התוצאות לשנת 2023 אינן משמחות כפי שהיינו רוצים. המלחמה השפיעה במידה רבה על שוק הרכב הישראלי, אבל אין להפיל הכל עליה. המגמות השתרשו עוד לפני תחילת הלחימה האקטיבית: הישראלים בוחרים במכוניות קומפקטיות לא יקרות, ומעבירים את הפוקוס למכוניות היברידיות וחשמליות. המובילים הנוכחים בשוק הם מותגים קוריאנים וסינים.
מבצע בקיה: הנחות עד 15,000 שקלים
AUTOBOOM

שוק הרכב של ישראל. התוצאות והמובילים של שנת 2023

מבצע בקיה: הנחות עד 15,000 שקלים

התוצאות לשנת 2023 אינן משמחות כפי שהיינו רוצים. המלחמה השפיעה במידה רבה על שוק הרכב הישראלי, אבל אין להפיל הכל עליה. המגמות השתרשו עוד לפני תחילת הלחימה האקטיבית: הישראלים בוחרים במכוניות קומפקטיות לא יקרות, ומעבירים את הפוקוס למכוניות היברידיות וחשמליות. המובילים הנוכחים בשוק הם מותגים קוריאנים וסינים.

הנתונים הסטטיסטיים היבשים מדווחים: במהלך תקופת ינואר-דצמבר 2023, על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, הובאו לישראל 270,023 מכוניות חדשות. בהשוואה ל-268,145 יחידות בשנת 2022 ניתן לציין עלייה קלה – 0,7% בלבד. והנה, למרבה הצער, באה לידי ביטוי השפעתה של המלחמה. שכן במחצית הראשונה של השנה המסירות לארץ צמחו באופן פעיל, ועלו על נתוני התקופה המקבילה אשתקד בשיעור של עד 9,7%.

המוביל בשוק שלנו לא משתנה. במקום הראשון – יונדאי.

מובילי השוק שלנו לא משתנים משנה לשנה: במקום הראשון – יונדאי שמסרה 41,790 מכוניות חדשות, במקום השני – קיה שמסרה 32,873 יח', מה שנמוך ב-14% לעומת השנה הקודמת, במקום השלישי – טויוטה עם 31,865 מכוניות חדשות וצניחה של 13,6% בהשוואה לנתוני 2022. תאגיד BYD הסיני נמצא במקום הרביעי (15,145 מכוניות מיובאות), וסקודה (14,543 יחידות) סוגרת את חמישיית המובילים ומדגימה עלייה של 7,3%.

הרכבים הפופולריים ביותר של 2023

מקום ראשון – BYD אטו 3

הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי BYD אטו 3 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. וזה בהחלט הגיוני: הוא אטרקטיבי למראה, מצויד בסוללת Blade "מהפכנית", המספקת טווח נסיעה של 420 ק"מ, ובמנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי בהספק 207 כ"ס. הוא מוצע בשתי רמות גימור, אך כבר בבסיסית יש מצלמת 360°, בקרת שיוט אדפטיבית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, גג פנורמי ורשימה נרחבת של עוזרים אלקטרוניים. אין פלא שאטו 3 צבר 5 כוכבים בדירוג הבטיחות של Euro NCAP.

מקום שני – קיה נירו

לישראל נחת הדור השני של הקרוסאובר בגרסאות פלאג-אין היברידיות וחשמליות. בין היתרונות – נפח תא המטען הוגדל, הדינמיקה השתפרה, רשימת האבזור התרחבה. כאן סיפרנו עליו בפירוט. בנוסף לכך, נהנית מביקוש הגרסה המיוחדת קיה נירו פלוס, שהותאמה לשימוש כמונית: היא גדולה יותר ומצוידת בכל הדרוש לשירותי תחבורה (ניווט, מונה, טכוגרף דיגיטלי ומערכת זיהוי קולי). יש לו גרסה רגילה, פלאג-אין היברידית וחשמלית.

מקום שלישי – יונדאי אלנטרה

הדור השביעי למכונית הסדאן הקומפקטית קיבלה גרסה היברידית ועלתה למקום השלישי מהמקום ה-9 בו הציבו אותה הקונים הישראלים ב-2022. למכונית העניקו תדמית אופנתית בסגנון "קופה 4 דלתות", תא נוסעים מרווח יותר ואופציות מתקדמות מודרניות רבות.

