בתערוכת הניידות של יפן בטוקיו הציג המותג היפני את הקונספט Hyper Force – אב-טיפוס חשמלי של הדור הבא של ניסאן GT-R בעל הספק של 1,000 קילוואט (1,360 כ"ס). בפיתוח שלו עירבו את חטיבת הספורט Nismo ואת Polyphony Digital, המפתחים של סימולטורי המירוצים הפופולריים Gran Turismo.
ניסאן הראתה למה לצפות מה-GT-R העתידית: אב-טיפוס חשמלי Hyper Force בעל הספק של 1,000 קילוואט
AUTOBOOM

ניסאן הראתה למה לצפות מה-GT-R העתידית: אב-טיפוס חשמלי Hyper Force בעל הספק של 1,000 קילוואט

ניסאן הראתה למה לצפות מה-GT-R העתידית: אב-טיפוס חשמלי Hyper Force בעל הספק של 1,000 קילוואט

בתערוכת הניידות של יפן בטוקיו הציג המותג היפני את הקונספט Hyper Force – אב-טיפוס חשמלי של הדור הבא של ניסאן GT-R בעל הספק של 1,000 קילוואט (1,360 כ"ס). בפיתוח שלו עירבו את חטיבת הספורט Nismo ואת Polyphony Digital, המפתחים של סימולטורי המירוצים הפופולריים Gran Turismo.

ניסאן הציגה 5 קונספטים לא שגרתיים.

בתערוכה ניסאן הציגה 5 קונספטים לא שגרתיים, שהינם המבשרים של הדגמים העתידיים – Hyper Urban ו-Hyper Adventure, Hyper Punk ו-Hyper Tourer, האחרון מהם הוא Hyper Force. אך כולם יופיעו בעתיד הרחוק יחסית, קרוב יותר לסוף העשור הנוכחי

הבהרה

מכונית העל החשמלית הקונספטואלית Hyper Force מדגימה איך יכול להיראות הדור הבא של ניסאן GT-R.

ניסאן GT-R שנת 2023. קופה, דור 1, שדרוג 4.

יש להזכיר שהדור הנוכחי של GT-R נמצא בייצור עוד משנת 2007: מאז המכונית עברה מספר עדכונים, האחרון התקיים בתחילת 2023, אך זמנו של הדור החדש עדיין לא הגיע. וייתכן גם לא נראה דור חדש, לכל הפחות בצורה השגרתית.

מבחינה חיצונית, ניסאן Hyper Force מזכיר במידת מה את ה-GT-R הנוכחי, אבל הקונספט נועז ממנו בהרבה: למשל, את צורת החזית ניתן להשוות למסכה של דארת' ויידר ממלחמת הכוכבים. המרכב מיוצר כולו מסיבי פחמן, וכך גם הגלגלים הענקיים עם דשים אווירודינמיים. בקצוות החיצוניים השטוחים ממוקמים אלמנטים אווירודינמיים אקטיביים.

מבפנים – ממלכת מסכים. הפאנל הקדמי כולו מורכב מצגים-בלוקים זזים שמקומם משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. ישנם שני מצבים – GT (תיור) עם תאורה כחולה ו-R (מרוצים) עם תאורה אדומה. מיקום ההגה, הדוושת וארבעת המסכים מסביב לגל ההגה גם תלוי במצב הנהיגה. במצב GT ניתן להדליק את הנהג האוטומטי וליהנות מתוכן בידורי על המסך המרכזי המאוחד.

מצב מירוצים R עם תאורה אדומה.

ניתן להשתמש ב-Hyper Force כסימולטור: חובשים קסדת מציאות מדומה ומתחרים במרוצים ב-Gran Turismo מבלי לעזוב את המכונית. Polyphony Digital, היוצרים של סדרת משחקי הוידאו Gran Turismo, כנראה יכלילו את Hyper Force באחד מהעדכונים הקרובים של המשחק.

מצב תיור GT עם תאורה כחולה.

מערכת ההנעה היא חשמלית לחלוטין – מספר המנועים לא צוין, אבל ידוע ההספק הכולל – 1,000 קילוואט (1,360 מ"מ). הסוללה של הקונספט היא מסוג סוללת מצב מוצק. סוללות כאלה, המבטיחות לשפר באופן קיצוני את המאפיינים הטכניים של רכבים חשמליים, יגיעו לרכבים המוניים לא לפני 2028.

ניסאן. מרחב פנימי, סלון הרכב.

מה מכל זה יישמר בניסאן GT-R הסדרתית, עדיין לא ידוע. אך דבר אחד ברור: הדור הבא של מכונית העל הנהדרת יהיה חשמלי לחלוטין.

רוצים ש-GT-R הבאה תהיה כמו הקונספט?
9 קולות