ניסאן מוראנו – קרוסאובר במימדים בינוניים מבית החברה היפנית Nissan, נמצא בייצור משנת 2002. קרוי על שמו של אי איטלקי. הרכב אשר פותח על ידי חטיבת Nissan America בלה-ג'ויה (קליפורניה) ובוסס על פלטפורמת Nissan FF-L, הפך לקרוסאובר הראשון של ניסאן עבור ארה"ב וקנדה. למעשה, מדובר ברכב שעבר "אמריקניזציה" יסודית – פשוט במבנהו
ניסאן מוראנו ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

קרוסאובר ניסאן מוראנו. צאצא של קליפורניה השמשית

ניסאן מוראנו ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 1

ניסאן מוראנו – קרוסאובר במימדים בינוניים מבית החברה היפנית Nissan, נמצא בייצור משנת 2002. קרוי על שמו של אי איטלקי. הרכב אשר פותח על ידי חטיבת Nissan America בלה-ג'ויה (קליפורניה) ובוסס על פלטפורמת Nissan FF-L, הפך לקרוסאובר הראשון של ניסאן עבור ארה"ב וקנדה. למעשה, מדובר ברכב שעבר "אמריקניזציה" יסודית – פשוט במבנהו, ניחן במאפייני נהיגה בינוניים, אך מאובזר בשפע ובעל "אריזה" בולטת בתור מרכב מסוגנן. לאחר שיקול דעת עמוק, ניסאן החליטה לקחת את הדגם גם לשוק האירופאי. הגרסה של מוראנו עבור "העולם הישן" הושקה בשנת 2004. מוראנו לא משווק בישראל.

אם תראו את מוראנו לפחות פעם אחת, אל תתפלאו הסגנון הייחודי שלו – עיצוב הקרוסאובר פותח בקליפורניה, ייעדו לו מנועים גדולים, תא הנוסעים שלו – עצום, אופיו – מפנק ומשוחרר. לעתים קרובות אפשר לשמוע מבעלים ש"המנוע של מוראנו מצוין, לא דורש כלום חוץ מהחלפת שמן", בידי נהגים זהירים המנוע בהחלט מסוגל לעבור 350-400 אלף ק"מ ללא שיפוץ יסודי. את מוראנו אוהבים בזכות תגובתו המהירה לפקודות הנהג ועל דינמיות ללא הרגשה של מכונית הספורט, עם זאת, הוא רכב משפחתי ונוח מאוד. כמעט כל בעליו מבליטים את אלגוריתם פעולת הגיר הרציף יעיל ביותר. צמד המנוע ותיבת ההילוכים זוכים לשבחים כמעט בכל ביקורת. וכולם, ללא יוצא מן הכלל, מתפעלים מחלל הפנים: "בפנים – הכל נפלא", "מאוד משמחים המרווח הפנימי והמושבים", "תא הנוסעים עצום, נוח ומודרני". כל הבעלים מעריכים את ניסאן מוראנו על האפשרות לכנס בתוכו משפחה גדולה ולצאת לכמה מאות קילומטרים מבלי חשש למות מעייפות או צפיפות.

דור ראשון

ניסאן מוראנו פותח מלכתחילה עבור השוק האמריקאי, וכמובן, נחשף הוא לראשונה גם שם, בתצוגת הרכב בניו-יורק בשנת 2002. הבסיס של הרכב – פלטפורמת Nissan FF-L, שעל גביה הורכב סדאן אלטימה דור 3. מימדיו של הקרוסאוברים הם הבאים: אורך – 4,770 מ"מ, רוחב – 1,880 מ"מ, גובה – 1,705 מ"מ. למוראנו הראשון העניקו מנוע 3,5 ליטר VQ35DE בהספק 245 כ"ס, גיר רציף Xtronic CVT והנעה כפולה (עם שילוב סרן אחורי אוטומטי). המתלים – עצמאיים, מקדימה – מק'פרסון, מאחורה – מערך רב-חיבורי.

ורק שנה לאחר מכן מוראנו הגיע למדינת מולדתו – יפן, בה צויד במנוע 2,5 ליטר QR25DE. השיווק הרשמי של הגרסה האירופאית החל בסתיו 2004 עם אותו מנוע 3,5 ליטר שמוצע בארה"ב. אולם לפני שהרכב נחת באירופה הוא קיבל כמה שכלולים. בשנת 2005 הקרוסאובר האמריקאי עבר מתיחת פנים קלה. השתנו הפנסים, מערכת ה-GPS, חלו שינויים קטנים בהופעה ומפרט רמות הגימור. עד שנת 2007 מוראנו היה הקרוסאובר היחיד של ניסאן ביבשת זו (בהמשך הופיע ניסאן Rogue הקומפקטי יותר).

