מותג הרכב הסיני החדש Maextro, שהוקם בשותפות בין Huawei ל-JAC, השיק את רכבו הראשון — סדאן יוקרתית גדולה עם הנעה כפולה, הזמינה בגרסה חשמלית ובשתי גרסאות פלאג-אין היברידיות. ה-Maextro S800 מרכז בתוכו את כל ההישגים הטכנולוגיים של ענקית ה-IT הסינית בתחום הרכב.
מאקסטרו S800 ‏2024. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
AUTOBOOM

מכונית סדאן יוקרתית בעלת הנעה כפולה Maextro S800 — חלון הראווה המרכזי של הישגי הטכנולוגיה של ענקית ה-IT הסינית Huawei

מותג הרכב הסיני החדש Maextro, שהוקם בשותפות בין Huawei ל-JAC, השיק את רכבו הראשון — סדאן יוקרתית גדולה עם הנעה כפולה, הזמינה בגרסה חשמלית ובשתי גרסאות פלאג-אין היברידיות. ה-Maextro S800 מרכז בתוכו את כל ההישגים הטכנולוגיים של ענקית ה-IT הסינית בתחום הרכב.

בשלב הראשון זמינה סדרה מוגבלת של 599 רכבים, אך כבר מאמצע אוגוסט 2025 יחלו משלוחים בקנה מידה מלא. מחיר ה-Maextro S800 בסין נמוך משמעותית מהמצופה: מ-708,000 ועד 1,018,000 יואן (98,300 עד 141,300 דולר לפי השער) — כאשר בגרסת הבסיס המחיר זהה הן לגרסה החשמלית והן לגרסה ההיברידית. הגרסה הבכירה ביותר, עם כל האופציות האפשריות, מתומחרת ב-155,000 דולר.

עדכון
מרצדס Maybach S-Class ‏2021. מרכב, צורה. סדאן ארוך, 2 דור

Maextro הוא מותג הרכב הרביעי של Huawei, אשר הושק ב-2023 במסגרת הברית HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) עם JAC. בנוסף אליו פועלים במסגרת הברית המותגים AITO (בשיתוף Seres), Luxeed (בשיתוף Chery) ו-Stelato (בשיתוף BAIC). מבין כולם, Maextro הוא המותג היוקרתי והמפואר ביותר. הדגם הראשון של המותג, הסדאן היוקרתית S800, הוצגה לראשונה בנובמבר 2024, אך ההשקה הרשמית התקיימה רק בתחילת יוני 2025. מדובר ברכב יוקרה גדול במיוחד, המתחרה ישירות בפלח העליון של שוק הרכב הסיני. בסין, דגם היוקרה הסיני מיועד להתחרות ב-Mercedes-Benz Maybach S-Class, שמחירו גבוה בהרבה (מ-1,468,000 ועד 3,327,000 יואן לפני אופציות).

עיצוב חיצוני

הסדאן היוקרתית נראית כאילו מישהו ערבב בבלנדר את Maybach, Rolls-Royce, Bentley ו-Porsche: צבע דו-גוני בולט המזכיר את Maybach, חישוקי 20 אינץ' עם מרכזים מתיישרים כמו ב-Rolls-Royce, פתח אוויר תחתון כרום בהשראת Bentley, והחלק האחורי מזכיר את Porsche Panamera.

למרות זאת, ל-Maextro S800 יש גם מאפיינים ייחודיים: תאורה קדמית בצורת U, לוח קדמי חלק במקום גריל מסורתי, ידיות דלת נסתרות בעיצוב ייחודי עם דוגמת כוכבים, תאורה המדמה כוכבים בפנסים הקדמיים והאחוריים, ופנס אחורי מקורי. הסמל שעל מכסה המנוע מעוצב כיהלום. המראות החיצוניות מותקנות על "רגליות" מיוחדות, ובגרסאות העל הן מוחלפות במצלמות. פתיחה וסגירת הדלתות נעשית באמצעות מחוות יד. בחלק התחתון של הפגוש — עיצוב שונה בין הגרסה החשמלית לגרסה ההיברידית. למרות שמדובר בסדאן, חלק ממכסה תא המטען כולל גם זכוכית.

מאקסטרו S800 ‏2024. גלגלים. סדאן, 1 דור

העמוד האחורי הכבד משתלב בהרמוניה עם קו גג בסגנון קופה, המשתפל אל תא המטען. קשיחות הגוף נגד פיתול (53,300 Nm/°) גבוהה משל סופרקארים רבים, ומקדם הגרר האווירודינמי הוא 0.219. על מערכות הסיוע האלקטרוניות Huawei ADS 4 אחראים 32 חיישני ראייה מלאכותית, כולל ארבעה LiDAR. מידות הרכב: אורך — 5,480 מ"מ, רוחב — 2,000 מ"מ, גובה — 1,536 מ"מ, ובסיס גלגלים ענק של 3,370 מ"מ. משקל עצמי: חשמלי — 2,604-2,685 ק"ג; היברידי — 2,770-2,851 ק"ג.

