בדור החדש, השלישי במספר, ניסאן ליף יהפוך מקטנוע קומפקטי לקרוס-אובר קטן עם סילואט דמוי-קופה, הפנלים הפנימיים כוללים מסכים משולבים למטרות לוח מחוונים ומולטימדיה. מוצעות שתי גרסאות - שתיהן כוללות הנעה קדמית בלבד. ייצור המודל עבור שווקים שונים יתבצע ביפן ובבריטניה.
ניסאן ליף ‏2025. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור
AUTOBOOM

הדור החדש של ניסאן ליף: קרוס-קופה חשמלי בשני גרסאות כוח עם הנעה קדמית

בדור החדש, השלישי במספר, ניסאן ליף יהפוך מקטנוע קומפקטי לקרוס-אובר קטן עם סילואט דמוי-קופה, הפנלים הפנימיים כוללים מסכים משולבים למטרות לוח מחוונים ומולטימדיה. מוצעות שתי גרסאות - שתיהן כוללות הנעה קדמית בלבד. ייצור המודל עבור שווקים שונים יתבצע ביפן ובבריטניה.

אחת מהקבוצות הראשונות שיתנסו בניסאן ליף החדש יהיו האמריקאים (הם יקבלו את המכוניות מיוצרות ביפן) - מכירתם תתחיל כבר בסתיו 2025. אצל סוחרי אירופה, הקרוס-אובר שיוצר בבריטניה יגיע בשנה הבאה. המחירים יפורסמו בהמשך. איזה דגם של ליף יגיע לישראל - עדיין לא ידוע.

הבהרה
ניסאן ליפ 2022. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

נזכיר: ניסאן ליף היה הרכב החשמלי המוני הראשון, והיום נמכרו כ-700 אלף רכבים כאלה בכל העולם. הדור הראשון הוצג ב-2010, והדור השני ב-2018. עם זאת, במשך השנים, ה-hatchback החשמלי לא עבר שינוי דרמטי, ובסופו של דבר איבד את תואר הרכב החשמלי הפופולרי ביותר בעולם. הדור החדש השלישי נועד לשדרג את הדגם שהפך לפחות פופולרי, ואולי להשיב לו את אהבת הציבור.

עיצוב

ניסאן ליף החדש הפך לקרוס-אובר קטן עם גג משופע. ממדי הרכב הצטמצמו מעט: בסיס הגלגלים קטן מ-2700 מ"מ ל-2690 מ"מ (בכל השווקים). אורך הרכב ירד מ-4490 מ"מ ל-4350 מ"מ (לאירופה) או ל-4405 מ"מ (לארה"ב), רוחב הרכב הוא 1810 מ"מ, גובהו 1550 מ"מ (לאירופה) או 1557 מ"מ (לאמריקה). בין תכונות העיצוב, מלבד הסילואט, ניתן להבחין בפתחי אור בעלי צורת "ניבים", שבנויים בשילוב פס מאיר (רק בגרסת Leaf Platinum+, ולא בשאר הגרסאות), וזנב גבוה לאחור. חלקה האחורי של המכונית מעוצב בסטייל של ניסאן Z, עם כיסוי שחור מבריק ואלמנטים 3D בדלת התא המטען, כולל פנסים אחוריים עם ציור תלת-ממדי.

הפנסים בגרסאות הפשוטות עשויים מסרטי LED אופקיים, ודלת המטען בצבע גוף. ידיות הדלתות הקדמיות עכשיו נשלפות, וידיות הדלתות האחוריות מוסתרות למעלה. גלגלים סטנדרטיים בגודל 18 אינץ', וגרסת Leaf Platinum+ כוללת גלגלים בגודל 19 אינץ'. לגרסת אירופה יש צמיגים דקים יותר בגודל 195/60 (במקום 215/55 בשווקים אחרים). לבסוף, ליף האירופי מעט יותר אווירודינמי: Cx = 0.25 (0.26 בשווקים אחרים).

