בי.וואי.די ודנזה הציגו את N8 הסדרתי: הקרוסאובר החדש עם 3 שורות יקבל גרסאות היברידית פלאג-אין וחשמלית
המותג דנזה שנמצא בבעלות התאגיד הסיני BYD ממשיך להרחיב באופן פעיל את קו הדגמים שלו: ביולי 2023 בסין התקיימה הופעת הבכורה של הקרוסאובר הסדרתי דנזה N8. הקרוסאובר החדש במימדים בינוניים עם 3 שורות מושבים ייצא לשוק עם מערכות הנעה היברידית פלאג-אין וחשמלית לחלוטין. המחירים ורמות הגימור טרם נחשפו.
המותג דנזה נוסד בשנת 2010 במסגרת המיזם המשותף של BYD ודיימלר. בשנת 2019 החברה השיקה את הקרוסאובר דנזה X – העתק של BYD טאנג דור 2 עם עיצוב מאת מרצדס-בנץ, שיכל לשמח בטווח נסיעה של 500 ק"מ והאצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-5 שניות. אך הדגם לא מצא חן בעיני הצרכנים הסיניים. בסוף שנת 2021 מרצדס-בנץ הפחיתה את חלקה במיזם המשותף מ-50% ל-10%. כיום, המותג דנזה מנוהל במלואו על-ידי BYD, מרצדס-בנץ אפילו לא מעורבת בעיצוב הדגמים.
תחת ההנהלה של BYD, המותג דנזה החל חיים חדשים: תחילה הושק המיניוואן דנזה D9 עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין או חשמלית. באביב של 2023 הוצג הקרוסאובר-קופה החשמלי דנזה N7 שקיבל אוטופיילוט, חיישני לידאר בפגוש הקדמי ומערכת תרמורגולציה ייחודית שפוטרת את בעיית הטעינה האיטית בעת טמפרטורה נמוכה.
ב-6 החודשים הראשונים של 2023 המותג מכר בסין 56,164 רכבים – זה יותר מסך המכירות של המותג במהלך כל השנים הקודמות. וביולי 2023 התקיימה ההצגה של הדגם השלישי – הקרוסאובר דנזה N8 עוד רכב יוקרה מחושמל.
למעשה, דנזה N8 החדש הוא ניסיון נוסף להפיח חיים חדשים בפרויקט דנזה X: הרכב מבוסס גם הוא על BYD טאנג, אבל הפעם על הגרסה המעודכנת שלו משנת 2021-2022. דנזה N8 הוא מעט ארוך יותר מ-BYD טאנג וממוצב בתור רכב יוקרתי יותר. הקרוסאובר החדש קיבל עיצוב מקורי של החזית והחלק האחורי וכן דפנות חלקות יותר. מימדי המרכב שלו: אורך 4,949 מ"מ, רוחב 1,950 מ"מ, גובה 1,725 מ"מ, בסיס גלגלים 2,830 מ"מ.
בתא הנוסעים של דנזה N8 שנת 2023/2024 יש שפע פרטים ייחודיים, למרות שהמיקום של אמצעי התפעול הראשיים הוא זהה בשני הדגמים המקבילים. הרכב מגיע עם 5, 6 או 7 מקומות. גרסת 6 מקומות מכילה שני מושבים נפרדים בשורה השנייה עם מעבר ביניהם.
דנזה עוד לא חשפה את המאפיינים הטכניים של N8, אבל בהסתמך על מסמכים שהוגשו למשרד התעשייה הסיני, הקרוסאובר יוצע בגרסאות היברידיות פלאג-אין וחשמליות.
ישנן שתי גרסאות היברידיות: עם הנעה קדמית המצוידת במנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר בהספק 102 קילוואט (139 כ"ס) ומנוע חשמלי בהספק 160 קילוואט (217,5 כ"ס), בגרסת הנעה כפולה מותקן מנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי בהספק 200 קילוואט (272 כ"ס).
לדנזה N8 יהיו גם שתי גרסאות חשמליות. מבחוץ הן נבדלות מההיברידיות בפאנל חלק במקום גריל. גרסה חד-מנועית עם הנעה קדמית מפיקה 230 קילוואט (313 כ"ס). הגרסה הדו-מנועית עם הנעה כפולה מצוידת במנוע קדמי בהספק 230 קילוואט (313 כ"ס) ובאחורי בהספק 200 קילוואט (272 כ"ס). בינתיים אין מידע לגבי קיבולת הסוללה.
חברת האם BYD היא אחת מיצרנית הרכב הגדולות בעולם. בשנת 2023 החברה השיגה צמיחה של 1060% בהיקף היצוא השנתי. BYD נכנסה לשלישיית מותגי הרכבים החשמליים הפופולריים ביותר בישראל.