אסטון מרטין הציגה גרסת דגל חדשה לרכב הפנאי DBX – והחזקה ביותר עד כה. השינויים בדגם הקצה DBX S אינם רק קוסמטיים: ההספק של מנוע ה-V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר הועלה ל-727 כ"ס, מה שאיפשר שיפור בביצועי התאוצה מ-0 ל-200 קמ"ש. התאוצה ל-100 קמ"ש עדיין אורכת 3.3 שניות.
אסטון מרטין DBX ‏2024. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

אסטון מרטין DBX S החזק ביותר: מנוע V8 טווין-טורבו מחוזק ודינמיקה משופרת

אסטון מרטין הציגה גרסת דגל חדשה לרכב הפנאי DBX – והחזקה ביותר עד כה. השינויים בדגם הקצה DBX S אינם רק קוסמטיים: ההספק של מנוע ה-V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר הועלה ל-727 כ"ס, מה שאיפשר שיפור בביצועי התאוצה מ-0 ל-200 קמ"ש. התאוצה ל-100 קמ"ש עדיין אורכת 3.3 שניות.

המכוניות הראשונות יגיעו לסוכנויות באירופה ברבעון הרביעי של 2025, אך כבר כעת ניתן להזמין את ה-Aston Martin DBX S החדש. המחירים טרם פורסמו, אך ניתן לשער שיהיו גבוהים משל ה-DBX 707 הנוכחי, שמחירו בבריטניה מתחיל ב-210,000 ליש"ט.

הבהרה
אסטון מרטין DBX 2024. רכב פנאי 5 דלתות, דור ראשון, מתיחת פנים.

נזכיר כי ה-Aston Martin DBX הושק בנובמבר 2019. בשנת 2022 יצאה גרסה חזקה במיוחד עם הסימול 707 (לפי מספר הסוסים). באפריל 2024 עודכן הדגם: העיצוב החיצוני לא שונה, אך תא הנוסעים שודרג כמעט לחלוטין, הגרסאות הבסיסיות בוטלו, ונשאר רק DBX 707 כגרסה היחידה. כעבור שנה, במאי 2025, הוצג דגם עוצמתי ומרשים אף יותר – DBX S.

מבחוץ, ה-Aston Martin DBX S החדש כמעט ואינו שונה מהדגם הרגיל: ספליטר קדמי אגרסיבי יותר, דיפיוזר אחורי שונה, תצורת מפלט חדשה – זוג יציאות אנכיות בכל צד. מסביב לחלק התחתון של המרכב שולבו אלמנטים אדומים בולטים. המשקל העצמי הסטנדרטי של ה-DBX S עומד על 2245 ק"ג.

חבילת הפחתת משקל (בתוספת תשלום). ניתן לבחור חבילה שמפחיתה משמעותית את משקל הרכב: חישוקי מגנזיום בקוטר 23 אינץ' (קלים ב-19 ק"ג), גג, מפתני צד ומראות צד מסיבי פחמן, וסבכה קדמית בעיצוב חלת דבש. גרסה זו של DBX S קלה ב-47 ק"ג לעומת DBX 707.

אסטון מרטין DBX ‏2024. מושבים קדמיים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

לתא הנוסעים נוספו אפשרויות גימור חדשות עם אלמנטים מקרבון, וכן דקורציה ייחודית הכוללת רקמת אות S על המושבים.

ה-Aston Martin DBX S לשנת 2025 מצויד כסטנדרט בהנעה כפולה עם מצמד בציר הקדמי, ובלמי קרבון-קרמיקה עם דיסקים בקוטר 420 מ"מ מלפנים ו-390 מ"מ מאחור. השינוי העיקרי – טכני: מנוע ה-V8 טווין-טורבו של AMG עבר שדרוג הספק מ-707 ל-727 כ"ס, בעוד המומנט נותר 900 ניוטון-מטר. תיבת ההילוכים האוטומטית בת 9 הילוכים קיבלה כיול מחדש לנקודות העברת הילוך, וגם מערכת ההיגוי עברה התאמות.

אסטון מרטין DBX ‏2024. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
ההאצה ל-100 קמ"ש לא השתנתה – 3.3 שניות.

המהירות המרבית של Aston Martin DBX S (בגרסה הסטנדרטית) נותרה 310 קמ"ש, כמו ב-DBX 707. כאמור, זמן ההאצה ל-100 קמ"ש לא השתנה – 3.3 שניות. עם זאת, שופרה התאוצה מ-0 ל-200 קמ"ש: 11.4 שניות לעומת 11.7 שניות בדגם 707.

הצביע עכשיו!
נגיד שכבר יש לכם Aston Martin בחניה. לאן הייתם נוסעים?
אף אחד לא הצביע
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר