בנוסף יש יחידת כוח היברידית שכוללת מנוע EcoBoost מפורסם שפועל בשיתוף פעולה עם יחידת הכוח החשמלית בהספק 48 וולט ועם תיבת 7 הילוכים אוטומטית עם מצמד כפול.

איזה פוקוס אתם מעדיפים: סטיישן או האצ'בק?
32 קולות