דונגפנג 580 הוא רכב פנאי במימדים בינוניים בעל 2 או 3 שורות מושבים. הרכב הופיע לראשונה בשוק הסיני בשנת 2016 וניתן לומר בבטחה שהוא נוצר בהשראת יצרניות ידועות יותר. אך הזמנים השתנו ו-580 החדש סיגל ייחודיות משלו, רק תסתכלו על "כנפי עוף החול"... רכב הפנאי מציע מרווח פנימי נדיב, רמות גימור עשירות, עיצוב חיצוני מעניין ועיצו
דונגפנג 580. משפחתית אמיתית
AUTOBOOM

דונגפנג 580. משפחתית אמיתית

דונגפנג 580. משפחתית אמיתית

דונגפנג 580 הוא רכב פנאי במימדים בינוניים בעל 2 או 3 שורות מושבים. הרכב הופיע לראשונה בשוק הסיני בשנת 2016 וניתן לומר בבטחה שהוא נוצר בהשראת יצרניות ידועות יותר. אך הזמנים השתנו ו-580 החדש סיגל ייחודיות משלו, רק תסתכלו על "כנפי עוף החול"... רכב הפנאי מציע מרווח פנימי נדיב, רמות גימור עשירות, עיצוב חיצוני מעניין ועיצוב פנימי נעים. הרכב המשפחתי הגדול מתאים במיוחד לטיולים בטבע, ליציאות עם חברים קרובים ומשפחה לחוף או לביקורים אצל סבתא. בשנת 2022 הרכב מוצע בנוסף בשווקים חיצוניים, דוגמת רוסיה. נכום להיום הוא לא נמכר בישראל, אך לא נשלול שהוא יגיע אלינו בעתיד. נברר מה יכול להציע הרכב המשפחתי.

החל משנת 2019 חטיבת Dongfeng Fengguang משווקת את דגמיה תחת המותג Fengon. לכן דגמי 580 החדשים מצוידים דווקא בסמל המותג הזה.

הידעתם?

דור ראשון

דונגפנג 580 הראשון זכה לעיצוב לא רע מבחוץ ומבפנים, למרות שהזכיר במידה רבה את טויוטה RAV4. מימדי המרכב (4,680 מ"מ לאורך, 1,845 מ"מ לרוחב, 1,715 מ"מ לגובה) אפשרו לרכב לקבל בסיס גלגלים מכובד בגודל 2,780 מ"מ ומרווח הגחון של 20 מ"מ התאים בשביל רכב פנאי אמיתי. יחד עם זאת, תא הנוסעים כלל את כל היתרונות האופיינים למיניוואן: מרווח ועם אפשרויות טרנספורמציה רחבות. מוצעות שש אפשרויות שונות לקיפול מושבים. נפח תא המטען המינימלי הוא 340 ליטר, בתצורת שתי שורות מושבים קיבולת המטען גדלה ל-2,215 ליטר. גם לחלל הפנימי יש מה להציע: פאנל קדמי מסוגנן, מושבים נוחים עם אנטומיה מעוצבת היטב ותמיכת צד טובה. מערכת האקלים פועלת בכל שלוש השורות ומתכווננת בנפרד בכל אחת מהן.

הגרסה הבסיסית של דונגפנג 580 קיבלה מערכת מולטימדיה עם צג 8 אינץ', Bluetooth, רדיו, USB ומצלמה אחורית. בין האופציות: בקרת אקלים וסאנרוף. על הבטיחות אחראיות כריות אוויר קדמיות, בקרת לחץ בצמיגים, חיישני חניה, בקרת סחרור TCS ובקרת יציבות ESP. יתר על כן, דבר שבאמת בלתי יאומן, הרכב צויד במצלמת דרך מובנית. הגרסאות הבכירות (עם מנוע 1,5 ליטר) כללו כניסה ללא מפתח, בקרת אקלים, בקרת שיוט ומצלמה פנורמית 360°.

הוצעו שני מנועים לבחירה. הבסיסי היה 1,8 ליטר אטמוספרי בהספק 132 כ"ס, הגרסה היקרה יותר (הושקה מאוחר יותר) צוידה במנוע 1,5 ליטר טורבו בהספק 145 כ"ס. המנוע האטמוספרי פעל יחד עם תיבת 5 הילוכים ידנית, דגם הטורבו היה זמין עם תיבת 6 הילוכים ידנית או גיר רציף מבית Punch Powerglide. השאסי: מתלים קדמיים עצמאיים מסוג מק'פרסון, קורת פיתול מאחורה, בלמי דיסק בשני הסרנים (קדמיים מאווררים). זמינה הנעה קדמית בלבד.

מתיחת פנים שנת 2021

למרות רב-התכליתיות והאבזור העשיר, רכב הפנאי לא זכה להצלחה הראויה לו. נמכרו פחות מ-20,000 יחידות בשוק הסיני העצום. לכן, Dongfeng החליטה לבצע מודרניזציה. אך העדכון הזה בהחלט מסוגל להיחשב לדור חדש. דונגפנג 580 המעודכן גדל במימדים ואיבד מושב אחד בתא הנוסעים. ליתר דיוק, הופיעה גרסה בעלת שני מושבים נפרדים בשורה השנייה. הרכב התארך ב-40 מ"מ (4,720 מ"מ סה"כ), התרחב ב-15 מ"מ וגבה ב-20 מ"מ, בסיס הגלגלים גדל ב-5 מ"מ (2,785 מ"מ).

החרטום החדש מהודר בגריל המושווה על-ידי הסינים ל-"כנפי עוף החול" ובפנסי חניה תלת-מימדים המכונים "שיבת האווזים". בין פרטים הראויים לציון: הבלטות מקוריות בכנפיים וקו הזיגוג העולה כלפי מעלה ליד הקורה האחורית. מאחורה בולטים דלת מטען עצומה לכל רוחב המרכב, פנסים עם פס המחבר ביניהם וכן קצוות אגזוז המעוטרים במסגור כרום. את החלק התחתון של המרכב חובק מיגון מפלסטיק.

בתא הנוסעים של דונגפנג 580 שנת 2021/2022 (בגרסאות ללא מושב שביעי) השורה השנייה מתחרה עם הראשונה מבחינת נוחות. שני המושבים בה צוידו בשמונה כוונונים חשמליים, חימום, אוורור וכוונון משענות יד. פרט חשוב נוסף – הופיעו שני מסכים: לוח מחוונים בגודל 7 אינץ' ומערכת המדיה בגודל 12,3 אינץ'. בורר ההילוכים הוחלף בידית קומפקטית אופנתית. בנוסף לעור, בגימור תא הנוסעים השתמשו בפלסטיק דמוי-עץ. מפרט האבזור ללא ספק הפך לעשיר יותר: פנסי הלד נכללים ברמה הבסיסית, מערכת המדיה פועלת על מערכת ההפעלה Huawei HiCar, הופיע גג פנורמי.

מה צריך לקרות כדי שתעברו לרכב סיני?
8 קולות