מקום רביעי – ג'ילי גיאומטרי C

הקרוס-האצ'בק החשמלי המאובזר היטב (פנסי מטריקס, מצלמות 360) מיוצר בשתי גרסאות עם מנוע חשמלי יחיד, אך עם שתי סוללות בקיבולת שונה, המספקות 350 או 460 ק"מ של טווח נסיעה. בין יתרונות – מרכב אווירודינמי, דינמיקה ומרוווח ראוי עבור דגם קומפקטי.

מקום חמישי – טויוטה יאריס קרוס

הדור הראשון של הקרוסאובר הקומפקטי יצא בשנת 2020. הרכב קיבל מרכב מקורי משלו, ללא חלקים משותפים עם הסופרמיני יאריס. מוצע עם מערכת הנעה היברידית ובגרסת בנזין פשוטה. בסיס הגלגלים הארוך למדי עבור הג'יפון (2,560 מ"מ) מאפשר לא רק ליישב 5 אנשים, אלא גם מספק מקום לקצת מטען.

קיה פיקנטו 2020. מיני 5 דלתות, דור 3, שדרוג 1.

קיה פיקנטו ירדה למקום השישי, בעוד שבשנת 2022 היא הייתה במקום הראשון! בישראל, המכונית העירונית נמכרת בגרסת הדור השלישי לאחר עדכון של 2020. בסך הכל מדובר במכונית פשוטה ופרקטית בלי שום דבר מיותר: מנוע בנזין רגיל בנפח 1.2 ליטר, תיבה רובוטית 5 הילוכים, הזרקת דלק ישירה ו-84 כ"ס. מולטימדיה, חבילות עיצוב תא נוסעים, וכן מערכות בטיחות.

צ'רי טיגו 8 פרו שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

לעשרת המובילים לשנת 2023 נכנסו: הקרוסאובר הגדול בעל 7 מושבים צ'רי טיגו 8 פרו, הקרוסאובר הקומפקטי יונדאי טוסון, המשפחתית טויוטה קורולה במרכבי סטיישן וסדאן, ומאזדה הקומפקטית במרכבי האצ'בק וסדאן.

מובילי שוק הרכב החשמלי בישראל

במקום השלישי – טסלה (6,767 רכבים חשמליים).

שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיך לצמוח, למרות הכל: 48,219 רכבים חשמליים חדשים יובאו בשנת 2023, ואילו בשנת 2022 – רק 27,671. הגידול לעומת השנה שעברה עומד על כ-75%! כיום, נתח הרכבים החשמליים בסך המכוניות החדשות בישראל מתקרב ל-17,9%. נתון זה יכל להיות הרבה יותר גבוה אילולא המחירים הגבוהים וההיצע הדל למדי…

במקום החמישי – MG הסינית (2,760 רכבים חשמליים).

BYD מובילה בביטחון הודות למסירות ​​של 15,145 רכבים חשמליים, מתוכם 14,244 הם אטו 3. במקום השני נמצאת ג'ילי (7,129 רכבים חשמליים), המייבאת את הדגם היחיד גיאומטרי C. במקום השלישי – טסלה (6,767 רכבים חשמליים), במקום הרביעי – יונדאי (4,424 רכבים חשמליים) ובמקום החמישי – MG הסינית (2,760 רכבים חשמליים).

סיכום

המגמה הכללית היא שדגמים קומפקטיים חסכוניים אינם עוזבים את דירוגי הפופולריות שלנו, והמתקפה הסינית על השוק הישראלי בהחלט מתבטאת בתוצאות. רכבים היברידיים וחשמליים עולים למקומות הראשונים. לראשונה, מכונית חשמלית סינית הפכה למובילה בישראל, שהצליחה לעקוף מכוניות מסורתיות עם מנועי בעירה פנימית! ומתוך 10 המותגים המובילים, שלושה הם סיניים: BYD, גיאומטרי וצ'רי. אותם מאחדת אסטרטגיה דומה – הם מציעים דגמים מודרניים ומאובזרים היטב במחיר סביר.

ואתם קניתם משהו ב-2023?
35 קולות