הפרמיירה העולמית של הקונספט סוזוקי eVX התקיימה בתחילת 2023. לאחר סדרה של מבחני כביש הקרוסאובר החשמלי שוכלל. נכון לעכשיו הדגם החשמלי נמצא בהיכון לייצור סדרתי: הגרסה המעודכנת הוצגה באוקטובר בתערוכת הניידות של יפן 2023, שם נחשף תא הנוסעים.
סוזוקי.סוזוקי eVX נמצא בהיכון: תא הנוסעים נחשףמרכב, צורה.
AUTOBOOM

סוזוקי eVX נמצא בהיכון: תא הנוסעים נחשף

סוזוקי.סוזוקי eVX נמצא בהיכון: תא הנוסעים נחשףמרכב, צורה.

הפרמיירה העולמית של הקונספט סוזוקי eVX התקיימה בתחילת 2023. לאחר סדרה של מבחני כביש הקרוסאובר החשמלי שוכלל. נכון לעכשיו הדגם החשמלי נמצא בהיכון לייצור סדרתי: הגרסה המעודכנת הוצגה באוקטובר בתערוכת הניידות של יפן 2023, שם נחשף תא הנוסעים.

הקרוסאובר החשמלי החדש של סוזוקי ייווצר בהודו, לכן השוק ההודי יהיה הראשון לקבל את הדגם, ההשקה של ה-SUV צפויה להתקיים בסתיו 2024. לסוכנויות באירופה סוזוקי eVX יגיע רק ב-2025

מועדים
הקונספט של הרכב החשמלי הראשון של סוזוקי בשם eVX

הקונספט של הרכב החשמלי הראשון של סוזוקי בשם eVX הוצג בינואר 2023 בדלי (הודו) בתערוכת Auto Expo 2023. למה בהודו? דווקא שם מתבצע הפיתוח של הרכב החשמלי העתידי של סוזוקי – בכך עוסק המיזם המשותף Maruti Suzuki. הדגם החדש נוצר על-פי הנוסחה: טויוטה + סוזוקי = eVX. הרכב מבוסס על פלטפורמת e-TNGA של טויוטה, וסוללות ליתיום-ברזל-פוספט מסדרת Blade מסופקות על-ידי התאגיד הסיני BYD.

טויוטה bZ4X שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

באופן דומה לקרוסאוברים החשמליים טויוטה bZ4X וסובארו סולטרה, ה-eVX החדש יימכר תחת שני מותגים: סוזוקי וטויוטה

מעניין

אב הטיפוס הטרי של סוזוקי eVX שהוצג בתערוכת הרכב בטוקיו רכש תווים חדשים מאז הופעתו הקודמת.

פנסי החזית של eVX קיבלו קווי מתאר מדויקים יותר, הפנסים האחוריים קיבלו עיצוב אחר, במקום מצלמות הותקנו מראות צד רגילות, הפגוש האחורי השתנה, סמלי המותג הוזזו גבוה יותר. מימדי המרכב נותרו זהים: אורך 4,300 מ"מ, רוחב 1,800 מ"מ, גובה 1,600 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים אינו ידוע, סוזוקי ציינה רק שהוא "ארוך": לפי נתונים ראשוניים, אורכו אמור לעמוד על 2,7 מ'.

סוזוקי. לוח מחוונים.

תא הנוסעים הוא אופייני לקונספט: "הגה מטוס" במקום הגה רגיל, פאנל קדמי לא שגרתי עם משטחי מגע ופתחי אוורור "עוטפים", קונסולה "מרחפת" מבריקה בין המושבים הקדמיים.

רכב התערוכה קיבל מסך מאוחד ענקי, שכנראה לא יישמר בגרסת הייצור. מרגלים הצליחו לצלם את אב הטיפוס במהלך מבחני כביש: בפנים מותקנים לוח מחוונים ומסך מולטימדיה נפרדים, אולם מתחת לפאנל אחד.

כבר ידוע שסוזוקי eVX החדש יקבל מערכת הנעה כפולה EV4WD, אך אין עדיין פרטים לגבי יחידת הכוח (ברור שיהיו שני מנועים חשמליים). אין גם מידע על הסוללה, אבל צוין טווח הנסיעה המרבי – 500 ק"מ. לפי מידע קודם, קיבולת הסוללה צריכה להיות 60 קוט"ש.

האם הקרוסאובר החשמלי של סוזוקי הצליח לעניין אתכם?
17 קולות