אסטון מרטין ולהאלה (באנגלית Valhalla) היא מכונית העל ההיברידית פלאג-אין הראשונה בעלת מנוע V8 ותצורת מנוע מרכזי, וזה בדיוק איך שהיצרנית ממצבת אותה. אסטון מרטין, הודות לשיתוף פעולה עם מרצדס-AMG, התקינה במכונית מנוע טורבו 8 צילינדרים 4 ליטר המפיק 750 כ"ס. בנוסף ליחידת הכוח המתקדמת, מכונית העל קיבלה שם יוצא דופן, שנלק
אסטון מרטין ולהאלה. בדרך לגן העדן ההיברידי
AUTOBOOM

אסטון מרטין ולהאלה. בדרך לגן העדן ההיברידי

אסטון מרטין ולהאלה. בדרך לגן העדן ההיברידי

אסטון מרטין ולהאלה (באנגלית Valhalla) היא מכונית העל ההיברידית פלאג-אין הראשונה בעלת מנוע V8 ותצורת מנוע מרכזי, וזה בדיוק איך שהיצרנית ממצבת אותה. אסטון מרטין, הודות לשיתוף פעולה עם מרצדס-AMG, התקינה במכונית מנוע טורבו 8 צילינדרים 4 ליטר המפיק 750 כ"ס. בנוסף ליחידת הכוח המתקדמת, מכונית העל קיבלה שם יוצא דופן, שנלקח מהמיתולוגיה הנורדית: ולהאלה הוא השם שניתן להיכל השמימי עבור לוחמים שמתו מות גיבורים בשדה הקרב. בדרך ל"גן העדן ההיברידי", המכונית כבר הספיקה לעבור מספר שינויים לפני תחילת הייצור.

המכונית הוצגה לראשונה ביולי 2021, ולאחר מכן היא עברה כמה שינויים. בסך הכל יורכבו 999 עותקים של הדגם.

מסקרן

עיצוב חיצוני

עיצוב אב הטיפוס שופר בצורה ניכרת: מראות הצד גדלו בגרסת הייצור, הפנסים נהיו גדולים ויפים יותר. הגריל המוכר השתנה לטובה. המונוקוק מיוצר על ידי אסטון מרטין בעצמה, ואת לוחות הגוף מקרבון מייצרים Red Bull Racing.

"בעוד המורשת של ואלקירי היא ניכרת, לולהאלה יש עיצוב בוגר יותר המשלב את הפונקציה האווירודינמית הטהורה, שאתם מצפים ממותג המשתתף בפורמולה 1, יחד עם הצורה היפה, הפרופורציות המדהימות והפירוט המופתי שבהם ידועה אסטון מרטין."
מרק רייכמן, סגן נשיא בכיר ומנהל הקריאייטיב הראשי של אסטון מרטין

המכונית היא באמת יפה במיוחד ונראית דינמית אפילו במצב סטטי. אמנם מכונית ההיפר מיועדת לשימוש בדרכים ציבוריות, היא דומה לדגם המסלול ואלקירי: לשני הדגמים תעלות דומות בחזית ותחתית אווירודינמית היוצרת אפקט ונטורי. לולהאלה דלתות רחבות יותר הנפתחות כלי מעלה וכנף FlexFoil המפחיתה או מגבירה את כוח ההצמדה ב-600 ק"ג במהירות של 241 קמ"ש מבלי לשנות את זווית ההתקפה שפותחה באמצעות טכנולוגיות של NASA.

חלל פנימי

לאסטון מרטין ולהאלה החדשה יש תא נוסעים מרווח יותר מזה של ואלקירי – יש אפילו מקום למדף בתא המטען. החלל הפנימי, המעוצב בסגנון Apex Ergonomics, כולל מושבים המשולבים במונוקוק – להתאים אישית את סביבת הנהג אפשר באמצעות כוונון גל ההגה והדוושות. ראויים לציון הגה המרוץ המלבני ולוח המחוונים הממוקם על גל ההגה. ישנה מערכת מולטימדיה HMI חדשה בעלת מסך מגע, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת ומערכות עזר לנהג: בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת בלימת חירום וכו'.

מערכת הנעה ושאסי

מערכת הפלאג-אין של ולהאלה, בנוסף למנוע בנזין גדול, מכילה זוג מנועים חשמליים שכל אחד מהם אחראי על סרן משלו: הראשון מותקן ישירות על הסרן הקדמי, השני משולב בתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. לתיבה אין הילוך אחורי, את מכונית ההיפר מסיע לאחור המנוע החשמלי. ההספק הכולל והמומנט המרבי של יחידת הכוח הוא 950 כ"ס ו-1000Nm, מה שמספק דינמיקה מצוינת למכונית ששוקלת 1,550 ק"ג. נציין גם שהסרן האחורי צויד בנעילת דיפרנציאל אלקטרונית.

אסטון מרטין ולהאלה ‏2023. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
"המנוע המתקדם, התגובתי ובעל הביצועים הגבוהים ביותר שהותקן אי פעם באסטון מרטין"
אסטון מרטין על מנוע ה-V8 הנכלל בהרכב של מערכת ה-PHEV של ולהאלה
בסרטון: אסטון מרטין ולהאלה 2023 שנת. קופה.

מכונית הקופה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,5 שניות ומסוגלת להשיג מהירות מרבית של 330 קמ"ש. למכונית ההיפר יש גם מצב נהיגה חשמלי לחלוטין: המהירות המרבית מוגבלת ל-130 קמ"ש וטווח הנסיעה הוא 15 ק"מ. בסרן הקדמי מותקנים מתלי מרוץ עם דחפנים ובולמי זעזועים מתכווננים להגדלת מרווח הגחון על מנת לעבור מכשולים, מאחור – מערך רב-חיבורי. ולהאלה מצוידת בבלמים קרבון-קרמיים עם קליפרים קדמיים 6 בוכנות ו-4 בוכנות מאחור. צמיגים: Michelin Pilot Sport Cup 2 מיוחדים.

אסטון מרטין ואלקירי שנת 2021.

ולהאלה הוא המוצר המשותף השלישי (וה"זול" ביותר) מאת אסטון מרטין ו-Red Bull Racing. הראשונה הייתה מכונית ההיפר ואלקירי, השנייה הייתה גרסת המירוצים שלה AMR Pro. המחיר של ולהאלה מתחיל ב-800 אלף דולר, שזה זול פי 4 מואלקירי.

היררכיה
מהו הצבע המתאים ביותר למכונית היפר לדעתכם?
7 קולות