עשרת הרכבים ההיברידיים הזולים ביותר בישראל לשנת 2023
זה לא סוד שישראל אוהבת מכוניות HEV היברידיות. על אף שהן יקרות יותר מהגרסאות עם מנועי בנזין בלבד, הן צורכות דלק בצורה חסכונית ובכך מפחיתות את העלות החודשיות של אחזקת המכונית. הכנו עבורכם את עשרת הרכבים ההיברידיים הזולים ביותר בישראל לשנת 2023, הנמכרים היום בארץ במחיר עד 200,000 ש"ח.
אבל ראשית, נזכיר מהי המשמעות של מונחים אלה או אחרים. על הסוגים השונים של מערכות היברידיות תוכלו לקרוא בסקירה שלנו.
היברידי מתון (Mild hybrids או MHEV). בבסיס ההיבריד המתון מונח מנוע חשמלי המחובר למנוע בנזין. ההתקן נקרא בדרך כלל מתנע-גנרטור (ומותקן במקום הגנרטור הרגיל). הוא מייצר חשמל בזמן בלימה וצורך אותו בזמן האצה. בעזרת מערכת כזו ניתן ליישם מערכת סטארט-סטופ מתקדמת יותר, כאשר מנוע הבנזין נכבה עוד לפני שהמכונית עצרה לחלוטין. חיסכון בדלק: 5% – 10%.
היברידי מלא (Full hybrids או FHEV). המנוע החשמלי אינו מחובר באופן קבוע למנוע הבעירה הפנימית: ביניהם מותקן מצמד המאפשר לנוע עם מנוע כבוי ולצבור אנרגיה חשמלית ביעילות רבה יותר במהלך הבלימה. בהשוואה להיברידים מתונים, המנוע החשמלי מספק דחיפה ניכרת לדינמיקה, בתנאי שבוצעו מספיק בלימות לטעינת הסוללה. ככלל, רכב כזה מסוגל לעבור לפחות מרחק קצר רק על חשמל. חיסכון בדלק: 15% – 25%.
היברידי טורי-מקביל (גם HEV, אבל העיקרון הוא אחר). החלוצה בתחום הייתה טויוטה עם הפריוס שלה – ההיברידית הסדרתית הראשונה בעולם. היא הצליחה לשלב הכל בבת אחת: לצבור אנרגיה חשמלית ביעילות בעת בלימה רגנרטיבית, לנסוע רק על בנזין או רק על חשמל, להשתמש בשני מקורות אנרגיה בבת אחת ואפילו להטעין את הסוללה ממנוע הבעירה הפנימית כשהמכונית עומדת במקום. יתר על כן, מכונית היברידית כזו אינה זקוקה לתיבת הילוכים: גיר פלנטרי יחד עם מנועים חשמליים פועל כגיר רציף. מערכת כזו מותקנת רק ברכבים החשמליים של טויוטה ולקסוס. חיסכון בדלק: עד 40%.
הרכבים ההיברידיים הזולים ביותר בישראל בשנת 2023
אנו חוקרים אך ורק את שוק הרכבים החדשים ורק אלו הזמינים כעת למכירה. בסקירה שלנו לא נדבר על רכבי יד שנייה. הרשימה מכילה רק את גרסאות הכניסה ההיברידיות, שכן היברידיות פלאג-אין הן הרבה יותר יקרות, לכן נתעלם מהן. כל המחירים כוללים אגרת רישוי, נכון לדצמבר 2023.
יונדאי
יונדאי באיון
הקרוסאובר הקומפקטי יונדאי באיון מבוסס על פלטפורמת ההאצ'בק i20, והינו למעשה גרסה מוגבהת שלו. אורך בסיס הגלגלים זהה למקור (2,580 מ"מ), אך המידות גדולות יותר. הקרוס-האצ'בק מוצע בישראל עם שתי יחידות כוח על בסיס מנועי בנזין (100 ו-120 כ"ס), שתיהן פועלות על-פי עקרון MHEV (היבריד מתון) – כלומר, מצוידות במערכת 48 וולט חשמלית. מערכת החשמל מטעינה את עצמה באמצעות אנרגיה הנצברת תוך כדי נסיעה (בלימה רגנרטיבית). לבאיון אין מצב נהיגה חשמלי לחלוטין (קיבולת הסוללה קטנה מדי), אבל הוא בהחלט חוסך בנזין. צריכת הדלק במצב משולב לפי הדרכון היא 5,4-5,5 ליטר ל-100 ק"מ. תיבה – 7 הילוכים רובוטית, הנעה – קדמית.
מחיר: מ-129,519 עד 140,823 ש"ח (תלוי בגרסה)
יונדאי איוניק
ליונדאי איוניק הפופולרי יש גם גרסאות היברידיות וגם גרסאות חשמליות. זהו רכב מבוקש בארץ, הרי שימוש ברכב כזה זול יותר בהשוואה לדגמים בעלי מנועי בנזין בלבד. ובאופן כללי, יש לו הרבה יתרונות וכמעט אין חסרונות. איוניק ההיברידי מפיק 141 כ"ס הודות למנוע בנפח 1.6 ליטר, ששולח את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים רובוטית. צריכת הדלק הממוצעת היא 4,6 ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה משולבת.
מחיר: 145,701 – 145,791 ש"ח (תלוי ברמת הגימור)
יונדאי קונה
יונדאי קונה הוא בין הרכבים החדשים הזולים יותר שמוצעים כיום בשוק הישראלי. קונה החדש התקרב לפלח המשפחתי: גדול יותר, מרווח יותר ומאובזר היטב. בנוסף למנועי בנזין הג'יפון מגיע עם מערכת הנעה היברידית וכן בגרסה חשמלית קונה EV. קונה HEV שנת 2024 ההיברידי מצויד במנוע 1.6 ל' ובמנוע חשמלי בשילוב עם תיבת 6 הילוכים רובוטית, ההספק הכולל הוא 139 כ"ס. ההנעה היא קדמית. צריכת הדלק לפי הדרכון – 4,6 ל' ל-100 ק"מ. גרסה כזאת לא כוללת מצב נהיגה חשמלי לגמרי.
מחיר: 164,166 –192,474 ש"ח (תלוי ברמת הגימור) – טיפה יקר…
לרשימה יכלה להיכנס גם יונדאי סונטה, אך גרסתה ההיברידית כעת מתחילה מ-204,307 ש"ח, בעוד מדובר בדגם שלפני עדכון, כאשר סונטה שנת 2024 כבר יצאה לשוק, רק טרם נחתה בישראל (וכשתגיע, תהיה עוד יותר יקרה).
קיה
קיה סיד
קיה סיד, שפותחה במיוחד עבור אירופה ונהנית מפופולריות קבועה, מוצעת בישראל בגרסת הדור השלישי לאחר עדכון של 2021. למכונית במרכבי האצ'בק וסטיישן העניקו מרכב ותא נוסעים מעודכנים, רשימת עוזרים אלקטרוניים מורחבת, הוסיפו אופציות נוחיות והמכלולים עברו מודרניזציה. אצלנו משווקת הגרסה ההיברידית-מתונה היחידה עם מנוע טורבו 1.5 ל' ומתנע-גנרטור 48 וולט בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית. ההספק הכולל של המערכת הוא 160 כ"ס. ההנעה היא קדמית.
מחיר: החל מ-152,900 ש"ח
כאן היה אמור להיות גם קיה נירו ההיברידי, אך הוא לא נכלל ברשימה מפני שאינו משווק בארץ. יש חשמלי, יש היברידי פלאג-אין, אבל אין גרסה היברידית רגילה. עם זאת, ישנה קיה אופטימה היברידית, אבל מחיר הגרסה הפשוטה ביותר מתחיל ב-193,317 ש"ח...
הונדה
הונדה ג'אז
בשנת 2023 הונדה ג'אז ההיברידית הפופולרית, אחת המכוניות הטובות ביותר לעיר, עברה עדכון והפכה למודרנית וחזקה יותר: הספק מנוע הבנזין בהרכב המערכת ההיברידית החדשה עלה ל-107 כ"ס (לפני המודרניזציה היו 98 כ"ס) והמנוע החשמלי הוחלף. כתוצאה מכך, הונדה ג'אז e: HEV ההיברידית החדשה מפיקה 122 כ"ס במקום 109 כ"ס. צריכת הדלק עומדת על כ-4,5 ליטר ל-100 ק"מ. גרסה כזו כבר נמכרת בישראל, אבל אל תמהרו לשמוח: אחרי השדרוג, הונדה ג'אז התייקרה מאוד.
מחיר: הגרסה ההיברידית הבסיסית עולה החל מ-149,823 ש"ח (לפני העדכון המחיר התחיל ב-125,900 ש"ח)...
הונדה ג'אז קרוסטאר
יחד עם המיני המעודכנת, הביאו לנו את גרסת הקרוס שלה – הונדה ג'אז קרוסטאר. הקרוס-האצ'בק מציע מרווח גחון מוגדל (152 מ"מ לעומת 136 מ"מ בגרסה הרגילה), ריפוד עמיד למים ומוטות אורך מובנות בגג. הג'יפון ממוצב כרכב בעל כושר עבירות מוגבר ופונה לאנשים המנהלים אורח חיים פעיל. עם זאת, יחידת הכוח ההיברידית והפונקציונליות של תא הנוסעים אינן שונות מהונדה ג'אז הסטנדרטית.
המחיר מתחיל ב-166,166 ש"ח
המחירים על שאר ההיברידים של הונדה אף גבוהים יותר: לדוגמה, המחיר של הונדה סיוויק ההיברידית מתחיל ב-213,474 ש"ח…
טויוטה
ועכשיו הגענו ל"מלכה" של כל ההיברידים. טויוטה היא קובעת טרנדים ידועה בתחום מערכות ההנעה ההיברידיות. הכל התחיל עם הפריוס, המכונית ההיברידית הפופולרית ביותר על פני כדור הארץ. בואו נתחיל ממנה. אבל נגיד מיד שהמחירים לא משמחים…
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס נכנסת לרשימת 10 הרכבים ששינו את העולם, לפי מגזין Forbes, ונחשבת למכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם. בשנת 2023 הושק הדור החדש, אך כרגע בישראל נמכרת רק גרסת הדור הקודם לאחר עדכון של 2018. בנוסף לליפטבק ההיברידית קיים פריוס+ במרכב סטיישן ודגם בעל סוללה מוגדלת פריוס פלאג-אין. מערכת ההנעה ההיברידית מבוססת על מנוע בנזין 1.8 ל' בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 72 כ"ס הניזון מבלוק הסוללות מתחת למושבים האחוריים. ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 122 כ"ס. צריכת הדלק הממוצעת – 4,6 ליטר ל-100 ק"מ. הנעה – קדמית.
מחיר: 147,021 – 152,021 ש"ח (תלוי ברמת הגימור)
טויוטה יאריס
הסופרמיני הסיפמטית טויוטה יאריס היא בין המכוניות הטובות ביותר לעיר ואחת הזולות ביותר בין המשווקות כעת בישראל. אצלנו נמכרת גרסת הדור הרביעי, אולם בסוף מאי 2023 המכונית עברה עדכון. ניתן לבחור במרכב 3 או 5 דלתות. יחידת הכוח היא זהה לכל הגרסאות ההיברידיות – מבוססת על מנוע 1.5 ל' בשילוב עם מנוע חשמלי הניזון מסוללת ליתיום-יון, גיר רציף והנעה קדמית. ההספק הכולל הוא 116 כ"ס. צריכת הדלק הממוצעת – 3,7 ל' ל-100 ק"מ.
