ראם 1500 REV זהו הטנדר החשמלי הראשון של RAM שהוצג בתור קונספט 1500 Revolution בינואר של 2023. מהצגתה של מכונית התערוכה ועד לגרסה הסדרתית עבר חודש אחד בלבד. בפברואר 2023 הוצגה הגרסה הסופית של ראם 1500 REV החשמלי ששונה קיצונית מהקונספט המהפכני. הטנדר קיבל עיצוב מסורתי למדי, שנראה יותר כמו מודרניזציה של הטנדרים הנוכחי
ראם. הוצגה הגרסה הסופית  של הטנדר החשמלי 1500 REV
AUTOBOOM

ראם. הוצגה הגרסה הסופית של הטנדר החשמלי 1500 REV

ראם. הוצגה הגרסה הסופית  של הטנדר החשמלי 1500 REV

ראם 1500 REV זהו הטנדר החשמלי הראשון של RAM שהוצג בתור קונספט 1500 Revolution בינואר של 2023. מהצגתה של מכונית התערוכה ועד לגרסה הסדרתית עבר חודש אחד בלבד. בפברואר 2023 הוצגה הגרסה הסופית של ראם 1500 REV החשמלי ששונה קיצונית מהקונספט המהפכני. הטנדר קיבל עיצוב מסורתי למדי, שנראה יותר כמו מודרניזציה של הטנדרים הנוכחים של ראם עם מנוע הבעירה הפנימית. הסיבה לחשיפה מהירה כל כך היא פשוטה: ראם כבר התחילה לקבל הזמנות על הדגם שייצא רק ברבעון האחרון של 2024. ככל הנראה, הלקוחות כבר רוצים לגלות מה בדיוק הם הולכים לקנות. מצד שני, המקדמה בסך 100 דולר זה לא מחיר גבוה עבור הלא-נודע, אחרי הכל אפשר להחזיר את הכסף ולא לדאוג לגבי ה"חתול בשק". אבל ראם החליטה לפעול אחרת.

העיצוב החיצוני של גרסת ראם 1500 REV שונה מאד לעומת העיצוב של הקונספט המהפכני 1500 Revolution. הטנדר הסדרתי נטש לחלוטין את הסגנון האקספרימנטלי של מכונית התערוכה. המנכ"ל של ראם, מייק קובל, אימת כי מבחינה חיצונית הטנדר החשמלי יהיה קרוב יותר לדגמים עם מנועי בעירה פנימית, אבל תהיה גרסת TRX (ומשום מה זה לא מאוד משמח). מדוע היצרנית החליטה ללכת בדרך השמרנית? ייתכן שהעניין הוא בלקוחות של הפלח הזה, שהם בעצמם שמרנים יחסית. וייתכן שעל מנת להביא לחיים את כל הטכנולוגיות החדשניות שהוצגו נדרש זמן רב מדי, והרי לטנדר מצפים כבר בשנת 2024. לעניות דעתנו, זוהי הזדמנות מוחמצת להציג משהו באמת חדש, משהו שונה לחלוטין מהטנדרים השגרתיים. לגרסה הסדרתית העניקו עיצוב מעודכן של הגריל עם לוגו RAM מואר ויחידות תאורה קדמיות בעיצוב מורכב עם פסי לד, וזה הכל…

Chevrolet Silverado EV 2022.

פורד הלכה באותה הדרך ושמרה על המראה השגרתי של הטנדר החשמלי פורד F-150 Lightning. עם זאת, שברולט לקחה סיכון והעניקה לשברולט סילברדו EV סגנון דינמי הנבדל עקרונית מה"משאיות" הרגילות של החברה ואינו חולק אף תכונה עם סילברדו הרגיל, שנמכר כיום בישראל. למעשה, מדובר בגרסה פשוטה יותר עם עיצוב שונה של הטנדר GMC האמר EV.

מעניין
ראם 1500 ‏2018. מולטימדיה. טנדר תא כפול, 5 דור
מסך מולטימדיה אופקי גדול.

בתא הנוסעים של ראם 1500 REV שנת 2024 יופיעו לוח מחוונים דיגיטלי גדול, מסך מולטימדיה אופקי גדול וכן מסך נוסף לנוסע הקדמי. יישארו הכפתורים הפיזיים לשליטה במערכת השמע ובבקרת האקלים. ניתן יהיה לעקוב אחר מצב הסוללה ולראות את הזמן לסיום הטעינה על השקע עצמו או על מסך המגע והחיישן הדיגיטלי. ראם מבטיחה "שפע של טכנולוגיות מתקדמות, גימור פנימי ונוחות יוצאת דופן בתוך תא הנוסעים". ופעם נוספת, הוא בכל זאת לא מתקרב לקונספט הטכנולוגי-על המהפכני.

ראם 1500 ‏2018. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור
הטנדר החשמלי יצויד במערכת חשמלית במתח 800 וולט המסוגלת לספק טווח גדול בין טעינות.

ראם 1500 REV החדש מבוסס על הפלטפורמה החדשה לחלוטין STLA הנבדלת משאר דגמי ראם, שתשמש כבסיס לכל הרכבים המסחריים החשמליים של קבוצת סטלנטיס. בינתיים ראם לא חושפת את כל הפרטים הטכניים. ידוע לנו רק שהטנדר החשמלי יצויד במערכת חשמלית במתח 800 וולט המסוגלת לספק טווח גדול בין טעינות, עם הספק טעינה עד 350 קילוואט. לדברי המפתחים, בסך הכל נדרשות 10 דקות על מנת להחזיר להחזיר לטווח הנסיעה כ-160 ק"מ. נקווה שלפחות זה יישאר בדגם הסופי…

מדוע לדעתכם היצרניות מיישמות את הטכנולוגיות העדכניות ביותר של דגמי הקונספט ברכבים הסופיים לעתים מאוד רחוקות?
10 קולות