
שברולט קורבט ZR1X החדש: "מפלצת" היברידית עם כמעט 1300 כ"ס והנעה כפולה
הקורבט ZR1X ההיברידי החדש של שברולט הוא אפילו קיצוני יותר מה-ZR1: הוא מצויד לא רק במנוע V8 בנפח 5.5 ליטר עם שני מגדשי טורבו, אלא גם במנוע חשמלי נוסף בציר הקדמי. כתוצאה מכך, ההספק המשולב של מערכת ההנעה של ההיפר-קאר הגיע ל-1267 כ"ס ו-1319 נ"מ! התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמשכת פחות משתי שניות!
המחיר של שברולט קורבט ZR1X עדיין לא פורסם. לפי מידע מוקדם, ההיפר-קארים ההיברידיים יעלו לפחות 250 אלף דולר. קופֶּה ZR1 עם מנוע בנזין בלבד נמכר כעת במחיר שמתחיל ב-178 אלף דולר, והרודסטר יקר ממנו ב-10,000 דולר.
נזכיר: דגמי הקופה והקבריולה עם שתי דלתות ושני מושבים מיוצרים על ידי ג'נרל מוטורס תחת המותג שברולט מאז שנת 1953. הדור השמיני של הדגם האגדי הוצג בסוף יולי 2019, כאשר הדור החדש חולל מהפכה של ממש עם מעבר לתצורת מנוע מרכזי. היצרן עצמו מכנה את הגרסה החדשה "הקורבט הכי קיצונית אי פעם".
אגב, בישראל עדיין ניתן למצוא למכירה מספר קורבטים חדשים מהדור השמיני (נותרו ממש בודדים). הם מצוידים במנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר עם 495 כ"ס ו-637 נ"מ, תיבה רובוטית עם 8 הילוכים והנעה אחורית. המחירים – בהתאם: הקופה עולה החל מ-600,000 ₪, והקבריולה מ-680,000 ₪...
בשנת 2024 הוצג הקורבט ZR1 עם יותר מ-1000 כ"ס, וביוני 2025 שברולט חשפה גרסה קיצונית עוד יותר – ZR1X, עם מערכת הנעה היברידית והנעה כפולה. למעשה, הקורבט ZR1X הוא שילוב ישיר של גרסת ה-ZR1 הבנזינית וההיבריד Corvette E-Ray, המצויד במנוע חשמלי בציר הקדמי.
עיצוב חיצוני
למעט סמלים ודקויות קטנות, ה-ZR1X ההיברידי וה-ZR1 הבנזיני נראים כמעט זהים. ניתן להזמין בנפרד חבילת מסלול ZTK הכוללת אווירודינמיקה אגרסיבית יותר.
תא הנוסעים והציוד

לוח המחוונים כולל צג דיגיטלי בגודל 14 אינץ' ומסך מגע למולטימדיה בגודל 12.7 אינץ' עם גרפיקה מעודכנת. משמאל להגה ישנו מסך מגע נוסף בגודל 6.6 אינץ' לשליטה בפונקציות משניות. בורר ההילוכים וכפתורי מצב הנהיגה קרובים יותר לנהג. נוספו משטח טעינה אלחוטית וכניסות USB-C נוספות. כפתור עוצמת השמע גדל, קיבל תאורה והוזז למיקום נגיש יותר. שלט בקרת האקלים הועבר סמוך למסך המרכזי.

המחיצה בין הנהג לנוסע הקדמי איבדה את הכפתורים ונראית כידית פשוטה. מחזיקי הכוסות שבמרכז כבר לא מוסתרים מתחת למכסה, ובגרסאות המאובזרות הם מצופים באלומיניום. מקליט הנתונים PDR שופר, שמר על תפקוד כמצלמת דרך והורחב לאיסוף נתונים נוספים מהמסלול. האפליקציה הייעודית Performance App מסוגלת להציג ולשמור טלמטריה מתקדמת של ביצועי נהיגה.
מערכת ההנעה

מאחורי המושבים שוכן מנוע LT7 (V8, 5.5 ליטר) עם שני מגדשי טורבו וגל ארכובה שטוח (כמו ב-ZR1), עם הספק זהה של 1079 כ"ס ו-1123 נ"מ. עם זאת, החלק החשמלי שופר משמעותית ביחס ל-E-Ray. המנוע החשמלי הקדמי מפיק 188 כ"ס ו-196 נ"מ, לעומת 163 כ"ס ו-165 נ"מ בדגם התורם. קיבולת הסוללה (1.9 קוט"ש) הוגדלה ב-26% – מ-1.1 ל-1.5 קוט"ש. הספק כולל: 1267 כ"ס ו-1319 נ"מ.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-2 שניות (מהירה מה-ZR1 עם הנעה אחורית בלבד), ורבע מייל נסגר בפחות מ-9 שניות (לעומת 9.7 שניות ל-ZR1). המהירות המרבית של המערכת המשולבת עלתה מ-241 ל-257 קמ"ש, ואז המנוע החשמלי מתנתק. בהילוכים הראשונים, ההאצה מגיעה עד ל-1.3g.
שלדה והתנהגות כביש

לדברי המהנדסים, התנהגות הכביש של ההיפר-קאר כוונה להיות ניטרלית ומזמינה ככל האפשר. המתלים בגרסה הבסיסית מותאמים גם לשימוש יומיומי וגם לנסיעות מסלול מזדמנות. הצמיגים הם Michelin PS 4S, ובגרסה הקיצונית יותר – Michelin Pilot Cup 2 עם מתלים נוקשים יותר. דיסקי בלמים קרמיים-פחמיים מגיעים כסטנדרט, יחד עם מערכות בלימה של Alcon (10 בוכנות מלפנים ו-6 מאחור). התוצאה: תאוטה מרבית של עד 1.9g!