שברולט סוניק. כיפית, קטנה ויעילה
יונדאי סוניק היא מכונית נוסעים בקטגוריה B על פי הסיווג האירופי, המיוצרת מאז 2011 במרכבים של האצ'בק 5 דלתות וסדאן. סוניק היא לא יותר משברולט Aveo מודרנית המיועדת לשוק אמריקאי. באותו זמן, סוניק נראית כמו סמל של "העידן החדש של מכוניות מיני מאז שהנשיא, ברק אובמה, תמך באופן פעיל ביצור מכוניות חסכוניות יותר בדלק. גם להסכם הסחר החופשי בין ארצות הברית לדרום קוריאה, ממנה יובאו חלפים עבור סוניק היה תפקיד.
היום ידוע כי ייצור שברולט סוניק במפעל אוריון אסמבלי במישיגן יופסק כתוצאה מביקוש נמוך ומעבר לקוחות לקטגוריה של קרוסאוברים קטנים. במקום סוניק תיוצר מכונית החשמלית שברולט בולט EUV החל מ-2021.
דור ראשון
הדור השני של דגם Aveo - זהו הדור הראשון של שברולט סוניק - נכנס לשוק בשנת 2011, החטיבה הקוריאנית של GM עסקה בפיתוח הדגם, אך מהנדסי אופל יצרו את הפלטפורמה. ה-Aveo הייתה המכונית הראשונה שנבנתה על הפלטפורמה הגלובלית Gamma II subcompact. את העיצוב החיצוני של ה-Aveo ולמעשה גם של סוניק הוביל המעצב האוסטרלי Ondrej Koromaz מהולדן, שהציע את הקונספט של "אופנוע עם ארבעה מושבים" ולקח אופנוע קלאסי roadsters כבסיס לעיצוב.
תחת מותג סוניק, Aveo נמכרה בצפון ודרום אמריקה, יפן, המזרח התיכון, דרום אפריקה ואזור דרום אסיה. באירופה, עד 2014, שווקה סוניק בשם Aveo. הסוניק הראשונה, כ"אופנוע ארבעה גלגלים", היא מכונית זולה, טובה ואיכותית למדי, עם תוכן עשיר למדי, אפשרויות בטיחות וביצועים סבירים. היא לא התיימרה ליותר מאשר להעביר את הנהג וזוג נוסעים מנקודה א' לנקודה ב' בזול וגם לא באטיות. הדור הראשון של סוניק היה זמין כמכונית סדאן 4 דלתות או 5 דלתות האצ'בק.
המכונית סופקה עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר המפיק 135 כ"ס ומומנט של 169 ניוטון מטר או מנוע 4 צילינדר טורבו בנפח 1.4 ליטר המפיק 138 כ"ס ומומנט של 201 ניוטון מטר. מנוע בנפח 1.8 ליטר חובר לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים או אוטומט 6 הילוכים, בעוד מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר חובר לתיבת ידנית בעלת 6 הילוכים.
דור שני
שוחרר לשוק בשנת 2016, סוניק החליפה לחלוטין את Aveo. הדגם עדיין היה "אופנוע עם ארבעה גלגלים". סטיב מיאורוס, סמנכ"ל השיווק של שברולט מכוניות וקרוסאוברים, בעת הצגת דור השני של סוניק כינה אותה "מכונית קטנה, מהנה ויעילה עם טכנולוגיה מתקדמת - וכל זה במחיר סביר". מבחינה חיצונית, הסוניק החדשה הפכה ספורטיבית יותר והייתה דומה לדגמים דומים בקטגוריה כמו קרוז ובולט EV.
בין הטכנולוגיות המתקדמות שציין המנהל בכיר, ל-Sonic החדשה היו כניסה ללא מפתח, מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ' של מערכת מידע ובידור, זיהוי קולי, 4G LTE Wi-Fi, בלוטוס. היא צוידה במנוע בסיסי בנפח 1.8 ליטר בהספק של 138 כ"ס ומנוע טורבו היעיל יותר בנפח 1.4 ליטר. מבחינת בטיחות, שברולט סוניק 2014/2015 הותקנו מראות לשטחים מתים ומערכות נוספות למניעת התנגשות ועשר כריות אוויר כסטנדרט. אגב, סוניק הצנועה קיבלה מקסימום 5 כוכבים מהמינהל הלאומי לבטיחות בדרכים.
שברולט סוניק 2020/2021
למרות שפורסם כי ייצור סוניק הופסק, שברולט המשיכה בייצור מהלך השנה. כנראה חבל להיפרד מאחת המכוניות הפופולריות ביותר, כי לפי הסטטיסטיקה, סוניק היא אחת מאותן מכוניות שנרכשות על ידי נהגים חדשים.
מאז 2017 סוניק השתנתה רק במעט. שברולט סוניק 2020/2021 היא עדיין מכונית זולה בגודל של "כוס בירה חצי ליטר", כפי שהאמריקאים מתבדחים. אך היא עדיין גדולה יותר מאלופת מכוניות מיני, שברולט ספארק, אבל שייכת לפלח קטן של מכוניות מיני, הכולל, למשל, את יונדאי אקסנט והונדה פיט. יחד עם זאת, סוניק די מרווחת ביחס למיני, יש בה מקום לארבעה מבוגרים ואפילו תא המטען - דומה יותר לפורמט האצ'בק, פחות לסדאן. מבין המנועים נותר רק ה-1.4 ליטר טורבו, בהספק של 138 כ"ס בשילוב עם אוטומט 6 הילוכים. לפי ביקורות, מתלי הסוניק באיכות מעל הממוצע, לפחות עבור מכוניות זולות.
בטיחות היא גאווה מיוחדת של מפתחי Sonic. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים של הממשל הפדרלי (NHTSA) וה-IIHS העניקו לדגם ציונים גבוהים במבחני ריסוק. שברולט סוניק החדשה היא אחת מהמכוניות הבטוחות בקטגוריה שלה, ולא רק בה, מה שגם תורם תרומה חיובית לתפיסתה כמכונית הראשונה.