אאודי. А6 e-tron החדשה: פרטים ראשונים
הופעת הבכורה של אאודי А6 e-tron צפויה להתקיים בתחילת שנת 2024. באפריל 2021 החברה הגרמנית הציגה ליפטבק קונספטואלי, באביב של 2022 התקיימה הופעת הבכורה של דגם הסטיישן בעל התוספת Avant המסורתית עבור אאודי. כיום ממשיכים מבחנים אקטיביים של דגם הליפטבק הסדרתי שכבר נתפס כמה פעמים בעדשות של מרגלים. נחשוף את הפרטים הראשונים לגבי אאודי А6 e-tron החשמלי החדש.
אאודי А6 e-tron החדשה תהיה חלופה לא רעה לדגמי הסדאן החשמליים טסלה מודל S ומרצדס EQE.
בקצרה על הדברים החשובים
- אאודי А6 e-tron תוצע בצורות מרכב סדאן וסטיישן
- הרכב החשמלי יושק בתחילת שנת 2024
- תותקן סוללה בקיבולת 100 קוט"ש
- טווח הנסיעה יעמוד על כ-700 ק"מ
- יחידת הכוח הדו-מנועית תפיק 476 כ"ס ו-800Nm
- הדגם הבסיסי יקבל הנעה אחורית, הגרסה הבכירה תגיע עם הנעה כפולה
- צפוי שהמחיר ההתחלתי יהיה 75,000 דולר
פרטים
אאודי А6 e-tron שנת 2024 תשמור על הסגנון של הקונספט אך לא תהיה דומה לאאודי A6 המודרנית. מלפנים המכונית תקבל אטם במקום גריל ופנסים דו-קומתיים אופנתיים: פסי לד צרים מלמעלה הממלאים את תפקיד אורות היום והאיתותים ומתחתיהם הפנסים הראשיים המוסווים ויזואלית. ההבדלים העיקריים מהקונספט הם בצידי הרכב – ידיות דלת בצורה לא אופיינית לאאודי. מאחור הדגם הסדרתי מצויד בפנסים בעלי צורה מורכבת (לקונספט היה פס לד אחיד), אבל ייתכן שזה נעשה בכוונה באב הטיפוס על מנת להסוות את התדמית האמיתית.
הדגם החדש יצא גדול יחסית, באורך כמעט 5 מטר, בבירור ארוך יותר מהדור הנוכחי של אאודי A6 וקו הגג המעוקל מזכיר את אאודי A7. מימדי המרכב של דגם הסטיישן (4,96×1,96×1,44 מ') כמעט זהים לגרסת הליפטבק. פרט להבדלים הברורים בצורת הגג של גרסת Avant, ניכר שוני רק בעיצוב ה"גריל" ובפגוש הקדמי. מקדם הגרר של הסטיישן גדל מ-0,22 ל-0,24.
בסוף שנת 2022 במשפחת ה-e-tron קרא אירוע חשוב – החלוץ של קו הדגמים, הקרוסאובר החשמלי אאודי e-tron עבר מודרניזציה וכתוצאה שמו שונה לאאודי Q8 e-tron. אאודי ספורטבק e-tron עם מרכב בסגנון קופה כעת נקרא Q8 ספורטבק e-tron.
אאודי A6 e-tron שנת 2024 מבוסס על הפלטפורמה החשמלית המודולרית PPE (ר"ת Premium Platform Electric) שפותחה על-ידי אאודי בשיתוף פעולה עם פורשה. כרגע אין מידע אמין לגבי החלק הטכני, אבל צפוי שהגרסה הסדרתית תצויד במנועים שונים, הדגם הבסיסי ככל הנראה יקבל הנעה אחורית, הבכירה תקבל הנעה כפולה. הקונספטים מצוידים ביחידת כוח דו-מנועית המפיקה 476 כ"ס ו-800Nm. הסוללה בקיבולת 100 קוט"ש אמורה לספק כ-700 ק"מ של טווח. הרכב יוכל לתמוך בטעינה מהירה בהספק 270 קילוואט. 10 דקות של טעינה מתחנה כזו יוסיפו כ-300 ק"מ של טווח. וטעינת הסוללה מ-5% ל-80% תיקח 25 דקות בלבד.
פלטפורמת PPE עם מערך 5 זרועות בסרן הקדמי ורב-חיבורי מאחור, בולמי זעזועים אדפטיביים ומתלי אוויר יאפשר לבנות דגמים עם בסיסי גלגלים, אורך, מרווח גחון וסוגי הנעה שונים. בגרסאות הפשוטות תהיה הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בסרן האחורי. גרסאות כאלה מותאמות לטווח נסיעה ארוך, אך גם הדינמיקה אינה רעה: האצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-7 שניות. הגרסה הדו-מנועית הבכירה תאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות.
על פלטפורמת PPE יתבסס הקרוסאובר החשמלי החדש אאודי Q6 e-tron שהופעת הבכורה שלו צפויה להתקיים בסוף 2023.