דור שני

נחשף בנובמבר 2007 בתצוגת הרכב בלוס-אנג'לס, הושק בינואר 2008. העיצוב של ניסאן מוראנו דור 2 בוצע באותו הסגנון המקורי אשר יושם בגרסה הקודמת של ניסאן Rogue. העיצוב הפנימי יצא חדש לגמרי, בו נעשה שימוש בחומרים באיכות גבוהה יותר. מוראנו השני בוסס על פלטפורמת Nissan D (על גביה הורכב גם סדאן Teana דור 2). הקרוסאובר צמח במימדים: אורכו – 4,869 מ"מ, רוחב – 1,885 מ"מ, גובה – 1,720 מ"מ. מנוע 3,5 ליטר נהיה עוצמתי יותר ב- 20 כ"ס (ההספק צמח ל-265 כ"ס). הגיר הרציף נדד מהדור הקודם, אך בנוסף הוצעה גם תיבת 6 היל' אוטומטית. בספטמבר 2008 מוראנו השני יצא לשוק היפני, שם היצע המנועים נותר זהה: 3,5 ו-2,5 ליטר (בלעדי עבור יפן).

כל הבעלים מעריכים את ניסאן מוראנו על האפשרות לכנס בתוכו משפחה גדולה ולצאת לכמה מאות קילומטרים מבלי חשש למות מעייפות או צפיפות

בשנת 2010 הקרוסאובר עבר מתיחת פנים. העדכון נגע בחלק האחורי ובחזית המרכב, הופיעו פנסים וג'נטים חדשים, הוסיפו צבע ריפוד מושבים חדש. להיצע הדגם האירופאי הצטרף מנוע 2,5 ליטר דיזל YD25DDTi בהספק 190 כ"ס. בינואר 2011 הושק ייצור הרכב במפעל בסנט-פטרסבורג (רוסיה). בשנת 2010 בתצוגת הרכב בלוס-אנג'לס הוצג מוראנו CrossCabriolet. דגם זה נבדל מהמקור רק במרכב פתוח. הקבריולה היה זמין ברמת גימור LE בלבד ויוצר עד 2014.

דור שלישי

הדור האחרון והרלוונטי להיום של הקרוסאובר (נתונים לשנת 2021) נחשף בתצוגת הרכב בניו-יורק באפריל 2014. העיצוב הסופי לקח תווים רבים מדגם הקונספט Resonance. בהשראת הרעיון של מסעות בחלל המעצבים שאפו להעביר את תחושת הטיסה, ואת התחושה של קרני השמש והאוויר הצח. בדור החדש מוראנו קיבל גריל בצורת V, יחידות תאורת בעיצוב מורכב, קו מותניים דינמי מעוקל וקורות מרכב אחוריות מוסוות היוצרות אפקט של "גג מרחף". מעבר לעיצוב המהפכני והחלל הפנימי ה"קוסמי", לקרוסאובר העניקו מנוע משוכלל ומפרט מרשים של אבזור זמין. על הזירה העולמית הרכב עלה ברבעון האחרון של 2014, ובאוגוסט 2016 החל ייצורו ברוסיה.

ניסאן מוראנו החדש הפך לגדול יותר: 4,898 מ"מ אורך, 1,691 מ"מ גובה, 1,915 מ"מ רוחב. אורך בסיס הגלגלים – 2,824 מ"מ, מרווח גחון – 184 מ"מ. תא המטען מיועד להובלת 454 ליטר של כבודה, וכאשר המושבים האחוריים מקופלים ויוצרים מישור אחד עם הרצפה מתקבלת קיבולת של 1,603 ליטר. הקרוסאובר מצויד במנוע בנזין 3,5 ליטר V6 אטמוספרי בהספק 249 כ"ס. בשנת 2016 הופיעה הגרסה ההיברידית (שהחזיקה בשוק במשך כמה שנים). כל רמות הגימור כוללות גיר רציף Xtronic CVT אשר מספק נהיגה חלקה, תאוצה דינמית וצריכת דלק יעילה. הגרסה הבסיסית של הרכב קיבלה הנעה קדמית, גרסאות יקרות יותר – הנעה כפולה אוטומטית All Mode 4×4 i בעלת מצמד רב-דיסקי בשליטה אלקטרונית ומערכת חלוקת מומנט בין הסרנים. המתלים נותרו ללא שינוי: מק'פרסון מקדימה, מערך רב-חיבורי מאחורה.

ניסאן מוראנו שנת 2021 מצויד במערכת החכמה Nissan Intelligent Mobility שמכילה:

  • ניטור שטחים מתים: התראה קולית כאשר כלי רכב אחר נמצא בשטח מת;
  • בקרת עייפות הנהג: מעריכה את רמת הריכוז של הנהג ומתריעה על הצורך לעצור ולנוח;
  • ראות היקפית: משלבת את התמונה מארבע מצלמות מאחור, מלפנים ומצדדי המכונית, על-מנת ליצור תמונה מלמעלה ולהקל על תהליך החנייה;
  • מערכת התרעה על התנגשות: מזהירה על כלי רכב הנעים בניצב לניסאן מוראנו בעת תנועה לאחור;
  • זיהוי עצמים בתנועה: התראה על משתמשי דרך אחרים המתקרבים לרכב;
  • בקרת לחץ בצמיגים: מזהירה על ירידת לחץ בצמיגים.

בשנת 2019 הקרוסאובר עבר מתיחת פנים בשוק ארה"ב, שכתצואה ממנו השתנו החלק האחורי וחזית המרכב. ב-2020 שופרה רמת הבטיחות: למפרט הטכני הצטרפה מערכת Nissan Safety Shield 360 הכוללת ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטומטית בעת זיהוי הולך רגל ובקרת סטייה מנתיב.

היית קונה לך מוראנו אם הוא היה משווק בישראל?
17 קולות