מחיר: גרסת 3 דלתות – החל מ-116,429 ₪, 5 דלתות – החל מ-119,420 ₪ (יש "אבל" אחד קטן – בדצמבר לא מצאנו אף יאריס היברידית חדשה במכירה)
טויוטה יאריס קרוס
היאריס קרוס היא לא גרסת שטח של הסופרמיני יאריס, אלא דגם נפרד המבוסס על פלטפורמת GA-B בעל מרכב משלו, שיצא בשנת 2020. בנובמבר 2023 יאריס קרוס עבר עדכון: נשארו רק גרסאות היברידיות, הופיעו מסכים מודרניים גדולים ועוזרים אלקטרוניים חדשים. אך בארץ בינתיים נמכרת הגרסה שלפני עדכון, שנכנסת לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בשוק הישראלי. המערכת ההיברידית מבוססת על אותו מנוע 1.5 ל' המותקן ביאריס הרגילה. ההנעה היא קדמית בלבד. צריכת הדלק הממוצעת – 3,3 ל' ל-100 ק"מ.
המחיר של הגרסה ההיברידית מתחיל ב-147,913 ש"ח
שאר ההיברידים של טויוטה יקרים יותר: הקורולה החדשה – החל מ-160,256 ₪, C-HR החדש – החל מ-169,990 ₪, RAV4 ההיברידי – סביר שלא תמצאו זול מ-190,000.
ניסאן
ניסאן ג'וק
ניסאן ג'וק הוא מיני-קרוסאובר באורך 4,2 מ' בעל עיצוב ייחודי, שנמכר בישראל בגרסת הדור השני שנת 2019. קיימות גרסאות בנזין והיברידיות המבוססות על מנוע 1.6 ל' אטמוספרי ומנוע חשמלי המפיקים יחד 143 כ"ס. קיבולת הסוללה היא 1,2 קוט"ש. תיבה – אוטומטית, הנעה – קדמית. צריכת הדלק הממוצעת היא 5,1 ליטר ל-100 ק"מ. במצב חשמלי גרידא, ההיבריד מסוגל להאיץ ל-55 קמ"ש ולנסוע כך כ-80% מהזמן: הסוללה נטענת לא רק ממנוע הבעירה הפנימית, אלא גם מבלימה רגנרטיבית תכופה בתנאים עירוניים.
מחיר הגרסה ההיברידית מתחיל ב-157,256 ש"ח
רנו
רנו קליאו
כמובן שרנו קליאו צריכה להיות כאן – מכונית קומפקטית פופולרית, בין הטובות לתנאים האורבניים. בישראל משווק הדור החמישי משנת דגם 2019, אם כי באפריל 2023 יצאה הגרסה המעודכנת, אך שטרם נחתה לישראל. לסופרמיני יש גרסה היברידית המבוססת על מנוע 1.6 ל' וסוללת ליתיום-יון קטנה, בעלת הספק של 140 כ"ס וצריכת ממוצעת של 3.6 ליטר ל-100 ק"מ. אבל לא הצלחנו למצוא כזו למכירה, לכן אין טעם אפילו לציין את המחיר.
שאר הדגמים ההיברידיים של רנו יקרים משמעותית: הקרוס-קופה ארקנה עולה החל מ-171,256 ש"ח, הג'יפון קפצ'ור – החל מ-162,256 ש"ח (אבל יש לו גרסאות היברידיות מתונות שגם חוסכות בדלק, המחיר שלהן מתחיל ב-138,815 ש"ח).
אוטובום ממשיך לחקור את שוק הרכבים החדשים בישראל. לכן, אם אתם צריכים דירוג של המכוניות הזולות ביותר של 2023 (באופן כללי, לא רק היברידיות) – עשינו כזה! יתר על כן, ביררנו מהם הרכבים המעניינים והמתקדמים ביותר בטווח המחירים שבין 150 עד 200 אלף שקל