קרוסאובר סובארו איוולטיס. דור 1 (2017)
סובארו איוולטיס – רכב שטח בעל 7 או 8 מקומות בהנעה כפולה מאת יצרנית רכב היפנית Subaru. נמצא בייצור משנת 2017. זהו רכב סובארו הגדול ביותר בהיסטוריה. בעת אורך של כמעט חמישה מטרים הוא מסוגל ליישב 7 או 8 נוסעים (בהתאם לרמת גימור). מתחריו של סובארו הגדול הינם פורד אקספלורר, מאזדה CX-9, טויוטה היילנדר ופולקסווגן אטלס. לו המנוע העוצמתי ביותר מקבוצה זו, אולם בסיס הגלגלים בינוני. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לקרוסאובר.
מבחוץ ומבפנים
אורך הדגם החדש – 4998 מ"מ. רוחב – 1930 מ"מ, גובה – 1819 מ"מ, בסיס גלגלים – 2890 מ"מ. בעת מימדים כה מרשימים הקרוסאובר אינו יוצר רושם של רכב אגרסיבי או מפחיד. זהו רכב מתון בעל חרטום רציני הנועד לשימוש משפחתי. בישראל מוצעים חמישה צבעי מרכב: לבן, כסוף, אדום, כחול ושחור.
תנוחת ישיבה של מכונית נוסעים, ראות טובה, חומרים איכותיים וסידור תא נוסעים מדוקדק – זהו איוולטיס החדש מבפנים. במושבים בשורה השנייה מרווח רגליים נדיב במיוחד, הם ניתנים להזזה ב- 60 מ"מ בכדי להגיע לשורה השלישית, לכן לחלוק מרווח עם הנוסעים מאחורה – לא בעיה. לאף אחד לא יהיה צפוף, הרי בסיס הגלגלים, נזכיר, 2890 מ"מ.
שורת המושבים השנייה – ספה תלת מושבית (רמת גימור Luxury) או שני מושבים נפרדים בגרסת Limited היקרה יותר. עיצוב הפנים אינו מתחכם, אולם בקרת אקלים תלת-אזורית – כברירת מחדל. פתחי אוורור נפרדים מוצעים גם עבור השורה השנייה, וגם השלישית, וברשות הנוסעים – 19 מחזיקי כוסות ובקבוקים, שמונה חיבורי USB ושקע 12 וולט.
חטיבות כוח ושאסי
איוולטיס הפך לדגם הראשון בעל מנוע טורבו 4 ציל' החדש בנפח 2,4 ליטר. הוא חלק ממשפחת FA ומהווה שכלול של הבוקסר 2,0 ליטר אשר מותקן בדגמי פורסטר ו- WRX: לו הזרקה ישירה ומגדש טורבו עם שני צינורות עבור גזי פליטה. הספק – 260 כ"ס ו- 376Nm. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – 7,4 שניות. ומאחר ומנוע הבוקסר שטוח, מרכז הכובד של הרכב בדומה לשאר דגמי סובארו, נמצא נמוך יותר, מה שמשפר את היציבות.
כל הדגמים מצוידים בגיר רציף Lineartronic אמין בעל שרשרת אשר חוזק בהתטם למנוע העוצמתי ומשקלו הגדול של איוולטיס, ובמערכת הנעה כפולה המקורית Symmetrical All-Wheel Drive. דרך אגב, לשלוט בשמונת הפסאודו-הילוכים ניתן באמצעות כפתורים על ההגה. בדומה לקרוסאוברים אחרים של המותג, לטירון מערכת X אלקטרונית בעלת שני מצבים ("שלג/בוץ" ו-"שלג עמוק/בוץ") המסייעת בנהיגת שטח. ועל האספלט נכנסת לפעולה מערכת עזר אחרת – Active Torque Vectoring, אשר הופיעה לראשונה בסדאן הספורטיבי WRX STI: המערכת מפעילה לחץ קל על הבלם של גלגל קדמי פנימי במהלך פניות בכדי להוסיף אחיזה לגלגל החיצוני, ובכך מסייעת לרכב להיכנס לפניה מהירה. בסרן הקדמי – תמוכות מקפרסון, מאחורה – מערך רב-חיבורי, מרווח גחון רשמי – 220 מ"מ.
אבזור ורמות גימור
האבזור עולה בקנה אחד עם המימדים: ברמת גימור הבסיסית לסובארו איוולטיס שנת 2017/2018 שבע כריות אוויר (כולל כרית ברכיים עבור הנהג) וחבילת EyeSight המקורית בעלת שתי מצלמות תחת לשמשה הקדמית הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטונומית וזיהוי סימוני דרך. כמו כן נכללים מושבים קדמיים חשמליים, חימום שורה שנייה והגה, פנסי LED, וגישה למספר פונקציות דרך סמארטפון.
סך הכל בישראל מוצעות שתי רמות גימור הראשיות של איוולטיס שנת 2020, בשתיהן ריפוד מושבים מעור איכותי (צבע "שנהב" עבור גרסת 8 מקומות ו"גמל חום" עבור גרסת 7), חבילת עוזרים אלקטרוניים מלאה, גלגלי R20 וגג פנוראמי. המולטימדיה כוללת מערכת שמע Harman Kardon בהספק 792 וואט בת 14 רמקולים, תמיכת אפל קארפליי ואנדרויד אוטו. בקרת אקלים תלת אזורית – כברירת מחדל.
רמת גימור Luxury נבדלת, ראשית לכל, במושבי "קפטן" בשור השנייה (במקרה זה סך המקומות מצטמצם לשבעה), ונוסף על כך כוללת חיישני גשם ואור, מראה פנימית "חכמה", אוורור מושבים הקדמיים ומצלמה קדמית, תמונתה מוצגת במראה החכמה.