איון הייפר HT: קרוסאובר פרימיום חשמלי עם "כנפי שחף" יצא לשוק
בסין החלו המכירות של הקרוסאובר החדש מבית Aion, תת-מותג של תאגיד GAC. איון הייפר HT צויד בדלתות שנפתחות כלפי מעלה מסוג "כנפי שחף", אולם רק בגרסת ה-Gullwing הבכירה. המחיר מתחיל ב-220 אלף יואן – קצת מעל 30 אלף דולר, לפי השער היציג הנוכחי.
איון הייפר HT הוא הדגם השלישי במשפחת ה-Hyper החשמלית של המותג. הקרוסאובר הצטרף לפאסטבק GT העוצמתי ולמכונית הספורט SSR שתיוצר בקנה מידה קטן
איון, המותג המוצלח למדי של GAC, מייצר רכבים חשמליים המוניים וזולים יחסית משנת 2018. בשונה ממותג האם, קו הפרימיום הייפר מתמקד רק ברכבים חשמליים יוקרתיים בעלי אופי ספורטיבי.
עיצוב חיצוני
איון הייפר HT החדש ממוצב בתור קרוסאובר משפחתי בפלח הפרימיום. לרכב העניקו מרכב אווירודינמי בסגנון קופה עם גג משופע וצורות מעוגלות. מימדי המרכב: אורך 4,935 מ"מ, רוחב 1,920 מ"מ, גובה 1,700 מ"מ, בסיס גלגלים 2,935 מ"מ. קוטר הגלגלים הוא 19 או 20 אינץ'.
המאפיין העיקרי הוא הדלתות האחוריות מסוג "כנפי שחף", הנפתחות כלפי מעלה יחד עם קטעים של הגג. ההחלטה העיצובית הושאלה מטסלה מודל X, אולם לדלתות של הדגם הסיני אין צירים נוספים ואינן יכולות "להתקפל" בתנאי חניה צפופים, כפי שמיושם בטסלה. בנוסף, רק בגרסה הבכירה יש דלתות כאלו. שאר הגרסאות קיבלו מנגנוני דלתות רגילים וגג מונוליטי.
חלל פנימי ואבזור
תא הנוסעים מועתק מהפאסטבק הייפר GT: מסך מולטימדיה גדול על הפאנל הקדמי, כמות מינימלית של כפתורים פיזיים ומסך המחוונים הממוקם כמעט בבסיס השמשה הקדמית. על הקונסולה המרכזית נמצא משטח טעינה אלחוטית לשני מכשירים. כל הפונקציות העיקריות, כולל בקרת האקלים, נשלטות דרך מסך המולטימדיה.
מבפנים הכל נראה יקר ופרימאלי: ריפוד עור, גג זכוכית פנורמי עם וילון, מערכת שמע 960 וואט HiFi בת 22 רמקולים (כבר בגרסה הבסיסית). נפח תא המטען – מ-670 עד 1,802 ליטר. ישנו תא מטען נוסף מלפנים בנפח 55 ליטר.
תא הנוסעים מציע אפשרויות טרנספורמציה רבות. לנוסעים מאחור יש שולחן מתקפל המותקן בגב מושב הנהג ומשענת רגליים מאחורי מושב הנוסע הקדמי. אך גם לא שכחו את הנוסע הקדמי – ניתן להפוך את המושב הקדמי לכסא שכיבה נוח.
מערכת הנעה ושאסי
איון הייפר HT שנת 2024 מבוסס על פלטפורמת AEP 3.0 שפותחה במיוחד עבור רכבים חשמליים, המציעה שאסי איכותי: מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים, מערך רב-חיבורי מאחור. בנוסף לכך, ישנן מערכות עזר אלקטרוניות רבות: שלושה לידארים וכמה מצלמות של מערכת הנהיגה האוטונומית "רמת 2++".
בשלב הראשון הקרוסאובר החשמלי יוצע בגרסאות הנעה אחורית עם מנוע חשמלי אחד. אבל מאוחר יותר תהיה בחירה בין גרסאות שונות.
- גרסה בסיסית: 245 כ"ס ו-355Nm, האצה ל-100 קמ"ש תוך 6,8 שניות, טווח נסיעה – 600 ק"מ (לפי שיטת CLTC האופטימיסטית), קיבולת הסוללה אינה מצוינת
- גרסת ה"ביניים" קיבלה מנוע חשמלי המפיק 340 כ"ס ו-430Nm וסוללה בקיבולת 80 קוט"ש, הקרוסאובר מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,8 שניות, טווח נסיעה – 670 ק"מ
- גרסה בכירה: אותו מנוע חשמלי, אך סוללה בעלת קיבולת גבוהה יותר (אינה ידועה), טווח הנסיעה המרבי הוא 770 ק"מ, זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6,2 שניות. לכל הגרסאות מהירות מרבית זהה – 183 קמ"ש