
GAC חוזרת לישראל עם קו דגמים רחב משני תתי-מותגים: Aion המתקדם והנגיש ו-Hyptec היוקרתי
שני המותגים שייכים לענק הרכב הסיני GAC: Hyptec נחשב ליוקרתי, בעוד Aion הוא מותג עממי ונגיש. לישראל יגיעו ארבעה דגמים חשמליים משני המותגים: קרוס-הצ'בק GAC Aion Y Plus, ההצ'בק הקומפקטי יותר Aion UT, הקרוסאובר המשפחתי GAC Aion V והקרוסאובר היוקרתי Hyptec HT.
בישראל, רכבי החשמל משני המותגים Aion ו-Hyptec של GAC צפויים להגיע ברבעון השלישי של 2025. המחירים יפורסמו לקראת תחילת המכירות. כל הדגמים ייהנו מאחריות מלאה של 8 שנים לרכב ולסוללה.
נמכר בישראל הקרוסאובר הקטן והצנוע GAC GE3, ששימש כרכב משפחתי. הוא היה הרכב החשמלי הסיני הראשון שנמכר בישראל. למרות שלא זכה לפופולריות רבה, הוא סיפק היכרות ראשונית עם רכבים חשמליים סיניים. כיום ניתן לרכוש GE3 חדש כאן במחיר התחלתי של 140,000 ש"ח (לא כולל אגרת רישוי), או משומש במחיר של כ-80,000 ש"ח.
כעת, אנו צפויים לקבל מבחר רחב של דגמים חדשים מ-GAC: שלושה תחת המותג Aion ואחד תחת המותג Hyptec. אגב, כמעט כל הדגמים כבר זמינים בשוק האירופי, כלומר עברו תקינה לפי דרישות אירופה. Aion מייצרת מאז 2018 רכבים חשמליים עממיים ונגישים, הפופולריים מאוד בסין. Hyper (שבהמשך שינתה את שמה ל-Hyptec) נפרדה מ-Aion בשנת 2023, והתמקדה בייצור רכבים יוקרתיים עם אופי ספורטיבי. מאפיין ייחודי של רכבי המותג הוא דלתות הנפתחות כלפי מעלה. הנה מה שצפוי להגיע לישראל:
GAC Aion Y Plus
לשוק הסיני יצא GAC Aion Y (ללא הסיומת Plus) בשנת 2021, והחליף את ה-GE3 המיושן. בשנת 2022 עבר ההצ'בק מתיחת פנים: עם הסיומת Plus גדלו הממדים, נפח תא המטען (עד 422 ליטר) והמרחב הפנימי, העיצוב עודכן ונוספו אפשרויות מודרניות רבות. ממדי ה-GAC Aion Y Plus מתאימים לרכב משפחתי: אורך 4.53 מטר, רוחב 1.87 מטר, גובה 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר. בפנים יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה אופקי בגודל 14.6 אינץ'. תכונה בולטת של Aion Y Plus היא האפשרות להפוך את תא הנוסעים למקום שינה. המנוע החשמלי הקדמי מפיק 204 כ"ס. הסוללה מסוג LFP מוצעת בשתי קיבולות: 64 קוט"ש עם טווח של 510 ק"מ (לפי תקן CLTC) או 77 קוט"ש עם טווח של 610 ק"מ. בסין, הרכב פופולרי בזכות יחס עלות-תועלת מצוין ומרחב נוח לנוסעים האחוריים.
