פולקסווגן ID.7 טורר: סטיישן חשמלי חדש ייצא בשנת 2024
לליפטבק החשמלי ID.7 תופיע גרסה במרכב סטיישן. עד כה, פולקסווגן ID.7 טורר נגלה בתור אב-טיפוס מוסווה ובכמה תמונות רשמיות. אבל כבר ברור שטורר נבדל מחלוץ קו הדגמים רק בצורת המרכב. הסטיישן החשמלי החדש יושק בשנת 2024.
לגרמנים יש מסורת להקצות את התוספת Variant לשמות הרכבים בעלי מרכב סטיישן. אך כל דבר מגיע לסיומו: פולקסווגן קראה לסטיישן החדש Tourer – זוהי הפעם הראשונה שהחברה משתמשת בתוספת זו
הפרמיירה של הליפטבק החשמלי פולקסווגן ID.7 החשמלי התקיימה באפריל 2023. ה-ID.7 טורר החדש יחלוק איתו את פלטפורמת ה-MEB, אך מידותיו טרם נחשפו. מימדי המרכב של הליפטבק הם 4961×1862×1538 מ"מ (אורך×רוחב×גובה), בסיס גלגלים – 2,966 מ"מ. לטורר מרכב מאוד אווירודינמי: מקדם הגרר של הליפטבק המקורי הוא 0,23, בסטיישן הוא גבוה יותר רק במאית – 0,24.
נפח תא המטען של הסטיישן יעמוד על 545 ליטר, 13 ליטר יותר מזה של הליפטבק. אבל אם מקפלים את המושבים האחוריים, הקיבולת גדלה ל-1,714 ליטר ( לעומת 1,586 בליפטבק). אולם לפולקסווגן פאסאט החדש בגרסת הסטיישן עם מנוע בעירה פנימית יש תא מטען גדול יותר משמעותית: 690 ליטר מתחת למדף ו-1,920 ליטר עם שורה אחורית מקופלת.
פולקסווגן פאסאט נשאר רק בתצורת סטיישן (זוהי גרסת ה-Variant). מידות: אורך – 4,917 מ"מ, מרחק בין סרנים – 2,841 מ"מ, נפח תא מטען – 690/1920 ליטר, מקדם גרר – 0,25
כרגע אין מידע לגבי המאפיינים הטכניים של הסטיישן. ככל הנראה, פולקסווגן ID.7 טורר 2024 החדש יצויד באותה יחידת כוח כמו הליפטבק: מנוע חשמלי אחד בהספק 286 כ"ס המותקן בסרן האחורי, סוללה בקיבולת 77 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ-621 ק"מ, לפי WLTP. בסין, ה-ID.7 מצויד במנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס. ייתכן שמאוחר יותר תופיע גרסה עם הנעה כפולה.
הסטיישן החשמלי החדש לא יהיה זול, הרי אפילו תג המחיר של הליפטבק ID.7 מתחיל בגרמניה ב-57 אלף יורו