קופרה פורמנטור – קרוסאובר-קופה ספורטיבי, המכונית החדשה אשר יוצרה במיוחד עבור מותג Cupra החדש. מיוצר משנת 2020. מגיע בגרסאות הנעה קדמית או הנעה כפולה. ישנן גרסאות פלאג-אין היברידיות ורמות גימור מתקדמות ביותר. בשנת 2021 בשוק הוצג הדור הראשון של הקרוסאובר.
קופרה פורמנטור ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קופרה פורמנטור. דגם המקור הראשון.

קופרה פורמנטור ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

קופרה פורמנטור – קרוסאובר-קופה ספורטיבי, המכונית החדשה אשר יוצרה במיוחד עבור מותג Cupra החדש. מיוצר משנת 2020. מגיע בגרסאות הנעה קדמית או הנעה כפולה. ישנן גרסאות פלאג-אין היברידיות ורמות גימור מתקדמות ביותר. בשנת 2021 בשוק הוצג הדור הראשון של הקרוסאובר.

פורמנטור מסמל את הפרידה של המותג החדש Cupra ממותג האם Seat. זוהי מכונית מקור הראשונה שאין לה תחליף במגוון הדגמים מאת סיאט. מקור השם הוא מצוק פורמנטור – הצוק הצפוני ביותר של האי מיורקה שבספרד.

בסרטון: קופרה פורמנטור 2020 שנת. ג'יפ.

המותג Cupra יוצר לפני מספר שנים תחת חסינותה של חברת Seat. בהתאם לחזון האסטרטגי של התאגיד Volkswagen, המותג יועד לייצר רק מכוניות עוצמתיות ביותר עבור נהגים נועזים ונלהבים. קרוסאובר קופה פורמנטור 2020 החדש לא רק לוכד מבטים, הוא משקף את תכלית של רכב המירוצים שמוטבע ב-DNA של המותג, מפגין עיצוב ספורטיבי אקספרסיבי, בלמים חזקים ודיסקיות מקוריות.

דור ראשון

מיוצר משנת 2020 ועד היום (נכון לשנת 2021). פורמנטור הראשון יוצר על-גבי פלטפורמת MQB מאת התאגיד VAG – אותה פלטפורמה שעל גביה הורכב פולקסווגן טיגואן. אורך בסיס הגלגלים של קופרה פורמנטור הוא 2,680 מ"מ, אותו אורך כמו של טיגואן. אורך הדגם הספרדי תואם לאורך הדגם הגרמני – 4,450 מ"מ. הרוחב תואם גם הוא – 1,839 והגובה נמוך יותר מזה של הגרמני – 1,511 מ"מ. שאסי עם מתלה קפיצים עצמאי ועם בולמי זעזוע אדפטיביים בשליטה אלקטרונית. הציר הקדמי מצויד בבולמי Brembo.

קופרה פורמנטור – קרוסאובר-קופה ספורטיבי, המכונית הראשונה אשר יוצרה במיוחד עבור מותג Cupra החדש. מיוצר משנת 2020.

תא הנוסעים של קופרה פורמנטור החדש מושאל מקופרה לאון – עיצוב תואם של הפאנל הקדמי ואף אותו דפוס של ריפוד המושבים. האבזור עשיר ביותר – לוח מחוונים דיגיטלי, צג מערכת מדיה בגודל 12 אינץ', הגה רב-תפקודי עם לחצני התנעת המנוע ובורר מצבי נהיגה.

גרסאות

גרסת המקור של שנת 2020 מצוידת במנוע טורבו 2.0 TSI עם הספק בסך 310 כ"ס ו-400 נ"מ מומנט סיבובי. מגיעה עם גיר רובוטי DSG בעל 6 הילוכים עם שני מצמדים והנעה מלאה 4Drive עם מצמד על הציר האחורי. הזינוק עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 4,9 שניות. ג'אנטים בגודל 19 אינץ'. המחיר המשוער – החל מ-44 אלף יורו (נכון לשנת 2020).

האבזור איכותי ומגוון במיוחד – לוח מחוונים דיגיטלי, צג מערכת המולטימדיה בגודל 12 אינץ', הגה רב-תפקודי עם לחצני התנעת המנוע ובורר מצבי נהיגה מובנים.

גרסת הבסיס הושקה בתחילת שנת 2021. מצוידת במנוע טורבו 1.5 TSI עם הספק בסך 150 כוח סוס בהנעה קדמית. ניתן לבחור בין גיר מכני בעל 6 הילוכים לבין גיר רובוטי DSG בעל 7 הילוכים עם שני מצמדים. הזינוק עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 8,9 שניות גם כאן. ג'אנטים בגודל 18 אינץ'. העלות המשוערת – החל מ-31 אלף יורו (נכון לשנת 2021).

גרסת קופרה פורמנטור eHybrid צפויה לצאת ברבעון הראשון של שנת 2021. מדובר על גרסה היברידית הניתנת לטעינה מהשקע. מצוידת במנוע טורבו 1.4 TSI (עם הספק בסך 150 כ"ס ו-250 נ"מ) ובגיר 6 הילוכים עם מצמד כפול ועם מנוע חשמל מובנה בסך 115 כ"ס. המהירות המרבית – 245 קמ"ש ו-400 נ"מ. הסוללה בנפח 13 קוט"ש מספיקה לכ-50 ק"מ נסיעה במצב נהיגה באמצעות חשמל (לפי WLTP). ההנעה היא קדמית בלבד.

פורמנטור VZ5 – זוהי גרסה חמה בעלת מנוע חזק, מתלים אדפטיביים מכוונים מחדש, מרווח גחון מוקטן ב-10 מ"מ, בלמים קדמיים חדשים עם נעלי בלם עם 6 בוכנות וג'אנטים בגודל 20 אינץ'. ההשקה מתוכננת לסתיו 2021, צפויים לצאת רק שבעת אלפים יחידות. המחיר המשוער – החל מ-58 אלף יורו. גרסת VZ5 מצוידת במנוע טורבו 2.5 TSI בעל 5 צילינדרים (390 כ"ס, 480 נ"מ), גיר רובוטי DSG בעל 6 הילוכים והנעה כפולה 4Drive עם מצמד על הציר האחורי. הזינוק עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 4,2 שניות. מהירות מרבית – 250 קמ"ש.