באוקטובר של 2022 פיג'ו הציגה את מנוע הטורבו 3 צילינדרים החדש בנפח 1,2 ליטר Pure Tech עם "תוספת" חשמלית קטנה. וכעת נודע כי הקרוסאוברים הרלוונטיים להיום, 3008 ו-5008 יועברו ליחידת כוח היברידית חדשה כבר ברבעון הראשון של 2023. בהמשך היא תותקן בדגמים 208, 308 ו-408. הודות למערכת ההיברידית הושגה ירידה של 15% בצריכת הדלק.
פיג'ו. קרוסאוברים 3008 ו-5008 עוברים ליחידת כוח היברידית חדשה
AUTOBOOM

פיג'ו. קרוסאוברים 3008 ו-5008 עוברים ליחידת כוח היברידית חדשה

פיג'ו. קרוסאוברים 3008 ו-5008 עוברים ליחידת כוח היברידית חדשה

באוקטובר של 2022 פיג'ו הציגה את מנוע הטורבו 3 צילינדרים החדש בנפח 1,2 ליטר Pure Tech עם "תוספת" חשמלית קטנה. וכעת נודע כי הקרוסאוברים הרלוונטיים להיום, 3008 ו-5008 יועברו ליחידת כוח היברידית חדשה כבר ברבעון הראשון של 2023. בהמשך היא תותקן בדגמים 208, 308 ו-408. הודות למערכת ההיברידית הושגה ירידה של 15% בצריכת הדלק.

איך זה עובד

יחידת כוח הפועלת על בנזין וחשמל מבוססת על מנוע טורבו 1,2 ליטר בהספק 136 כ"ס ממשפחת Pure Tech לאחר השכלול, המנוע כולל אפשרות תפקוד לפי מחזור מילר החסכוני. המערכת ההיברידית מורכבת מהמנוע המוזכר לעיל, תיבת 6 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך מראש עם מנוע חשמלי מובנה בהספק 28 כ"ס וסוללה מיניאטורית בקיבולת 0,9 קוט"ש. מאחר וזוהי סוללה צנועה במיוחד, הקרוסאוברים הגדולים מסוגלים לעבור במצב חשמלי כקילומטר אחד בלבד. קצת, אבל זה לא העיקר.

Stellantis

הסוללה במתח 48V היא קטנה יחסית ומותקנת מתחת למושב הנוסע הקדמי, לכן נפח תא המטען אינו נפגע מכך. פיג'ו טוענת כי סוללה זו אמורה לשרת לאורך כל תקופת הקיום של הרכב, לכל הפחות יש לה אחריות ל-8 שנים (או 160,000 ק"מ).

כיצד חוסכים בדלק

Stellantis

כפי שכבר הבנתם, את תיבת 8 ההילוכים האוטומטית מאת Aisin מחליפה את התיבה הרובוטית Punch המשלבת הילוך מראש ומצוידת במנוע חשמלי מובנה. ההנעה תישאר קדמית. הספק השיא של מנוע הבנזין הוא 136 כ"ס ו-230Nm, המנוע החשמלי מסוגל להוסיף 28 כ"ס נוספים בעת האצה. במהלך בלימה המנוע החשמלי פועל בתור גנרטור לסוללת ה-48V וכן משמש בתור סטרטר למנוע הבנזין. המערכת החשמלית מאפשרת להשבית את מנוע הבנזין במהירות עד 145 קמ"ש כל עוד הנהג נע במהירות קבועה או בעת עזיבת דוושת הגז. בעת לחיצה מלאה על דוושת ההאצה, המנוע החשמלי יסייע למנוע הבנזין עם כוחות סוס נוספים. בהשוואה לגרסאות הנוכחיות על בסיס מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 1,6 ליטר, צריכת הדלק תרד ב-15%. זה אומר ש-3008 ו-5008 יצרכו כ-6 ליטר של בנזין ל-100 ק"מ במצב נהיגה משולב.

התוכניות לעתיד

Stellantis
יחידת הכוח ההיברידית הבסיסית החדשה של Stellantis, שמבטיחה להפוך לאחת הפופולריות ביותר באירופה, תותקן לראשונה בקרוסאוברים פיג'ו 3008 ו-5008.

מאפייני צריכת הדלק המלאים יפורסמו קרוב יותר לתחילת המכירות, אבל כבר עכשיו ברור שההיברידי יהיה ידידותי יותר לסביבה ויוכל לעמוד בתקן המחמיר יורו-7. המכירות של פיג'ו 3008 ו-5008 ההיברידיים יתחילו באירופה ברבעון הראשון של 2023. צפוי שהגרסה החשמלית תחליף את גרסת הבנזין הבכירה בהיצע. בהמשך, מערכת בנזין-חשמל כזו והגרסאות שלה יופיעו בשאר הדגמים של תאגיד סטלנטיס.

דעתכם על ההיברידיות החדשות מאת פיג'ו?
11 קולות