ראם "שאסי-קבינה" (Chassis Cab) זוהי גרסת העבודה של הטנדרים מאת RAM לנוסעים ומטען עם כושר העמסה מוגבר ואפשרות גרירה. השם "Chassis Cab" מסמל שהרכב הוא למעשה ערכה להתאמה אישית עם שני אלמנטים בסיסיים בלבד שלא ניתנים לשינוי – השאסי והקבינה. ועל הפלטפורמה הזאת ניתן להתקין כל סוג של ציוד – להפוך את הרכב לאמבולנס או אפיל
שאסי וקבינה. לעבודה קשה
AUTOBOOM

שאסי וקבינה. לעבודה קשה

שאסי וקבינה. לעבודה קשה

ראם "שאסי-קבינה" (Chassis Cab) זוהי גרסת העבודה של הטנדרים מאת RAM לנוסעים ומטען עם כושר העמסה מוגבר ואפשרות גרירה. השם "Chassis Cab" מסמל שהרכב הוא למעשה ערכה להתאמה אישית עם שני אלמנטים בסיסיים בלבד שלא ניתנים לשינוי – השאסי והקבינה. ועל הפלטפורמה הזאת ניתן להתקין כל סוג של ציוד – להפוך את הרכב לאמבולנס או אפילו למנוף.

גרסאות העבודה ראם Chassis Cab פותחו עבור הדגם הקלאסי 3500 ודגמי 4500 ו-5500 שפותחו במיוחד בעבור הגרסה הזאת. נתוני ההספק של הטנדרים לעבודה הוגברו ככל האפשר, לכן אפשר בצדק להחשיב את הרכבים האלה לא לגרסאות משודרגות של הטנדרים לנוסעים, אלא למשאיות אמיתיות.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2008 – 2019. בשנת 2008 קרייזלר הכריזה על השקת גרסאות חדשות של הטנדרים הכבדים דודג' ראם בעלי אינדקס 4500 (משקל כולל 7,500 ק"ג) ו-5500 (משקל כולל 8,800 ק"ג) בתצורת מרכב חדשה Chassis Cab. תצורה כזו תהיה זמינה גם עבור הדגם הכבד ביותר, ראם 3500. הטנדרים של ראם נוחים לעבודה, אולם ההספק אפילו בגרסה העוצמתית ביותר של 3500 לא מספיק בשביל עניינים באמת רציניים, כמו חפירת מנהרה דרך גבול מקסיקו-ארה"ב או הובלת טנק M1 Abrams למחסן האישי שלך (בדיחה כמובן). כך הופיעה גרסת שאסי-קבינה.

דגמים "שאסי-קבינה" נראים כמו הטנדרים הרגילים של ראם, אך המבנה והנתונים הטכניים שלהם הם שונים מהותית מגרסאות הנוסעים. המשאיות מבוססות על שלדת פלדה כבדה ייעודית. עבורן מוצע מנוע אחד בלבד – דיזל Cummins בנפח 6,7 ליטר המפיק 305 כ"ס שאמור לתפקד לפחות במשך חצי מיליון קילומטרים עם מיכל הדלק הגדול ביותר בקטגוריה (237 ליטר). דרך אגב, במיכל היה ברז נפרד שאפשר להשתמש בסולר להפעלת גנרטורים חיצוניים.

ראם Chassis Cab הוצע עם שתי תיבות מחוזקות המותקנות לעתים קרובות במשאיות – 6 הילוכים אוטומטית וידנית. כמו כן, המשאיות צוידו בתיבת בחירת הספק נוספת (BOM).

המתלים הקדמיים של Chassis Cab הותאמו לעומס גבוה – הסרן התארך ב-12,7 ס"מ, כדי לעבור פניות עם מנוף מאחור ללא סכנת ההתהפכות. שני הסרנים הם קשיחים עם מערך מתלים רב-חיבורי מלפנים בעלי קפיצי סליל וקפיצי עלים דו-שלביים מאחור. השלדה שעשויה מפלדה הייתה חזקה יותר ב-38% בהשוואה למתחרה פורד F-450/F-550. כל המרכיבים בשלדת Chassis Cab ממוקמים מתחת לרצפת הפלטפורמה כדי לא להפריע להתקנת הציוד – תצורה כזאת נשמרה עד היום והוכיחה את יתרונותיה.

כל המרכיבים בשלדת Chassis Cab ממוקמים מתחת לרצפת הפלטפורמה כדי לא להפריע להתקנת ציוד.

המערכת החשמלית הייתה בערך זהה לשאר דגמי דודג' ראם, אך נוספו שלושה כבלים נוספים מ-30A עד 225A, המתחילים ממכסה המנוע, עוברים דרך כל הפאנל הקדמי להפעלת המתגים ולאורך כל השלדה עד לחלק האחורי. המשאיות צוידו במראות גרירה בגודל 7×10, הראות שופרה עוד יותר הודות לספי דלתות נמוכים ומגני שמש נשלפים המסוגלים לכסות את השמשה הקדמית כולה.

ראם 4500 ו-5500 בגרסת Chassis Cab היו זמינים במרכבי חד-קבינה ודו-קבינה, ברמות הגימור SLT, ST ו-Laramie, עם הנעה אחורית או כפולה. מפרט האבזור הבסיסי כלל בקרת שיוט, שליטה ידנית במערכת 4×4, נגן CD לשישה דיסקים, מערכת ניווט.

האבולוציה הבאה של Chassis Cab פיתחה את כושר ההעמסה ואת כושר הגרירה. בשנת 2011 ראם קיבל קבינה גדולה מעודכנת, מנוע הדיזל כעת מסוגל לגרור מעל 10 טון. הספק המנוע Cummins יחד עם תיבה ידנית הוגבר ל-350 כ"ס. בשנת 2014 הטנדרים קיבלו מנועי Cummins ו-HEMI Chrysler עוצמתיים יותר בנפח 6,4 ליטר. עם מנוע כזה 5500 יכול למשוך נגרר במשקל יותר מ-13 טון. החל מהשנה הזאת תא הנוסעים של ראם Chassis Cab התחיל להזכיר את גרסאות היוקרה של ראם 1500, 2500 ו-3500, מכיוון שלהיות גדול וחזק כבר לא היה מספיק, צריך גם להיראות יפה.

העיצוב החיצוני מעט השתנה – הכנפיים והפגוש הקדמי נהיו עוד יותר מסיביים, את זה דרש הסרן הקדמי העוצמתי במיוחד של 4500 ו-5500. המשאיות צוידו במשנק בצורה חדשה הממוקם נמוך יותר ובווי גרירה מחוזקים.

הטנדרים קיבלו חבילת HVAC – מתגים לשליטה בכל הפונקציות במצב אוטומטי: גרירה/הובלה, הדלקת/כיבוי ESC, בקרת בלמי נגרר, מערכת ABS, נעילת גלגלים וכן הלאה. המנוע הסטנדרטי היה בנזין V8 בנפח 6,4 ליטר HEMI בהספק 410 כ"ס המאפשר להוביל בארגז מעל 5 טון של מטען. בשנת 2015 ראם Chassis Cab קיבל מערך מתלים רב-חיבורי קדמי עם קפיצים מחוזקים.

מתיחת פנים שנת 2019

הגרסה המעודכנת של ראם Chassis Cab שנת 2019/2020 נבדלת ברמת נוחות עוד יותר גבוהה בתא הנוסעים. מכסה המנוע החדש מאלומיניום הפחית את המשקל הכולל של הרכב.

המנוע הסטנדרטי של גרסה זו הוא Hemi V8 בנפח 6,4 ליטר המפיק 410 כ"ס בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. תיבת 6 הילוכים הקודמת זמינה עם מנוע 370 כ"ס. מנוע הדיזל הסטנדרטי הוא Cummins טורבו I6 בנפח 6,7 ליטר בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית.

ראם Chassis Cab שנת 2019/2020 זמין ברמות הגימור הבאות:

  • Tradesman: פונקציונליות מלאה, רמת נוחות רגילה;
  • SLT: רמת הגימור הקודמת + חבילת אופציות נוספות;
  • Laramie ו-Limited: הגרסאובת היוקרתיות.

ברמות גימור שונות מוצע לוח מחוונים בגודל "3,5 או "7, מסך מגע של המולטימדיה בגודל "12, התנעה בלחיצת כפתור. הדגמים עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית מצוידים בבקרת אקלים.

בכל גרסה של ראם Chassis Cab שנת 2020/2021 המעודכן זמינה בקרת שיוט אדפטיבית, פונקצית התרעה על התנגשות חזיתית, בלימת חירום אוטומטית, כולל בלימת נגרר, חיישני חניה, מצלמות 270° ומצלמת מטען מיוחדת המאפשרת להשגיח על המטען מאחור מבלי לצאת מהקבינה.

האם רכבים בגודל כזה צריכים חיישני חניה?
4 קולות