אופל גרנדלנד X – קרוסאובר קומפקטי מבית יצרנית רכב הגרמנית Opel, נחשף רשמית בתצוגת הרכב בפרנקפורט בספטמבר 2017. נכון לשנת 2021 בישראל מוצע הדור הראשון לקרוסאובר בשלוש גרסאות: עם מנוע בנזין, דיזל או חטיבת כוח היברידית.
אופל גרנדלנד ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

גרנד קומפקטי

אופל גרנדלנד ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
עדכון:

בשנת 2021 גרנדלנד X עבר מתיחת פנים משמעותי ונפרד מהאות "X" בשמו

בסרטון: אופל גרנדלנד 2021 שנת. ג'יפ.

אופל גרנדלנד X – קרוסאובר קומפקטי מבית יצרנית רכב הגרמנית Opel, נחשף רשמית בתצוגת הרכב בפרנקפורט בספטמבר 2017. נכון לשנת 2021 בישראל מוצע הדור הראשון לקרוסאובר בשלוש גרסאות: עם מנוע בנזין, דיזל או חטיבת כוח היברידית.

גרנדלנד X – הקרוסאובר השלישי בקו דגמי אופל לאחר מוקה X וקרוסלנד X בעל האות X בשם. הקרוסאובר הקומפקטי מורכב על פלטפורמה PSA EMP2 והינו קרוב משפחה לקרוסאובר הנעה קדמית פיג'ו 3008 דור 2. גרנדלנד X – הדגם השני של אופל אשר פותח בשיתוף עם הצרפתים. מתחרה עם פולקסווגן טיגואן.

דור ראשון

נמצא בייצור משנת 2017 ועד עתה (נתונים לשנת 2021). על אף הקידומת "גרנד" בשם הרכב דווקא לא כל כך גדול: מרכב באורך של 4477 מ"מ, בסיס הגלגלים – 2675 מ"מ, רוחב – 1844 מ"מ, וגובה – 1636 מ"מ. אך נפח תא המטען – 514 ליטר מכובדים, ואם לקפל את שורת מושבים השנייה הוא גודל עד 1652 ליטר. ושוב, על אף שמו של הקרוסאובר, לו הנעה קדמית, למעט בגרסה ההיברידית.

בגרסאות בנזין (1,2 ליטר טורבו, הזרקה ישירה) ודיזל (1,5 ליטר טורבו) הנעה כפולה אינה זמינה מלכתחילה בשל פלטפורמה עצמה. במצבי דרך קשים לעזרת הנהג מגיעה מערכת Grip Control (שוב, ד"ש מפיג'ו). היא משדרגת את האלקטרוניקה למצבי דרך שונים ויש לה חמישה אופציות: רגיל, שלג, בוץ, חול ו- ESP Off.

חלל הפנים של גרנדלנד מעוצב באותו סגנון כמו שאר דגמי אופל: כאן מצויים מערכת המולטימדיה ובלוק בקרת האקלים המוכרים. די מעניינת העובדה שלוח המחוונים – "אולד-סקול", בעל מכשירים אנלוגיים. בתא הנוסעים ישנם מטענים אלחוטיים עבור טלפונים, כל המושבים וההגה מתחממים. למפרט האבזור נכנסים מצלמה היקפית ופנסי חזית אדפטיביים עם תאורת LED. הפנסים האחוריים מצוידים בלדים גם הם, נכלל מגוון נרחב של מערכות עזר אשר הופכות כיום לדבר נפוץ אפילו במכוניות לא יקרות: בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זיהוי הולכי רגל, סיוע בחנייה עם מצלמות 360°, פתיחת תא מטען על ידי תנועת רגל מתחת לפגוש.

גרסה היברידית

גרנדלנד X הפך להיבריד משתלב סדרתי השני של אופל לאחר הדגם Ampera שהחזיקה מעט מאוד על פס הייצור (העתק של שברולט וולט). מתחת למכסה המנוע של הקרוסאובר נמצא PureTech טורבו בעל 4 צילינדרים בנפח 1,6 ליטר בהספק מוגבר של 200 כ"ס. תיבת 8 הילוכים האוטומטית זכתה לחבילת מצמדים רטובים במקום ממיר מומנט, ומאחוריה הותקן המנוע החשמלי. מנוע זהה ממקום גם בסרן האחורי שלשמו היה צורך להחליף את מערך מתלים עצמאי למחצה הסטנדרטי לרב-חיבורי. כך יצא גרנדלנד X היחיד בעל הנעה כפולה. ההספק המרבי של חטיבת כוח זו – 300 כ"ס, מה שהופך את הרכב לעוצמתי ביותר בקו הדגמים הנוכחי של אופל.

סוללת ליתיום-יון ממוקמת מתחת לספה האחורית ואינה משפיעה על נפח תא המטען. קיבולת של 13,2 קוט"ש אמורה להספיק ל- 50 ק"מ של טווח נסיעה חשמלי (על פי מדידות WLTP). לבחירה מוצעים מטענים מובנים בהספק 3,3 או 6,6 קילוואט, ובאמצעות מכשיר Wallbox המקורי (7,4 קוט"ש) את הסוללה ניתן להטעין תוך שעה ו- 50 דקות בלבד. מעבר לחשמלי לחלוטין ישנם שלושה מצבי נהיגה נוספים: היבריד, ספורט (מכוונן לביצועים מקסימאליים) ו- AWD "שטחי". ומערכת הרגנרציה מאפשרת לשלוט בתאוצה ובבלימה באמצעות דוושה אחת, כפי שנהוג ברכבים חשמליים מודרניים.

מה דעתכם על הפרספקטיבות של קרוסאוברים היברידיים?
1 קול