אלפינה B7 הוא רכב פרמיום בגודל מלא בצורת מרכב סדאן המיוצר תחת מותג Alpina משנת 1978 לאורך שישה דורות. מדובר בגרסה של דגם ב.מ.וו שעבר שכלול ייסודי. בדור הראשון B7 בוסס על BMW סדרה 5 במרכב E12, השני והשלישי נוצרו על בסיס דגם E28, הרביעי על E65, החמישי – F01, השישי – סדרה 7 במרכב G12. ההבדלים העיקריים בין דגם אלפינ
אלפינה B7. שש הנשמות של "השביעי"
AUTOBOOM

אלפינה B7. שש הנשמות של "השביעי"

אלפינה B7. שש הנשמות של "השביעי"

אלפינה B7 הוא רכב פרמיום בגודל מלא בצורת מרכב סדאן המיוצר תחת מותג Alpina משנת 1978 לאורך שישה דורות. מדובר בגרסה של דגם ב.מ.וו שעבר שכלול ייסודי. בדור הראשון B7 בוסס על BMW סדרה 5 במרכב E12, השני והשלישי נוצרו על בסיס דגם E28, הרביעי על E65, החמישי – F01, השישי – סדרה 7 במרכב G12. ההבדלים העיקריים בין דגם אלפינה לב.מ.וו הבסיסים הם בעוצמה וכמובן, במחיר. נספר על שש הנשמות של "השביעית".

דור ראשון

אלפינה B7 Turbo הראשונה בוססה על ב.מ.וו סדרה עם אינדקס מרכב E12. מדובר ברכב מפותח לגמרי הראשון של Alpina. מבחינה חיצונית הוא נבדל מהדגם הבסיסי בספוילרים ובלאמנטים בגימור. תא הנוסעים יצא מפואר במיוחד: הגה מצופה עור, ידית הילוכים מסוגי עץ יקרי ערך, גימור זהוב או כסוף.

המנוע מבוסס על BMW M30 B30, הוא שוכלל על-ידי המומחה פריץ אינדרה: הותקן מגדש טורבו חדש, כל שאר החלקים שודרגו והדבר הגביר את ההספק ל-300 כ"ס עם מומנט של 463Nm ב-2,500 סל"ד. כתוצאה מכך, בסוף שנות ה-70 אלפינה B7 Turbo הפכה למכונית סדאן הסדרתית המהירה ביותר בעולם. התמסורת והסרן האחורי הותאמו לעוצמה שהייתה פנטסטית יחסית לתקופה. בפרט, לדברי המומחים, הסרן האחורי שקיבל בתור אופציה נעילת 25% עוצב מחדש באופן גאוני. יותר מכך, הרכב צויד בתא דלק נוסף שהגדיל את הקיבולת ל-109 ליטר.

בין השנים 1978 – 1982 נוצרו 149 יחידות של הדגם. בשנות 1981-82 הורכבו 60 גרסאות מחוזקות אלפינה В7 S Turbo בהספק 330 כ"ס. בנוסף לכך, שוחררו 153 יחידות של אלפינה B7 טורבו במרכב קופה על בסיס דגם סדרה 6 (E24), בשנת 1982 – 30 קופה B7 S Turbo מחוזקים בהספק 330 כ"ס. בעיקרון, המאפיינים הטכניים של הקופה היו זהים, אולם הדגמים מעט נבדלו במימדים, בהתאם לפורמט.

דורות שני ושלישי

בין השנים 1984 – 1988 יוצרו 236 דגמי סדאן אלפינה B7 Turbo שבוססו על ב.מ.וו במרכב E28. מדובר ברכב נדיר מאוד עם ערך גבוה במיוחד. ההבדלים העיקריים מדגם המקור: מנוע 6 צילידנרים BMW M30 בנפח 3,4 ליטר משוכלל. באלפינה B7 טורבו שנת 1984 השנייה, המומחים הביאו את טכנולוגית הטורבו אל קצה יכולותיה והוציאו על כך לא פחות משלושה מיליון דולר. סכום לא קטן… המנוע צויד במגדש טורבו חדש, בבוכנות קלות יותר ובחלקים נוספים, מחוזקים ומוקלים. כמו כן, תוכננה מחדש מערכת בקרת המנוע Motronic. כתוצאה מכך, הספק המנוע הוגבר ל-320 כ"ס, דבר שאפשר למכונית להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך זמן בלתי יאומן בשביל רכב סדרתי מהתקופה ההיא, 5 שניות בלבד. זוהי הסיבה מדוע הדגם מחזיק בסטטוס של אגדה עד היום. הדור השלישי נבדל מהשני בכך שהותקנו בו ממירים קטליטיים על אותו המנוע, שהפחיתו את ההספק ל-300 כ"ס.

