DS 4 Crossback. הנסיכה הלוחמת
DS 4 קרוסבק הוא קרוס-קופה יוקרתי בעל הנעה קדמית, גרסת הפנאי של האצ'בק DS 4. הקרוסבק הופיע בשנת 2015, כאשר מותג היוקרה DS Automobiles התנתק מסיטוראן והדגמים עברו פירמוט בהתאם לקונספט החדש של רכבים יפהפיים והאופנתיים. לכן DS 4 קרוסבק הוא קודם כל רכב יפה. אמנם זוהי לא סגולתו היחידה. קרוסבק החדש – קופה 5 דלתות עם מרווח גחון מוגדל. הוא מחבר בתוכו תווים עוצמתיים ואינדיבידואליות מובהקת שקשה למצוא ברכבים אחרים. התגלמות אמיתית של יוקרה צרפתית.
האצ'בק DS 4 הבסיסי הוא למעשה, זן מקורי של רכב, המשלב בתוכו אלמנטים של משפחתית וקרוסאובר כאחד. אמנם קרוסבק הוא מעט יותר גבוה וקשוח, דבר שבעצם לא כל-כך בולט ממבט ראשון. ההאצ'בק, כפי שביררנו קודם לכן, הוא רכב המגלם חלק מתעשיית האופנה הצרפתית הטיפוסית. אם נמשיך את האנלוגיה, ניתן לומר שקרוסבק DS 4 – זו אותה גברת, בשינוי אדרת והפעם בתפקיד של כובשת שטח. אין ספק, דוגמנית-העל שלנו לא תצליח להסתדר בתנאי שטח אמיתיים – המשימה הזאת לא בשבילה, אבל כל פס האטה שהוא, יובס באפס יד. בשורה תחתונה, המשווקים שהציגו את הקרוסבק בתור רכב לטיולים באוויר צח והרפתקאות בסיכון נמוך, הפעם לא שיקרו.
מבחינה פרקטית DS 4 קרוסבק לא שונה בהרבה מהגרסה העירונית שלו, שבהשוואה אליה הקרוסבק יקר יותר כמעט ב-3000 יורו. מסקנה? זו מכונית עבור אלה שבוחרים עם הלב. עבור אנשים יצריתיים שלא מסוגלים להתגבר על הנטייה לקרוסאוברים, ובו-זמנית רוצים לבודד את עצמם מהמיינסטרים הגדוש בגרמניות ויפניות – בדיוק מה שצריך!
מראה חיצוני
DS 4 קרוסבק החדש מתאפיין בקווים אלגנטיים ודינמיים. גריל DS Wings חדש, תנוחת ישיבה גבוהה וספוילר שחור, מסילות גג, חישוקי סגסוגת קלה שחורים מבריקים, שמשה פנורמית, החלק המרכזי של הפגוש הקדמי והמולדינגים הצדדים בצבע שחור – "סטריט-סטייל" (סגנון רחוב) צרפתי אמיתי. הצבע השחור עוטף ומדגיש באופן מדויק ומרהיב את הדר הקווים והעיקולים במרכב. הוא מבליט כל אחת מקשתות הגלגלים, את מראות הצד ואת הספוילר. הצרפתים שמו דגש חזק על פנסי DS LED Vision הקדמיים המשלבים לדים ונורות קסנון. סיטרואן רואה בהם אבני חן ממסוגרות. במידה מסוימת אלה לא סתם שבחים פרסומיים – הכל נראה באמת יפה, אין מה להתווכח. והתאורה המסופקת היא יוצאת מן הכלל. על פי נתוני סיטרואן, DS 4 גרסת השטח הוא גבוהה ב-40 מ"מ מהרגיל. האם מספרים אלה מעידים על צמיחה במרווח הגחון? לא, מדובר על גובה כולל של הרכב בהתחשב במסילות הגג.
תא נוסעים ואבזור
ל- DS 4 קרוסבק תא נוסעים איכותי, נאה ונוח, מכשירי התפעול הם ברובם דיגיטליים, אך לא כל הפונצקיות זמינות במסך המגע – הדבר היה פוגע בעיצוב. רמת גימור הבסיסית מציעה מפרט אבזור עשיר, היא כוללת את כל הדרוש וכן פנסים אוטומטיים, מראות צד עם חימום, שמשה פנורמית, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע מרכזי צבעוני עם ניווט לווין, Mirror Link ו-Apple CarPlay ועוד. מאפיין ייחודי נוסף של חלל הפנים בקרוסבק - הרבה מקום פנוי עבור תיקים ומזוודות. אם לקפל את המושבים האחוריים מתפנה קוב שלם של מרווח, יספיק גם עבור מלתחה, מזוודה של איפור ואוסף הוצאות Vogue איטלקיות של העשור האחרון.
מנועים
בלב הגרסה המקורית – מנוע בנזין טורבו Prince בנפח 1,6 ליטר ובהספק 160 כ"ס המוכר לנו, אותו אחד שפותח בו בזמן עבור Mini ו- PSA. מנוע זה הוא בעל מנגנון תזמון לא מוצלח במיוחד ונוטה לזלילת שמן. הסיבוכים האלו לא בשבילכם? בחרו בדיזל 1,6 ליטר בהספק 120 כ"ס או 2 ליטר 180 כ"ס הפועלים בזוג עם תיבת 6 הילוכים הידרו-מכנית אוטומטית. על פי הדרכון, התאוצה של DS 4 BlueHDi 180 מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 8,6 שניות, אך מורגשת כמו שבע שניות. צריכת דלק – בסביבות שבעה ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה משולבת, ללא ניסיון לחסוך.
מבחינת התנהגות הכביש, DS 4 קרוסבק אינו שונה מזו של מקבילתו ה"עירונית". פרט לתופעות שמתגלות בכביש מהיר עם הגדלת מרווח הגחון עד 180 מ"מ – כאשר נושבת רוח צדדית חזקה או חולפות משאיות. מצד שני, בעיר, כך או אחרת, המילימטרים הנוספים מקלים על החנייה. כשזה נחוץ (ולא סותר את חוקי התנועה), לעלות על המדרכה – כלל לא בעיה. אמנם במקרה כזה, מנסיעה בשטח כדאי לשכוח מיד. פשוט תביטו על סרחי העודף ותבינו בעצמכם. אין צורך, זה מיותר.
בטיחות
DS 4 קרוסבק החדש הוא רכב בטיחותי – חמישה כוכבים מתוך חמישה על פי תוצאות מבחני ההתרסקות של Euro NCAP. בין אופציות מתקדמות – מצלמה אחורית, בקרת יציבות אלקטרונית, עיגוני כיסא ילדים ISOFIX ומערכת עזרת חירום בשם DS Connect Box.