תא נוסעים וציוד

בתוך הרכב יש מקום נדיב למדי בקטגוריה הזו בזכות רצפה שטוחה ומערכת ללא מנהרת מרכז. המושבים מרופדים בבד, עור אקולוגי רגיל או חומר רך יקר יותר בשם TailorFit. מוצעות מספר סכמות צבעוניות. נפח תא המטען בגרסאות המיועדות לארה"ב ויפן הוא 420 ליטר (לפי מתודולוגיית VDA), ובגרסת אירופה הוא 437 ליטר. בין המושבים הקדמיים יש תיבת אחסון פונקציונלית עם מקום לטעינה אלחוטית וכוסות נפרדות. מול הנהג נמצא הגה שטוח דו-חוגי.

על לוח המחוונים הקדמי דו-ממדי יש יחידה משולבת של שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' למערכת המולטימדיה ולוח המחוונים (בגרסאות יקרות יותר כל אחד מהמסכים מוגדל ל-14.3 אינץ'). מערכת המולטימדיה תומכת ב-Wi-Fi ובפרוטוקולים אלחוטיים Apple CarPlay ו-Android Auto. יש גם את מערכת NissanConnect. מתחת למסך המרכזי נמצא שורת כפתורים מגע.

ללקוחות אמריקאיים מוצע ניסאן ליף החדש בארבעה דגמים: S, S+, SV+ ו-Platinum+. ברשימת הציוד הבסיסי מופיעים בקרת אקלים, מצלמות היקפיות, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטומטית ושמירה על הנתיב. החל בגרסת SV+ ישנם מסכים כפולים בגודל 14.3 אינץ' וטעינה אלחוטית לנייד. הגרסה המתקדמת Leaf Platinum+ כוללת מנוע חשמלי לדלת תא המטען, מערכת שמע Bose עם 10 רמקולים (כולל רמקולים במראות ראש של המושבים הקדמיים), מסך חיווי, חימום להגה וכוללת גג פאנורמי חשמלי עם אפשרות להצללת חלקים ממנו.

מנועים וגרסאות

ניסאן ליף ‏2025. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור

הדור החדש של ניסאן ליף לשנת 2025 מבוסס על פלטפורמת AmpR Medium (גם CMF-EV), שהיא גם בסיסו של ה-Nissan Ariya, כמו גם של רכבי רנו החשמליים. הקדימה ישנן קשתות מקפרסון, ובסיס הרכב מאחור הוא רב-חיבורי (הדור הקודם השתמש בהשעיה תלוית). המנוע החשמלי היחיד נמצא על הציר הקדמי, במערכת משולבת עם גיר וממיר.

ישנן שתי גרסאות מוצעות::

  • הגרסה הבסיסית של ליף מפיקה 174 כוחות סוס ו-345 ניוטון מטר, סוללה בקיבולת 52.9 קוט"ש. זמן האצה ל-100 קמ"ש הוא 8.6 שניות. המהירות המרבית היא 160 קמ"ש. טווח הנסיעה של קרוס-אובר האירופי הוא 436 ק"מ לפי מחזור WLTP, ובגרסה האמריקאית - 303 מייל (488 ק"מ) לפי המחזור המקומי.
  • הגרסה המתקדמת מקבלת מנוע עם 214 כוחות סוס ו-355 ניוטון מטר וסוללה בקיבולת 75.1 קוט"ש. זמן האצה ל-100 קמ"ש הוא 7.6 שניות. המהירות המרבית גם מוגבלת ב-160 קמ"ש. טווח הנסיעה לאירופה הוא 604 ק"מ, עבור ארה"ב הנתונים עדיין לא נמסרו.
ניסאן ליף ‏2025. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור

בהתחלה, בגרסה הבסיסית, ליף מצויד בממיר מתח פנימי של 7.4 קילוואט ויכול להיטען ממטעני DC בעוצמה של עד 105 קילוואט, והגרסה המתקדמת מצוידת ב-11 קילוואט ו-150 קילוואט. בארה"ב, ליף החדש יהיה המודל הראשון של ניסאן שיתמוך בשקע הטעינה הסטנדרטי NACS, המאפשר גישה לרשת הטעינה המהירה Tesla Supercharger. בנוסף, לרכב יש שקע חשמלי סטנדרטי של 1500 וואט, והוא יכול להפעיל מכשירים חיצוניים.

הצביע עכשיו!
מה דעתך על ניסאן ליף החדש?
1 קול
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר