פולקסווגן אטלס – קרוסאובר גדול ועוצמתי, מיוצר משנת 2017 במפעל Volkswagen האמריקאי במדינת טנסי. עבור ארה"ב הוא מוצע כסטנדרט עם שלוש שורות מושבים בתצורת שבעה מקומות. הקרוסאובר נבנה על גבי פלטפורמה מודולארית MQB עם מנוע רוחבי, המשמשת בין היתר כבסיס להאצ'בק פולקסווגן גולף ולסקודה אוקטביה. הקרוסאובר הגדול הפך לדגם MQ
פולקסווגן אטלס ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר פולקסווגן אטלס. דור 1 (2018)

פולקסווגן אטלס ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

פולקסווגן אטלס – קרוסאובר גדול ועוצמתי, מיוצר משנת 2017 במפעל Volkswagen האמריקאי במדינת טנסי. עבור ארה"ב הוא מוצע כסטנדרט עם שלוש שורות מושבים בתצורת שבעה מקומות. הקרוסאובר נבנה על גבי פלטפורמה מודולארית MQB עם מנוע רוחבי, המשמשת בין היתר כבסיס להאצ'בק פולקסווגן גולף ולסקודה אוקטביה. הקרוסאובר הגדול הפך לדגם MQB הראשון המיוצר בארה"ב.

קרוסאובר היברידי משולב קונספטואלי בינוני בעל מנוע דיזל תחת השם Atlas/Teramont הוצג לראשונה בשנת 2013. אולם לפני השקתו לשוק היעד הסוכנויות ביקשו לשנות את השם, כתוצאה מכך עבור ארה"ב נותר השם "אטלס" בלבד. וכך הוא הופיע בתצוגת הרכב בלוס אנג'לס בשנת 2016. מכירותיו של אטלס בארה"ב וקנדה, כבר לא בתור היבריד, אלא כרכב עוצמתי מסורתי, החלו ב- 2017 כדגם שנת 2018.

מראה חיצוני

פולקסווגן אטלס החדש – קרוסאובר גדול: בסיס גלגלים – 2,9 מטר, אורך – 5 מטר, רוחב – 1,9 מטר, גובה – 1,78 מטר, משקל כולל – 2 טון. לו חזות ברוטאלית ו"אמריקאית" לחלוטין – גריל רחב, חרטום מאסיבי ומרכב מאסיבי לא פחות, כנפיים שרירניות. הוא שמרני יותר באופן ניכר ביחס לדגמים אירופאים. ובכל אופן, יש בו משהו מטיגואן וטוארג.

אטלס – SUV לא רע המיועד לטיולים ארוכים עם משקל מכובד בתא המטען, וגם בתא הנוסעים, אבל אך ורק על הכביש. מסלול עפר – מקסימות לכושר העבירות עבור גרסת הנעה קדמית הבסיסית. קיימת גם מערכת הנעה כפולה אופציונאלית 4Motion, עמה מרווח הגחון מוגדל כמעט עד 20 ס"מ, אך אם מישהו קורה לבעל של אטלס לצאת לסיבוב בג'ונגל, מוטב לענות למישהו הזה בסירוב נחרץ. לעומת זאת על האספלט, על פי ביקורות של משתמשים, אטלס נוסע מעולה – כל השיבושים נבלעים הודות למתלים הרכים, בפניות הוא איתן ומאוזן, להיגוי ולבלמים כוונון מן המעלה הראשונה.

מנועים

המנוע הבסיסי עבור פולקסווגן אטלס 2018/2019 – 2 ליטר 4 צילינדרים בעל מגדש טורבו בהספק 238 כ"ס. זמין גם אחד עוצמתי יותר – 3,6 ליטר V6 בהספק 238 כ"ס. גיר – 8 הילוכים אוטומטי. הנעה – קדמית או כפולה. קרוסאובר כזה מאיץ מעמידה עד 100 קמ"ש תוך 8,9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ב- 190 קמ"ש.

