הונדה HR-V – קרוסאובר קטן מיפן, נמצא בייצור משנת 1998 בהנעה קדמית או כפולה במרכב 3 או 5 דלתות. באירופה באפריל 2021 הוצג הדור השלישי של הרכב. נברר מה חדש בו.
הונדה HR-V ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר הונדה HR-V. דור 3 (2021)

הונדה HR-V ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

הונדה HR-V – קרוסאובר קטן מיפן, נמצא בייצור משנת 1998 בהנעה קדמית או כפולה במרכב 3 או 5 דלתות. באירופה באפריל 2021 הוצג הדור השלישי של הרכב. נברר מה חדש בו.

מבחוץ

מספר תכונות נדדו אל דור החדש מהקודם. למשל, ידיות דלת מוסוות. בסיס הגלגלים נותר זהה (2610 מ"מ) ומימדי המרכב עבור שינוי מזערי: כעת 4330 מ"מ לאורך, 1790 מ"מ לרוחב, 1590 מ"מ לגובה. הפרמטר האחרון הוקטן ב- 20 מ"מ, בעוד שמרווח הגחון להפך, גדל ב- 10 מ"מ ומגיע ל- 195 מ"מ. ובאופן כללי הקרוסאובר רכש תדמית שונה לחלוטין בשל הפרופורציות השונות.

HR-V החדש נראה יותר שרירני, חסון, הוא בעל מכסה מנוע ארוך וגג שטוח. ה"רגליות" של מראות הצד הועברו מפינות מסגרות החלון אל הדלתות. החרטום מהודר בגריל בעל עיצוב נועז, דפנות הצד נהיו אנכיות יותר על מנת לא לפגוע במרווח הפנים. כל יחידות התאורה כעת מצוידות בלדים.

מבפנים

המרווח בתא הנוסעים הועמד בראש סדר העדיפויות. כך השתנתה פריסת החומרה בגרסה ההיברידית: הסוללה נדדה מביתה תחת הספה האחורית אל מתחת לרצפת המטען, ומיכל הדלק הוזז למרכז. בכדי להגדיל את המרחק בין שורות המושבים הופחת עובי משענות הגב ב- 35 מ"מ. הוגדל המרווח גם בגובה הכתפיים. כמקודם, את המושבים אשר נושאים את השם הגאוותן Magic Seats ניתן לקפל כלפי מטה וגם לקפל לקדימה לשימוש יעיל יותר של חלל הפנים. הונמך סף תא המטען.

בנוסף, לרשותם של הנוסעים האחוריים בהונדה HR-V שנת 2021 – פתחי אוורור נוספים בטונל המרכזי. עלתה רמת איכות חומרי הגימור, על הפאנל הקדמי ישנם אלמנטים רכים רבים יותר. לוח המחוונים – שעונים אנלוגיים עם צג 7 אינץ', ומערכת המדיה יכולה להשוויץ במסך מגע 9 אינץ', היא זכתה לתפריט חדש ולאפשרות להתעדכן באמצעות חיבור אלחוטי. קומפלקס מערכות עזר אלקטרוניות לנהג Honda Sensing צויד במצלמה קדמית וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב ומערכות בטיחות אחרות.

חטיבות כוח ושאסי

הגרסה האירופאית של קרוסאובר HR-V שנת 2021/2022 – זהו אך ורק היבריד E:HEV, מבנהו זהה לדגמים האחרים של המותג שמצוידים בחטיבות כוח משולבות. היא כוללת מנוע אטמוספרי 4 צילינדרים 1,5 ליטר (106 כ"ס, 127Nm) בעל יחס דחיסה גבוה של 13,5:1 ומתפקד על פי מחזור אטקינסון החסכוני. לצידו פועלים שני מנועים חשמליים: הראשון מחובר למנוע הבנזין ומשמש כגנרטור, השני מעביר את המומנט אל הגלגלים. הספקו – 131 כ"ס ו- 253Nm. רוב הזמן היבריד כזה פועל על חשמל ורק במהירויות גבוהות המצמד מחבר את מנוע הבנזין ישירות לגלגלים. מערך זה אינו זקוק לתיבת הילוכים.

הדור השלישי לקרוסאובר HR-V יוצע עם הנעה קדמית או כפולה. בעוד שבמקרה השני תותקן תמסורת מסורתית עם מוט קרדן ומצמד שילוב סרן אחורי. גרסאות הנעה קדמית מצוידות בקורת פיתול בסרן האחורי, וגרסאות הנעה כפולה – בסכמת דה-דיון עם מוט מייצב. לראשונה על HR-V הותקנה מערכת בקרת ירידה במדרון הפועלת במהירות מעל 3 קמ"ש.

האם לדעתכם זה נכון שיצרניות רכב מעבירות את הדגמים שלהם לחטיבות כוח היברידיות או חשמליות לחלוטין?
19 קולות