דור רביעי

יוצר בין השנים 2003 – 2008 על בסיס דגם ב.מ.וו במרכב E65 בפורמט סטנדרטי ומוארך. מבחינה חזותית אלפינה B7 הרביעית נבדל מדגם המקור בספוילר אחורי ובאלמנטים בגימור. תא הנוסעים יצא מפואר במיוחד וצויד בפונקציות שונות ומתקדמות. בדגם הזה הותקנה גרסה משוכללת של מנוע N62 V8 בנפח 4,4 ליטר שקיבל אינדקס מיוחד Alpina H1. במנוע הבסיסי ובמערכת הבקרה יושמו שינויים עצומים, כתוצאה משינויים אלו ההספק צמח ל-500 כ"ס בטווח בין 5,250 עד 6,000 סל"ד, המומנט ל-698Nm בטווח 4,250 – 5,250 סל"ד. בנוסף לכך, הרכב צויד במערכת פליטה מיוחדת עם ממירים קטליטיים מתכתיים (במקום בלוק קרמי סטנדרטי) עם קצוות אגזוז כפולים.

המנוע פועל בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית בעלת מצב העברת הילוכים ידני המופעל באמצעות כפתורים הנמצאים בחלק האחורי של ההגה. החל משנת 2005 ועד לסוף תקופת הייצור, B7 בוססה על גרסאות משוכללות של ב.מ.וו 745i ו-750Li, אך ההבדל היחיד של אלפינה B7 מגרסת הרטום-מתיחת פנים היה מומנט השיא שהוגבר ל-766Nm. הדגם הזה מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4,9 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 300 קמ"ש (לפי מבחנים עצמאיים אפילו 311 קמ"ש).

דור חמישי

יוצר בין השנים 2011 – 2015. הרכב בוסס על ב.מ.וו סדרה 7 במרכב F01. מבחינה חיצונית אלפינה B7 נבדלה מדגם המקור בקצוות אגזוז ייחודיים, בספוילר קדמי ובספוילר אחורי. לשני הספוילרים תפקיד חשוב: האחורי הנמיך את כוח העילוי ב-15%, הקדמי – ב-30%. בתא הנוסעים הופיעו לוחיות מוארות על ספי הדלת, ריפוד Lavalina, דיפון מרואיל שחור או עץ הדס, מספר רב של סמלי Alpina ולוח מחוונים מקורי. מצבי הנהיגה זהים לאלה של בב.מ.וו 750i.

בדגם הזה הותקן מנוע V8 טווין טורבו בנפח 4,4 ליטר. במסגרת שדרוג המנוע הותקנו מגדשי טורבו מוגדלים, בלוק מנוע מחוזק, בוכנות חוזק גבוה, בלוק בקרה מיוחד "Alpina". כתוצאה מכך ההספק של אלפינה B7 החמישי הוגבר ל-507 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-700Nm של מומנט שיא. על מנת להתמודד עם החום הנוסף מהמנוע הותקן רדיאטור שני, מקררי שמן חיצוניים של המונע והתמסורת, מאוורר 1000 וואט ומצנני ביניים גודלים יותר עם צינורות מים בקוטר מוגדל.

המנוע חובר לגרסה משוכללת של תיבת 6 הילוכים האוטומטית (כמו ב-750i). תיבת ההילוכים כוללת מצב העברת הילוכים ידני. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,7 שניות, מהירותו המרבית מוגבלת ב-280 קמ"ש. בשנת 2013 במסגרת מתיחת הפנים הספק המנוע הוגבר ל-540 כ"ס, המומנט ל-729Nm. כמו כן, Alpina הכינה מתנה מיוחדת למעריציה והסירה את מגביל המהירות, לכן המהירות המרבית הגיעה ל-312 קמ"ש.

דור שישי

בסרטון: אלפינה B7 2016 שנת. סדאן.

מיוצר משנת 2016 עד היום, עבר מתיחת פנים ב-2019 (נתונים לשנת 2022). ההבדלים החיצוניים מהדגם של BMW כוללים ספוילרים קדמי ואחורי, צינורות קירור בלמים המובנים לפגוש הקדמי ותריסים אקטיביים בגריל הכפול. בתא הנוסעים: לוח מחוונים דיגיטלי שפותח במיוחד עבור הדגם הזה ונבדל בתצוגה המשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

הרכב צויד בגרסה משודרגת של מנוע הטווין טורבו V8 בנפח 4,4 ליטר. כרגיל, המנוע עבר שינויים דרסטיים: ההספק צמח ל-608 כ"ס ב-6,250 סל"ד, המומנט ל-800Nm בטווח בין 3,000 עד 5,000 סל"ד. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית (כמו בב.מ.וו 750i הסטנדרטי) שהותאמה להעברת הילוכים מהירה יותר. במיוחד בשביל הדגם פיתחו שוב מערכת פליטה מיוחדת מפלדת אל-חלד וארבעה קצוות אגזוז עגולים ופורקי לחץ בבקרה אלקטרונית.

אלפינה B7 החדש מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,6 שניות, מהירותו המרבית היא 330 קמ"ש, אולם רק בגרסה האירופאית שאינה כוללת מגביל מהירות. בשנת 2019 הדגם עבר מתיחת פנים שבוצע על בסיס הגרסה המעודכנת של ב.מ.וו 750Li. הספק המנוע הוגדל ל-608 כ"ס, אשר השינויים אינם משמעותיים.

האם יש צורך בהגבלת מהירות מלאכותית ברכבים?
15 קולות