
הדור החדש של לקסוס ES לשנת 2025: שתי גרסאות עיצוב פנים לשווקים שונים, גרסאות היברידיות וחשמליות
הבכורה העולמית של הדור השמיני החדש של לקסוס ES התקיימה באפריל 2025 בתערוכת הרכב בשאנגחאי. הסדאן גדל משמעותית במידותיו, קיבל גרסאות חשמליות והיברידיות, הן בהנעה קדמית והן בהנעה כפולה. מוצעות שתי גרסאות של עיצוב פנים, בהתאם לשוק היעד.
בסין, המכירות של הלקסוס ES החדש יחלו לפני סוף 2025, אך ההשקה העולמית המלאה מתוכננת רק ל-2026.
נזכיר כי הדור השביעי של Lexus ES הושק ב-2018 ועבר שני מתיחות פנים – ב-2021 וב-2023. בישראל, ניתן לרכוש את הסדאן המחודש במחיר התחלתי של 320 אלף ש"ח (לא כולל אגרת רישוי). גם בדור החדש, לקסוס ES תישאר דגם גלובלי, ותימכר כמעט בכל אזורי הפעילות של המותג, כולל אירופה וארה"ב.
עיצוב חיצוני
העיצוב החיצוני של לקסוס ES מהדור השמיני הושפע מקונספט LF-ZC של לקסוס שהוצג בשנה שעברה. הסדאן קיבל יחידות תאורה דו-שכבתיות: למעלה פנסים דמויי ברק לנהיגה יומית, ומתחתיהם פנסים ראשיים קומפקטיים. בין יתר מאפייני העיצוב – מכסה מנוע ודפנות בעלי קווי מתאר בולטים, וכן פס תאורה אחורי רציף. מידות הרכב צמחו באופן משמעותי: האורך עלה ב-165 מ"מ ל-5140 מ"מ, הרוחב – 1920 מ"מ (+55 מ"מ), והגובה – 1555 או 1560 מ"מ (+110–115 מ"מ), תלוי בגרסה. בסיס הגלגלים הוארך ב-80 מ"מ ל-2950 מ"מ. החישוקים יהיו בגודל 18, 19 או 21 אינץ'.
פנים הרכב וציוד
הפנים של לקסוס ES מציג עיצוב מוקפד ומינימליסטי. החידוש המרכזי – העיצוב משתנה בהתאם לשוק: באירופה וארה"ב המסך המרכזי עומד בנפרד בתצוגה מוכרת, בעוד שבסין הוכן לוח משולב ענק הכולל שני מסכים. מתחת למסך המגע נמצאים כפתורי שליטה בטאץ' למיזוג האוויר ולפונקציות נוספות. עבור השוק הסיני, המושב האחורי הימני קיבל משענת רגליים מתקפלת. מערכות הבטיחות המתקדמות Lexus Safety System+ כלולות כסטנדרט.
שלדה, מנועים וגרסאות

לקסוס ES החדשה שומרת על פלטפורמת GA-K, שפותחה כחלק מארכיטקטורת TNGA, אך כעת עודכנה כך שתתאים גם לרכבים היברידיים וגם לרכבים חשמליים מלאים. קשיחות המרכב שופרה, מה שהפחית רעידות ואפשר שליטה "חדה" ו"אינטואיטיבית", וכן תאוצה ובלימה "חלקות". לראשונה, ה-ES כוללת מתלה אחורי רב-חיבורי.
גרסאות לקסוס ES לשנת 2025 כוללות גם גרסאות היברידיות (ללא אפשרות טעינה) וגם גרסאות חשמליות מלאות:

- הגרסאות ההיברידיות ES 300h ו-ES 350h HEV זמינות עם הנעה קדמית או כפולה. גרסת הבסיס ES 300h כוללת מנוע אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר עם הספק כולל של 197 כ"ס. גרסת ES 350h כוללת מנוע 2.5 ליטר והספק כולל של 201 או 247 כ"ס.
- הגרסאות החשמליות ES 350e ו-ES 500e מצוידות במנוע חשמלי קדמי בהספק 224 כ"ס. גרסת הבסיס ES 350e מוגבלת להנעה קדמית בלבד. גרסת הפרימיום ES 500e כוללת מנוע נוסף בציר האחורי, מה שהופך אותה להנעה כפולה, עם הספק כולל של 343 כ"ס.
עדיין אין מידע על הסוללה. ידוע רק כי טווח הנסיעה של גרסת ההנעה הקדמית עם חישוקי 19 אינץ' עומד על 685 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני, ולגרסת ההנעה הכפולה – 610 ק"מ. לקסוס ES 500e מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות.