דונגפנג E1 הוא רכב חשמלי לא יקר במרכב האצ'בק, שנחשף רשמית בסין בשנת 2020. כמו כן, הוא ידוע בשמות סינרי E1, איולוס EX1 או ונוסיה e30. דגמים אלו הם "קרובי משפחה" של רנו סיטי K-ZE ונוצרו במסגרת הפרויקט e-GT New Energy Automotive בעזרת מאמצים משותפים של Renault Nissan ו-DongFeng. בתור בסיס נלקח רכב הפנאי התת-קומפקטי רנ
דונגפנג E1. "האח" הסיני של רנו קוויד
AUTOBOOM

דונגפנג E1. "האח" הסיני של רנו קוויד

דונגפנג E1. "האח" הסיני של רנו קוויד

דונגפנג E1 הוא רכב חשמלי לא יקר במרכב האצ'בק, שנחשף רשמית בסין בשנת 2020. כמו כן, הוא ידוע בשמות סינרי E1, איולוס EX1 או ונוסיה e30. דגמים אלו הם "קרובי משפחה" של רנו סיטי K-ZE ונוצרו במסגרת הפרויקט e-GT New Energy Automotive בעזרת מאמצים משותפים של Renault Nissan ו-DongFeng. בתור בסיס נלקח רכב הפנאי התת-קומפקטי רנו קוויד. "אחיו" הסיני הפך לרכב חשמלי, זכה למפרט אבזור מכובד ולטווח נסיעה ראוי, והעיקר, למחיר אטרקטיבי. הרכב נמכר בשוק הפנימי של ארץ המוצא שלו, אולם הדגם המקביל שלו רנו K-ZE, המיוצר גם בסין, אמור להופיע בשוק האירופאי. הדגם החדש מוצע בסין בשתי רמות גימור עשירות תחת מותג הבת Fengon, מחירו נע בין 73,800 – 77,800 יואן (קצת מעל 10,000 דולר), לאטרקטיביות שלו תורמות סובסידיות ממשלתיות.

Renault KWID 2022. Mini 5-doors, 1 generation, restyling.

רנו קוויד (KWID) הוא רכב קומפקטי במרכב האצ'בק 5 דלתות בעל עיצוב בסגנון רכב פנאי, שמיוצר משנת 2015. הרכב נוצר עבור השוק ההודי אך כבר מזמן יצא מחוץ לגבולותיו. גרסתו החשמלית המוצעת באירופה ידועה תחת המותג Dacia, מדובר בדגם ספרינג. קוויד וספרינג אינם זמינים בינתיים לרכישה בישראל. אך אם אתם מעוניינים, תוכלו להכיר אותם כאן.

הידעתם?

עיצוב חיצוני

העיצוב של דונגפנג E1 מזכיר את רנו קוויד שנת 2015. כדי להעניק לרכב כיוון מודרני בעיצוב, הפנסים עברו עדכון, הותקן גריל מדומה חדש עם סמל המותג ופגוש מקורי עם פנסי ערפל LED. לעומת זאת העיצוב החיצוני של הדגם מהצד לא נבדל מהדגם המקורי, כמו גם החלק האחורי שלו. מדגם המקורי הועבר גם מיגון פלסטיק על הכנפיים והדלתות.

מימדי ההאצ'בק מרמזים על נוחות בעת שימוש ברחובות עירוניים צרים: 3,699 מ"מ לאורך, 1,579 מ"מ לרוחב, 1,515 מ"מ לגובה. עם זאת, בסיס הגלגלים עומד על 2,423 מ"מ, מרווח הגחון הוא 151 מ"מ. המשקל העצמי של הרכב החשמלי הוא 921 ק"ג בלבד. הרכב מעוטר באלמנטים כחולים שהפכו למרכיב מסורתי ברכבים חשמליים. בדומה לדגמים רבים אחרים, מאחורי האטם בחרטומו מסתתר שקע לחיבור המטען.

חלל פנימי ואבזור

ברכב אין אף דבר אחד מיותר ואיכות ההרכבה של תא הנוסעים היא טובה. החלל הפנימי מכיל את כל מה שצריך: מערכת מולטימדיה עם צג 8 אינץ', מזגן עם בלוק בקרה פשוט, לוח המחוונים כולל מסך קטן של מחשב דרך עם נתונים. המושבים הקדמיים הם נוחים במיוחד, הרכב מגומר בחומרי דיפון במחיר נגיש.

רמת הגימור הבסיסית "אינטלקט" כוללת: מולטימדיה עם מודול 4G ו-WiFi, חלונות חשמל, אורות יום LED, שתי כריות אוויר, בקרת לחץ בצמיגים TMPS וחיישני חניה אחוריים. רמת הגימור "שמחה" המתקדמת יותר כוללת בנוסף: מצלמה אחורית, מראות צד חשמליות, מגב אחורי ומצב נהיגה Eco. הרכב מרופד בבד בגרסה הבסיסית או בבד בשילוב עם עור בגרסה הבכירה.

יחידות כוח

דונגפנג E1 שנת 2020/2021 נוצר על בסיס פלטפורמת הנעה קדמית מהפלח החסכוני עם מתלים פשוטים: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול מאחור. בסרן הקדמי ממוקם מנוע חשמלי בהספק 45 כ"ס ו-125Nm. האנרגיה מסופקת על-ידי סוללה בקיבולת 26,8 קוט"ש המותקנת מתחת לרצפה. היא מספקת טווח נסיעה של עד 271 ק"מ (לפי מחזור NEDC). המהירות המרבית של ההאצ'בק החשמלי היא די צנועה – 105 קמ"ש בלבד. טעינה מלאה של הסוללה מרשת ביתית מתבצעת תוך 4,5 שעות, בעת התחברות להתקן טעינה בהספק גבוה טעינת הסוללה מ-0% ל-80% תיקח 30 דקות.

האם כדאי לרכוש מכונית חשמלית בסגמנט התת-קומפקטי?
6 קולות