תא הנוסעים

פולקסווגן אטלס שנת 2019/2020 – קרוסאובר בעל שלוש שורות המסוגל ליישב מחמישה עד שבעה נוסעים, בהתאם לתצורה. השורה השנייה יכולה להגיע בצורת ספה או בתור זוג כורסאות. את המושבים בשורה השנייה ניתן להזיז ולקפל בכדי לפנות מקום לנוסעים גבוהים יותר. המרווח בכל שלוש השורות הינו נדיב למדי, מה שהופך אותו לאטרקטיבי יותר מול הדגמים המתחרים. בנוסף לכך, אטלס החדש כולל שלוש חבילות מלאות לעיגון שני כיסאות בטיחות.

כל דגם מצויד במערכת אינפוטיינמנט עם מסך מגע בגודל עד 8 אינץ', מערכות אפל קארפליי ואנדרויד אוטו. מעבר לכפתורי מגע מודרניים, בתא הנוסעים נוכחים כפתורים ומתגים פיזיים לשליטה בשמע ובאקלים המועדפים על אמריקאים. לוח מחוונים הדיגיטלי – מקורי, נקרא Volkswagen Digital Cockpit. בתא הנוסעים זמינים בלוטוס, יציאת USB ושישה רמקולים, מערכת ניווט, רדיו לוויין, מערכת סטריאו. בנוסף, בין אופציות בסיסיות מגניבות ניתן למצוא:

  • כניסה ללא מפתח
  • התנעה בכפתור
  • התנעה ממרחק
  • בקרת אקלים תלת-אזורית
  • דלת מטען חשמלית
  • דלת מטען עם פונקציית תקשורת קולית
  • סאנרוף וכו'.

נציין כי הגימור של הפולקסווגן האמריקאי אינו כה איכותי כמו בדגמים האירופאים באותו הסגמנט. אולם שבעה מחזיקי כוסות מאפשרים להתעלם מחיסרון זה.

רמות גימור

פולקסווגן אטלס S: רמת גימור הבסיסית עם מצלמה אחורית, מסך מגע 6,5 אינץ', אפל קארפליי, אנדרויד אוטו, בלוטוס, יציאת USB, שישה רמקולים, בקרת שיוט, כניסה ללא מפתח ממרחק, תאורת אווירה LED.

אטלס SE: רמת גימור מתקדמת יותר – מסך מגע 8 אינץ', רדיו לוויין, שמונה רמקולים, ניטור שטחים מתים, הדלקת/כיבוי פנסים אוטומטי, כניסה ללא מפתח, חימום מושבים קדמיים, סוככי שמש אחוריים.

אטלס SEL: אותן אופציות כמו ב- SE, ובנוסף – חיישני חנייה, סאנרוף פנוראמי ודלת מטען חשמלית עם פונקציית פתיחה/סגירה ללא עזרת ידיים (ורגליים).

אטלס SEL Premium: רמת גימור היוקרתית – ריפוד עור, אוורור מושבים קדמיים, חימום מושבים אחוריים, מערכת ניווט מתקדמת, לוח מחוונים דיגיטלי 12,3 אינץ' (VW Digital Cockpit) ואלמנטים אחרים של החיים היפים במותרות האמריקאית.

בטיחות

פולקסווגן – תמיד פולקסווגן, לכן באטלס כלולה חבילת אופציות בטיחות בסיסית ונוסף על כך פונקציות מתקדמות, כגון:

  • מצלמה אחורית;
  • ניטור שטחים מתים;
  • התרעה על תנועה חוצה מאחור;
  • התרעה על התנגשות חזיתית עם מערכת בלימת חירום;
  • בקרת שיוט אדפטיבית;
  • מניעת סטייה מנתיב;
  • חיישני חנייה אחוריים וקדמיים;
  • מערכת חנייה במקביל ועוד.

המכון לבטיחות בדרכים של חברות ביטוח האמריקאי העניקה לפולקסווגן אטלס שנת 2018/2019 את הציון המרבי בכל מבחני ההתרסקות. עם זאת, רמת הגימור SEL Premium קיבלה את הציון הנמוך «Marginal» על תאורת הכביש. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בתורה, העניקה לרכב חמישה מתוך חמישה כוכבים במבחני התנגשות חזיתיים וצידיים, וכמו כן, ארבעה כוכבים במבחן התהפכות.

אטלס או טיגואן? בחירתכם המיקצועית?
14 קולות