תא הנוסעים וציוד

תא הנוסעים של Maextro S800 מפואר מאוד! החומרים כוללים עור טבעי, אלקנטרה, עץ, קריסטל ואלומיניום מלוטש. הוא עמוס בטכנולוגיות של Huawei: מערכת סאונד Huawei Sound Ultimate בהספק 2,920 וואט עם 43 רמקולים! מלפנים יש לוח תצוגה משולש — למכשירי הנהג, מערכת המולטימדיה ולנוסע הקדמי. לנהג יש הגה ארבע-חישורי ותצוגת AR בגודל 76 אינץ'. בצדי הדלתות הקדמיות יש מסכים המציגים את התמונה מהמצלמות החיצוניות. ישנן שתי עמדות טעינה אלחוטית, בורר מצבי נהיגה, מחזיקי כוסות ומשענת יד עם תא אחסון.

המזגן — 4 אזורי. כל המושבים מציעים מגוון רחב של כוונונים, חימום, אוורור ועיסוי. כפתורי הכוונון השקופים מעוצבים בהשראת אבני חן. לנוסעי השורה השנייה יש מקרר בטווח טמפרטורות של ‎-6°C עד ‎+50°C. מהתקרה יורד מסך קולנוע שמפריד בין החלקים הקדמי והאחורי. תא המטען מכיל בין 438 ל-445 ליטר, וגרסאות החשמל כוללות תא נוסף של 62 ליטר מלפנים.

מנועים וגרסאות

מאקסטרו S800 ‏2024. חלק ממרכב. סדאן, 1 דור

ה-Maextro S800 2025 הוא הראשון המבוסס על פלטפורמה דיגיטלית חדשה מבית Huawei בשם "Tuling Longxing" עם מערכת חשמלית במתח של 800 וולט. הפלטפורמה מבוססת על בינה מלאכותית ומאפשרת למידה עצמאית. ציוד סטנדרטי כולל את Huawei DATS (מערכת בקרת מומנט אדפטיבית), מערכת בקרת מרכב Huawei Xmotion ומערכת סריקת הדרך Huawei ADS. המתלים האקטיביים מגיבים מראש למפגעי דרך. המערכות מסוגלות לזהות תאונות ולהגיב — לשנות את תנוחת הרכב, לכוונן את המושבים, להדק חגורות בטיחות, להרים חלונות ולשחרר את הנעילה המרכזית.

מאקסטרו S800 ‏2024. מנוע. סדאן, 1 דור

בנוסף, ל-Maextro S800 יש היגוי לכל ארבעת הגלגלים — מה שמאפשר לו רדיוס סיבוב של 5.05 מטר, ובמצב מיוחד — 3.8 מטר בלבד. יש גם מצב "סרטן", שבו הרכב יכול לנוע הצידה, עם זווית היגוי אחורית של עד 16° (לשם השוואה: ב-S-Class עד 10°, ב-Rolls-Royce Ghost עד 5°).

מאקסטרו S800 ‏2024. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

המנועים זמינים בגרסה חשמלית מלאה ובגרסאות פלאג-אין היברידיות. הגרסה החשמלית כוללת שני מנועים: קדמי בהספק 218 כ"ס ואחורי בהספק 318 כ"ס, להספק כולל של 530 כ"ס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 4.3-4.5 שניות, מהירות מרבית — 210 קמ"ש. סוללה של 97 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 650-702 ק"מ (תקן CLTC).

בגרסאות הפלאג-אין מותקן מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר בהספק 170 כ"ס, שפועל כגנרטור בלבד, ומטעין סוללה של 65 קוט"ש. שתי גרסאות מוצעות:

  • הגרסה הבסיסית: שני מנועים (218 כ"ס קדמי, 318 כ"ס אחורי), תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, מהירות מרבית — 200 קמ"ש. טווח חשמלי נקי — 400 ק"מ (הגבוה בעולם כיום), טווח כולל — 1,333 ק"מ.
  • הגרסה הבכירה: שלושה מנועים — אחד מלפנים ושניים מאחור, להספק כולל של 864 כ"ס. תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6-4.7 שניות, מהירות מרבית — 200 קמ"ש, טווח חשמלי נקי — 340-365 ק"מ, טווח כולל — 1,155-1,200 ק"מ.
הצביע עכשיו!
איך נראה לכם ה-Maextro S800 החדש? האם יוכל להתחרות ראש בראש עם Mercedes-Benz Maybach S-Class?
אף אחד לא הצביע
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר