ב.מ.וו iX זהו קרוסאובר חשמלי שפותח מהיסוד ויעמוד על פס הייצור לאורך שבע השנים הבאות. הדגם נועד להתחרות ברכבי שטח חשמליים יוקרתיים דומים כמו טסלה מודל X ומודל Y, אאודי E-טרון, וולוו XC40 ויגואר I-Pace. ההשקה של iX התקיימה בסתיו של 2021.
קרוסאובר ב.מ.וו iX. דור ראשון שנת 2021
AUTOBOOM

קרוסאובר ב.מ.וו iX. דור ראשון שנת 2021

קרוסאובר ב.מ.וו iX. דור ראשון שנת 2021

ב.מ.וו iX זהו קרוסאובר חשמלי שפותח מהיסוד ויעמוד על פס הייצור לאורך שבע השנים הבאות. הדגם נועד להתחרות ברכבי שטח חשמליים יוקרתיים דומים כמו טסלה מודל X ומודל Y, אאודי E-טרון, וולוו XC40 ויגואר I-Pace. ההשקה של iX התקיימה בסתיו של 2021.

בסרטון: ב.מ.וו iX 2021 שנת. ג'יפ.

השעת ההכרזה של הקרוסאובר iX ב.מ.וו הציגה אותו בתור פסגת קו הדגמים החשמליים של המותג. עם זאת, מבחינת הייעוד והמימדים הוא הכי קרוב לדגם הפופולרי X5 ולא לרכבים החשמליים מבוואריה. iX גדול יותר מ-X5: אורך 4,953 מ"מ, רוחב 1,967 מ"מ, גובה 1,695 מ"מ, מה שהופך אותו לארוך יותר ב-31 מ"מ, צר יותר ב-37 מ"צ ונמוך יותר ב-50 מ"מ בהשוואה לגרסת הדור הרביעי של ב.מ.וו X5 שיצא בשנת 2019. אך בסיס הגלגלים ארוך יותר ב-8 מ"מ מזה של X5 ומקדם הגרר של iX הוא 0,25 בלבד.

העיצוב החיצוני

הקרוסאובר החשמלי ב.מ.וו iX שנת 2021 נראה בעיקרון כמו קרוסאובר יוקרתי טיפוסי – מסיבי וקשוח. עם זאת, העיצוב שלו די שנוי במחלוקת. הרושם המבלבל נוצר בגלל דימוי הגריל הענקי עם קווי מתאר משונים – כמו כנפיים פרוסות של פרפר.

החזית נראית עוד יותר משונה בגלל הפנסים הצרים, יותר מכך, הם הצרים ביותר שאי פעם הותקנו בדגם ב.מ.וו סדרתי. והדבר הכי-הכי מעניין הוא גג פנורמי מזכוכית הגדול ביותר אי-פעם הותקן בב.מ.וו. מבחינת העיצוב החיצוני, iX הוא בהחלט קרוסאובר יוקרתי ייחודי ויוצא דופן, רק שבינתיים לא ברור לגמרי מי ולמה צריך אותו.

העולם הפנימי

גם מבפנים היצרנית ויתרה על העיצוב השגרתי. מההגה המשושה ועד למשענות הראש המובנות במושבים הקדמיים וחומרי הגימור של הקרוסאובר החשמלי… קרוב לוודאי שזהו רכב היוקרה הכי משונה שראינו. למותר לציין ש-iX מצויד בחבילה גדושה של פונקציות, אופציות ומכשירים. הגדרת iDrive החדשה מספקת משוב הפטי, לתפעול הרכב ותצוגת מידע יש שני מסכים – "12,3 של לוח המחוונים הדיגיטלי ו-"14,9 של המסך הראשי. דרך אגב, זהו רכב היוקרה הראשון של ב.מ.וו עם טכנולוגית 5G מובנית המאפשרת לרכב לפעול במצב אלחוטי. ההנחה היא שטכנולוגיה זו תספק רמת נהיגה אוטונומית גבוהה ותאפשר להרחיב את מגוון מערכות העזר לנהג.

יחידת כוח ושאסי

ב.מ.וו iX שנת 2021/2022 מצוידת בסוללה בהספק 105,2 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ-600 ק"מ בין טעינות. אופצית טעינה מהירה (בהספק עד 195 קילוואט) תאפשר למלא את הסוללה מ-10% עד 80% תוך 35 דקות ולקבל 90 מייל של טווח תוך 10 דקות בלבד. הסוללה מעבירה אנרגיה ליחידת הכוח xDrive50 שמפיקה 516 כ"ס ו-765Nm, בזכותה הרכב במשקל של 2,5 טון מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4,6 שניות.

מפתחי ב.מ.וו השקיעו מאמצים רבים על מנת להפחית את משקלו של השאסי והשתמשו בכמות רבה של אלומיניום. השאסי עם פונקצית היגוי כפול מצויד במתלים מסוג עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ובמערך רב-חיבורי בסרן האחורי.

הבטיחות

ב.מ.וו העניקה לרכב השטח החדש מספר פונקציות בטיחות אקטיבית, כולל בלימת חירום, התרעה על תנועה חוצה, ניטור שטחים מתים. חיישני החניה גם נכללים במפרט האבזור הבסיסי, זמינות מערכות בקרת שיוט אדפטיבית ומניעת סטיה מנתיב.

איזה קרוסאובר חשמלי תבחרו? iX או אחד מהמתחרים?
6 קולות