צ'אנגן CS75 פלוס הוא קרוסאובר במימדים בינוניים המיוצר על-ידי החברה הסינית Changan משנת 2019. ממוצב כדגם חדש לחלוטין. אבל למעשה, זהו לא רכב חדש לגמרי – היצרנית השתמשה בתוספת "פלוס" כדי להפריד בין הדור השני של הקרוסאובר CS75 מהראשון, שיצא בשנת 2013. יציאתו של ה-CS75 פלוס החדש לא הפריעה בשום אופן לייצור של הישן ללא תוספ
צ'אנגן CS75 פלוס. גודל ממוצע ועיצוב לא ממוצע
AUTOBOOM

צ'אנגן CS75 פלוס. גודל ממוצע ועיצוב לא ממוצע

צ'אנגן CS75 פלוס. גודל ממוצע ועיצוב לא ממוצע

צ'אנגן CS75 פלוס הוא קרוסאובר במימדים בינוניים המיוצר על-ידי החברה הסינית Changan משנת 2019. ממוצב כדגם חדש לחלוטין. אבל למעשה, זהו לא רכב חדש לגמרי – היצרנית השתמשה בתוספת "פלוס" כדי להפריד בין הדור השני של הקרוסאובר CS75 מהראשון, שיצא בשנת 2013. יציאתו של ה-CS75 פלוס החדש לא הפריעה בשום אופן לייצור של הישן ללא תוספת "פלוס"... וכעת הם משווקים בו-זמנית. דרך אגב, זהו בדיוק אותו סיפור עם הקרוסאובר הקומפקטי CS35. אבל, כנראה הסינים יודעים מה הם עושים – CS75 פלוס החדש זכה להערכה גבוהה בקרב הקונים: בשנה הראשונה נמכרו בסין 450 אלף יחידות. כנראה שגודל ממוצע לא בהכרח אומר עיצוב ממוצע, אלא להיפך.

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של צ'אנגן CS75 פלוס מורכב מהחלטות עיצוביות מעניינות. לדוגמה, הגריל מורכב מאלמנטים קמורים הדומים לקשקשים של נחש. זה גם מהדהד את צורת הפנסים האחוריים – הם דומים לקצה הלשון של נחש. יש גם פרטים מזויפים, כמו כונסי אוויר גדולים בפגוש, וארבעה קצוות האגזוז, שיוצאים מרזנוטור בודד. יחידות התאורה הקדמיות מאוחדות על-ידי פס לד דק העובר לאורך קצה מכסה המנוע. מאחור תופסים את העין אורות הבלימה על הספוילר – שני הפסים אינם ממוקמים לאורכו, אלא חוצים אותו. אורך הרכב הוא 4,700 מ"מ, אך בסיס הגלגלים גדל בסנטימטר בלבד לאחר חילוף הדורות – ל-2,710 מ"מ.

חלל פנימי ואבזור

צ'אנגאן CS75 Plus 2019. לוח מחוונים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

תא הנוסעים גם מושך את העין. הוא דו-גווני ומצויד במסכים שונים: לוח המחוונים הדיגיטלי בגרסה הבסיסי מגיע בגודל "7, בגרסה הבכירה – 12,3, כמו גם מסך המגע המרכזי של מולטימדיה. ההגה נוח וקטום בחלקו התחתון, על החישורים שלו פזורים כפתורים רבים. משמאל להגה נמצא פאנל מבריק עם כפתורי מגע לכיבוי ESP, שליטה בחיישני החניה ובפנסים, וכן במערכות סיוע בירידה במדרון ובקרת נתיב. הסידור והערבוב של מערכות כה שונות לא נראה הגיוני. ובקרת האקלים היא מתוחכמת מדי: הבלוק תקוע במרכז הפאנל הקדמי, מתחת לפתחי האוורור הצרים, יש לו מקשי מגע האחראים רק על השליטה בעוצמת זרם האוויר, בעוד כוונון הטמפרטורה מוסתר בתפריט. בקצה השמאלי של אותו בלוק נמצא כפתור ההתנעה. מערכת המולטימדיה כוללת מודול 4G משלה המספק גישה לאינטרנט ו-Bluetooth עם פונקציות שליטה ברכב מרחוק.

מושבי הנהג והנוסע הקדמי הם נוחים, עם זיכרון ל-3 מצבים, אך ללא אווורור וכוונון חשמלי של תמיכת גב תחתון. השורה האחורית, המיועדת לשלושה נוסעים, היא מרווחת, פשוטה ומצוידת רק בשקע 12V, אבל משענת הגב היא מתכווננת. נפח תא המטען הסטנדרטי הוא 620 ליטר, אם לקפל את המושבים האחוריים הוא גדל ל-1,450 ליטר. דלת תא המטען היא חשמלית בכל רמות הגימור, פרט לבסיסית. בגרסאות הבכירות הקרוסאובר מגיע עם חימום מושבים קדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית, רשימה מורחבת של מערכת בטיחות, כולל בקרת ומניעת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. בין אופציות: מצלמות 360° ובקרת אקלים עם יינון ומסנן PM2.5.

מערכות הנעה

צ'אנגן CS75 פלוס החדש מוצע עם שתי אפשרויות של מערכות הנעה. הגרסאות הבסיסיות קיבלו מנוע טורבו בנפח 1,5 ליטר המפיק 178 כ"ס, הגרסאות הספורטיביות S צוידו במנוע טורבו 2 ליטר בהספק 233 כ"ס. לגרסה הראשונה משודכת תיבת 6 הילוכים, לשנייה – 8 הילוכים, שתיהן אוטומטיות מבית Aisin. ההנעה היא קדמית בלבד.

מתיחת פנים שנת 2022

בשנת 2022 הוחלט לעדכן את הרכב, אבל, כפי שזה קורה לעתים קרובות בדגמים מודרניים, הוא לא נעשה יפה יותר. להיפך: משהו חמקמק ומקורי נעלם מהמראה. פנסי החזית הפכו לקצת יותר צרים, והרצועה בין הפנסים, להיפך, התרחבה. האורות ה"נחשיים" המעוקלים באלגנטיות מאחור מחוברים על-ידי פס לד ישר ומשעמם. גם הפגושים האחרים לא תרמו ליופי.

בתא הנוסעים של צ'אנגן CS75 פלוס שנת 2022/2023 הופיעו פאנל קדמי, גלגל ובורר הילוכים חדשים, חומרי גימור שונים, והקונסולה המרכזית נהייתה דו-קומתית. מערכות ההנעה עודכנו באופן הבא: הספק המנועים גדל במקצת ותיבת ההילוכים בגרסה הבסיסית קיבלה שני הילוכים נוספים. מפרט האבזור הועשר: הקרוסאובר הבכיר יכלול כעת את פונקציית החניה האוטומטית APA 5.0 ותצוגה עילית על השמשה הקדמית.

בסרטון: צ'אנגאן CS75 Plus 2021 שנת. ג'יפ.
למה לדעתכם הסינים מוציאים כל-כך הרבה קרוסאוברים?
17 קולות