סובארו עדכנה את סולטרה שנה לאחר ההשקה
סולטרה הוא הרכב החשמלי הגלובלי הראשון של סובארו. הפרמיירה של הקרוסאובר החשמלי התקיימה בנובמבר 2021, המכירות החלו באמצע 2022. ורק שנה לאחר ההשקה, סולטרה עבר עדכון. ומה גרם לדחיפות כזו? נספר!
סובארו סולטרה המעודכן הוצג בתערוכת הניידות של יפן 2023 בטוקיו. ההצגה, על רקע דגמים חדשים בולטים אחרים וקונספטים בלתי שגרתיים, כולל מאת סובארו עצמה, יצאה ממש צנועה. ככל הנראה, אין באמת המה להתגאות, שכן לא בכדי החליטה החברה לבצע עדכון זמן כה קצר לאחר יציאת הקרוסאובר. למרות העובדה שסולטרה זכה לביקורות חיוביות מהתקשורת לאחר הפרמיירה, בתחום המכירות נשאר הרבה מקום לשיפור.
בתערוכת הניידות ביפן סובארו הציגה את חזון העתיד שלה, שבו רכבי החברה לא רק נוסעים מהר, אלא גם מעופפים. שני קונספטים – מכונית ספורט דו-דלתית חשמלית עם היגוי כפול ורחפן נוסעים בעל 6 מנועים – מדגימים את ההתפתחות של סוגי ניידות חדשים
אנו מזכירים שלסובארו סולטרה יש "תאום" – טויוטה bZX4, שדרך אגב, כבר נמכר בישראל. שני הקרוסאוברים נוצרו בשיתוף פעולה הדוק בין שתי החברות היפניות, על גבי אותה הפלטפורמה הגלובלית e-Subaru (בטויוטה היא נקראת e-TNGA) ומורכבים ביפן באותו מפעל שנמצא בבעלות טויוטה.
לפי JATO Dynamics, בשוק הראשי עבור סובארו, ארה"ב, נמכרו 5,763 יחידות של סולטרה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023. באירופה נמכרו רק 919 עותקים מינואר עד אוגוסט. בעוד טויוטה bZX4 מצאה 6,486 קונים בארה"ב באותה תקופה ו-11,269 באירופה. בסין נמכרו 12,276 עותקים. (סולטרה אינו משווק בסין).
בישראל טויוטה bZX4 נכנס לעשרת המובילים בשוק הרכב החשמלי במחצית הראשונה של 2023. זהו קרוסאובר נוח בעל עיצוב מסוגנן ומידות מכובדות שמתאים באופן מושלם לטיולים עם כל המשפחה. מוצע בשתי גרסאות: עם הנעה קדמית וטווח נסיעה של 502 ק"מ או עם הנעה כפולה וטווח נסיעה של 459 ק"מ
כך שזוהי הסיבה העיקרית לעדכון המהיר של סולטרה. צריך להגביר את המכירות בדחיפות. אך ישנן גם סיבות אחרות – במהלך השנה הראשונה בשוק, נצברו הערות מקונים שגם הן דורשות טיפול.
עדכון שנת 2023
לדוגמה, יש תלונות לגבי הארגונומיה: החישוק העבה של ההגה העגול הסטנדרטי חוסם את לוח המחוונים. לכן, אחד החידושים בסובארו סולטרה 2023/2024 הוא הגה "מרובע" פחוס, שאינו מפריע לראות את המחוונים במצב אפס.
בנוסף לכך, המידע אודות טעינת הסוללה בלוח המחוונים נעשה ברור יותר. והסוללה עצמה קיבלה מערכת תרמורגולציה משופרת: בטמפרטורה של -10 מעלות צלזיוס זמן טעינת הסוללה ל-80% בהספק של 90 קילוואט התקצר ב-30%.
שיפור נוסף הקשור לארגונומיה: הוגדל טווח הכוונונים של מושב הנהג, מה שמקל על נהגים גדולים וגבוהים למצוא תנוחת ישיבה נוחה.
רשימת העדכונים כוללת מפרט מורחב של מערכות עזר לנהג: הופיעו נהג אוטומטי לפקקים ועוזר בעת החלפת נתיב, מערכת בלימת החירום האוטומטית מזהה כעת סכנות לא רק לפני הרכב, אלא גם מאחור.
מערכות ההנעה של סובארו סולטרה לאחר העדכון של 2023 נותרו זהות:
- הגרסה הבסיסית עם הנעה קדמית מצוידת במנוע חשמלי יחיד בהספק 204 כ"ס (מוצע רק ביפן)
- הגרסה הבכירה עם הנעה כפולה מצוידת בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 218 כ"ס. קיבולת הסוללה היא 71,4 קוט"ש, טווח הנסיעה בין טעינות – 416-500 ק"מ לפי WLTP (תלוי בגרסה)