GAC Aion V
הקרוסאובר GAC Aion V, שהושק בשנת 2020, נחשב לאחד הדגמים המרכזיים של המותג Aion. בשנת 2024 הוצג הדור השני, שתוכנן מראש לייצוא. הדגם מבוסס על פלטפורמת AEP 3.0 החדשה (עם מערכת חשמלית של 400 וולט), ולפי היצרן, מציע 20% יותר מרחב פנימי לעומת מתחרים באותו הקטגוריה (כמו BYD Atto 3, Leapmotor C10, Geely EX5). אגב, אותה פלטפורמה משמשת גם את הקרוסאובר החשמלי החדש Toyota bZ3X, שפותח בשיתוף עם GAC עבור השוק הסיני. ממדי ה-Aion V: אורך – 4.60 מטר, רוחב – 1.85 מטר, גובה – 1.69 מטר, בסיס גלגלים – 2.77 מטר. מובטחות אפשרויות רבות להתאמת תא הנוסעים: למשל, קיפול כל המושבים יוצר שני מקומות שינה. הרכב כולל מקרר מובנה, מערכת מולטימדיה עם בינה מלאכותית ואוטופיילוט ADiGO Pilot המבוסס על 11 מצלמות, 5 רדארים ולידאר אחד מעל השמשה הקדמית. לישראל צפויה להגיע גרסה עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת 75.3 קוט"ש, עם טווח של עד 510 ק"מ (WLTP). טעינה איטית בבית אפשרית בהספק של 11 קילוואט, וטעינה מהירה בהספק של עד 180 קילוואט. טעינה מ-30% ל-80% בתחנות טעינה מהירה תארך רק 18 דקות. קיימת גם אפשרות V2L לטעינת מכשירים חיצוניים בהספק של עד 3.3 קילוואט.
GAC Aion UT
דגם חדש לגמרי, שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בגואנגג'ואו בשנת 2024. ההצ'בק החשמלי הקומפקטי, כמו Aion V, מבוסס על פלטפורמת AEP 3.0 – מתחרה ישיר ל-BYD Dolphin ו-Volkswagen ID.3. ממדים: אורך – 4.27 מטר, רוחב – 1.85 מטר, גובה – 1.57 מטר ובסיס גלגלים – 2.75 מטר, גדול יחסית לקטגוריה זו. לוח המחוונים הקדמי נטול כפתורים פיזיים. תצוגת המחוונים בגודל 8.8 אינץ', וכל השליטה במערכות הרכב נעשית דרך מסך מגע גדול בגודל 14.6 אינץ' התומך בפרוטוקולים HiCar, CarLink ו-Apple CarPlay. יש גם עוזר קולי מבוסס בינה מלאכותית. למרות ממדיו הקומפקטיים, Aion UT מציע נפח תא מטען מרשים: 440 ליטר מאחורי המושבים האחוריים ו-1600 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. לישראל צפויה להגיע גרסה עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת 60 קוט"ש.
GAC Hyptec HT
הקרוסאובר הגדול והקופה-דמוי Hyptec HT (לשעבר Hyper HT) הושק בשנת 2023. גרסת ה-Gullwing היוקרתית מצוידת בדלתות אחוריות מסוג "כנפי שחף", הנפתחות כלפי מעלה לגובה של 2.3 מטר באמצעות מנועים חשמליים. בגרסאות אחרות, הדלתות האחוריות הן רגילות. עדיין לא ידוע איזו גרסה תגיע לישראל. בישראל, Hyptec HT יתחרה ב-Xpeng G6 וב-Tesla Model Y, למרות שהוא גדול יותר: אורך – 4.935 מטר, רוחב – 1.920 מטר, גובה – 1.700 מטר, בסיס גלגלים – 2.935 מטר. המתלה הקדמי הוא מסוג זרועות כפולות, והאחורי – רב-זרועי. יש שני תאי מטען: האחורי בנפח 670 ליטר (1,802 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים) והקדמי בנפח 55 ליטר. הגרסה הבסיסית של ה-HT, שצפויה להגיע לישראל, כוללת מערכת חשמלית של 400 וולט ומנוע חשמלי יחיד על הציר האחורי בהספק מרבי של 245 כ"ס. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל-183 קמ"ש. סוללת LFP בקיבולת 70 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של עד 600 ק"מ (לפי תקן CLTC).