קרוסאובר חשמלי JAC e-JS4. דור 1 שנת 2022
JAC e-JS4 הוא קרוסאובר חשמלי בעל הנעה קדמית שנוצר על בסיס דגם הבנזין JAC JS4 בקיץ שנת 2022. והוא מבוסס על הפלטפורמה שפותחה בשיתוף פעולה על-ידי JAC ו-Volkswagen שכוללת מתלים קדמיים מסוג מק'פרסון וקורת פיתול מאחור. JAC מנהלים עסקים משותפים עם התאגיד הגרמני, בנוסף לכך יש להם מיזם משותף בשם JAC Volkswagen. דגם e-JS4 דור הראשון הגיע לשוק הישראלי ביולי 2022. קבלו את הקרוסאובר החשמלי!
בארץ כבר מוצע קרוסאובר תת-קומפקטי שהוא גם חשמלי לחלוטין JAC eS2 מאותה יצרנית. אבל JAC e-JS4 לא הולך להתחרות בו, אלא בקרוס-האצ'בק הקטן ג'ילי גיאומטרי C וקרוסאובר הקומפקטי MG ZS EV.
עיצוב חיצוני
JAC e-JS4 החדש קיבל עיצוב אטרקטיבי, למרות שקשה לראות הבדל בינו לבין רכבים אחרים מהקטגוריה: בדומה להרבה מכוניות סיניות, הוא קיבל פסי תאורה טרנדיים שמחברים בין הפנסים הקדמיים וגם בין האחוריים ומבחינת הפרופורציות הכלליות הוא תואם באופן מושלם לסטנדרטים: מראה חטוב ודינמי גם כשהוא עומד במקום. כברירת מחדל, אגב, מותקנת תאורת לד מלאה. מימדי המרכב שלו: 4,410 מ"מ, 1,800 מ"מ רוחב, 1,660 מ"מ גובה. אורך בסיס הגלגלים 2,620 מ"מ. מרווח גחון הוא יחסית גדול, 200 מ"מ.
חלל פנימי
תא הנוסעים מעוצב בסגנון מודרני: מערכת המולטימדיה עם מסך 10,25 אינץ' ולוח המחוונים עם צג באותו גודל, הגה תלת-חישורי קטום בחלק התחתון עם מגוון לחצנים. הרכב מיועד לחמישה נוסעים ויש לו מושבים נוחים וארגונומיים, השורה השנייה הוא מושב נוח לשלושה נוסעים, הרצפה כמעט ישרה ויש אופציות נוחות נוספות כמו פתחי אוורור, יציאות USB ומשענת יד מתקפלת עם מחזיקי כוסות. תא המטען מאוד מכובד, במצב רגיל ניתן להעמיס עליו עד 510 ליטר של כבודה ועד 1,040 ליטר אם מקפלים את הממושבים האחוריים. מצד שני, מפרט האבזור הבסיסי לא כולל בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות אלקטרוניות מקובלות אחרות (כנראה שהיצרנית דואגת לארנק שלנו). במקום זאת הקרוסאובר החשמלי קיבל מצלמת 360°, מפתח חכם, בקרת אקלים, מערך מולטימדיה בעברית, לוח מחוונים דיגיטלי, בלם חניה חשמלי, שקעי USB ועוד.
יחידות כוח ושאסי
JAC e-JS4 שנת 2022/2023 מוצע עם יחידת כוח חשמלית בהספק 193 כ"ס, המנוע החשמלי מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים ללא הפתעות. הוא מספק דינמיקה לא רעה: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 9,4 שניות והמהירות המרבית היא 160 קמ"ש. בחלק התחתון של השאסי נמצאת סוללה בקיבולת 65,7 קוט"ש שאמורה להספיק לנסיעה של 410 ק"מ לפי תקן WLTP. באשר למכשיר הטעינה, הוא מאפשר לשאוב אנרגיה גם מרשת ביתית, במקרה כזה טעינה מלאה מתבצעת תוך 8 שעות. טעינה מהירה באמצעות זרם ישר תמלא את הסוללה מ-15% ל-80% ב-45 דקות.