בתחילת מרץ 2023 התאגיד הסיני BYD יחד עם חברת הבת שלו Denza הציגו את הקרוסאבור החדש דנזה N7: אוטופיילוט, לידארים בפגוש הקדמי ומערכת בקרה תרמית ייחודית הפותרת את בעיית הטעינה האיטית בטמפרטורות נמוכות. מעניין שחיישני הלידאר תפסו את המקומות השגרתיים של פנסי הערפל על מנת לא לפגוע באסתטיקה הכללית. הדגם נועד בראש ובראשונ
בי.ווי.די ודנזה. N7: אוטופיילוט ופתרון בעיית הטעינה האיטית
AUTOBOOM

בי.ווי.די ודנזה. N7: אוטופיילוט ופתרון בעיית הטעינה האיטית

בי.ווי.די ודנזה. N7: אוטופיילוט ופתרון בעיית הטעינה האיטית

בתחילת מרץ 2023 התאגיד הסיני BYD יחד עם חברת הבת שלו Denza הציגו את הקרוסאבור החדש דנזה N7: אוטופיילוט, לידארים בפגוש הקדמי ומערכת בקרה תרמית ייחודית הפותרת את בעיית הטעינה האיטית בטמפרטורות נמוכות. מעניין שחיישני הלידאר תפסו את המקומות השגרתיים של פנסי הערפל על מנת לא לפגוע באסתטיקה הכללית. הדגם נועד בראש ובראשונה לשוק הפנימי של סין, אולם ייתכן שהדגם יישלח לשווקים חיצוניים בעתיד. הפרמיירה המלאה של הקרוסאובר תתקיים בסוף שנת 2023. ככל הנראה, N7 החדש יקבל גם גרסה היברידית וגם חשמלית לחלוטין.

Denza X 2020

דנזה הוא מותג רכבי יוקרה חשמליים סיני שנוצר על-ידי BYD ומרצדס-בנץ בשנת 2010. בשנת 2021 הגרמנים הקטינו את הנתח שלהם במיזם המשותף, מה שהופך את דנזה לחברת בת של BYD הסיני. בין השנים 2019 – 2021 החברה ייצרה את רכב השטח דנזה X וכיום ההיצע כולל מיניוואן מפואר לשבעה נוסעים בשם דנזה D9. בעתיד צפויות להופיע חמש משפחות דגמים, כל אחת עם אות משלה: D, E, N, Z, A. שתי הראשונות יהיו מיניוואן וקרוסאובר, לאחר מכן סדאן, קופה ועוד משהו אחר.

לפרוטוקול
בי.וואי.די. מרכב, צורה.
Denza N7 2023

בינתיים ידוע מעט על הדגם החדש. לדברי נציגי דנזה, ההופעה הכללית של N7 ופרופיל הגג בפרט מעוצבים לפי עיקרון יחס הזהב. סביר להניח שכדי לא לפגוע בהרמוניה הוחלט למקם את חיישני הלייזר במקומות השגרתיים של פנסי הערפל, למרות שבדרך כלל הם מותקנים בגג. הפנסים הקדמיים והאחוריים הם צרים וארוכים, אין גריל כעיקרון. העיצוב החיצוני יצא לא רק ספורטיבי, אלא גם מאוד עתידני. היוצרים קוראים לדנזה N7 החדש קרוסאובר בעל 5 מקומות, למרות שהדגם דומה יותר להאצ'בק "מורם".

בי.וואי.די. מרכב, צורה.
Denza N7 2023

דנזה N7 החדש המבוסס על הרכב הקונספטואלי Denza Inception מורכב על גבי הפלטפורמה החשמלית e-platform 3.0 עם תאי סוללות המשולבים בשאסי. מובטח כי הדגם יצויד במערכת בקרה תרמית חדשנית המשפרת את תפקוד הסוללה בטמפרטורות נמוכות. נקודות חולשה כמו טעינה איטית וירידה משמעותית בתוחלת החיים של הסוללה אמורות להישאר בעבר. והדבר הכי חשוב – מכלול נהיגה אוטונומית על בסיס חיישני לידאר. אולם רמת האוטונומיות טרם נחשפה.

מותג BYD שנכנס לשלישיית המובילים בשוק הרכבים החשמליים הישראלי בשנת 2022 מרים את המחירים בארץ. עדכון המחירים של שנת 2023 קשור לנוסחת המיסוי החדשה.

להזכירכם
איך אתם מתייחסים לרכב עם אוטופיילוט?
9 קולות